juku002
huviline
Registreerunud 08.06.11
Postitusi: 10
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.12.12 14:16
|
|
|
Millist soojendus elementi kasutada 2.0d
Tere
Oman Skoda Octavia Scout 2.0 103kw 2009a
Millist soojendust tasuks peale panna skodale,et talvel käivitada normaaslelt. Ei tahaks suurte külmadega mootorit omal piinata.
Muidugo Webasto oleks hea aga see suht kallis hetkel mis oleks peale Webasto veel.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 20.12.12 17:44
|
|
|
peale webasto on veel eber muidugi.
no ja siis on pruugitud ahjud ka võimaluseks.
kõik ülejäänud asjad on vähem või rohkem pullikaka.
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 18.05.12
Postitusi: 56
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru Impreza '10
|
postitati 20.12.12 18:05
|
|
|
Kui näiteks oma maja siis on hommikuti ka kasuks calix ja defa.
http://differ.ee
Autode remont, hooldus, diagnostika, varuosad, tööriistad, diagnostika seadmed - 53454729
|
|
|
|
alfonso
huviline
Registreerunud 24.02.12
Postitusi: 182
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Superb III 1,4TSI L&K
|
|
Ander
klubiliige
Registreerunud 01.06.10
Postitusi: 125
Asukoht: Narva - Jõhvi - Narva
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi G-TEC
|
postitati 21.12.12 10:52
|
|
|
Oskab keegi kommenteerida, kas Defa pakub ka sellist varianti, et juhe pistikusse ning soojendab nii õlivanni kui ajab jahutusvedeliku soojaks ning
ringlema? Lisaks siis veel ka salongi vent tööle (nagu on ka webastol) ja aku laadima. On seda ka keegi peale pannud ja palju see Skodale paigaldatuna
võiks maksta? Ma usun, et paljusid huvitaks selline kooslus.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 21.12.12 11:17
|
|
|
kui keegi seukse kombo kokku paneb, siis ilmselt pole enam webastoga eriti hinnavahet.
|
|
|
Ander
klubiliige
Registreerunud 01.06.10
Postitusi: 125
Asukoht: Narva - Jõhvi - Narva
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi G-TEC
|
postitati 21.12.12 15:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
kui keegi seukse kombo kokku paneb, siis ilmselt pole enam webastoga eriti hinnavahet. |
Siin on üks suur vahe sees, kui webasto kulutab kütust ja ka akut, siis minu poolt pakutud variant vastupidi kulutab ainult elektriarvet ning laeb
siinjuures akut.
Defal on üks suur miinus, nad kasutavad salongi soojendamiseks neid fööne mis minu arust on lihtsalt jõledad ja ebaptaktilised. Variant
jahutusvedeliku soojendamise ja ventilatsiooni ca 20% võimsusega tööle rakendamisest oleks palju mõistlikum.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 21.12.12 16:48
|
|
|
no kui sa ise nii hästi tead, siis pole ju küsimustki. pane peale ja mõnule.
mina oma vähese aruga sain aru, et sa soovid õlivanni kütta (üks eraldi toode) siis vett kütta (teine eraldi toode) ja kui sama veega ka salongi kütta
siis ilmselt tuleb kaks veekeetjat panna. pump võib sel juhul ka vajalikuks osutuda ja see oleks kolmas eraldi toode. aku laadimine oleks neljas ja
salongiventika lülitamine oleks viies asi. lisaks vaja need üksteisega koos töötama õpetada.
ma usun, et webasto, mis teeb kõike sinu küsitut, on ilmselt isegi odavam osta ja peale panna. kasutamise hinda ma võrrelda ei oska. webastot olen
kasutanud umbes tosin talve ja jämedalt võib öelda, et nii umbes teeklaasitäis kütust läeb ühe kütmisega ää küll. kas kogu soovitud elektripaigaldiste
kompott vähema rahakuluga hakkama saab, see on pisut kahtlane.
aga tee valmis ja jaga siis omi kogemusi. võib-olla on vägagi geniaalne komplekt.
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 18.05.12
Postitusi: 56
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru Impreza '10
|
postitati 21.12.12 18:54
|
|
|
Võmalik panna jahutus vedeliku soojendi, karteri(õli) soojendi, salongi soojendi, akulaadija. Salongisoojendi ei pea ju kuskil nähtaval kohal olema,
näiteks istme alla peita.
http://differ.ee
Autode remont, hooldus, diagnostika, varuosad, tööriistad, diagnostika seadmed - 53454729
|
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 23.12.12 06:27
|
|
|
Ka Defa on ikkagi mudelipõhine toode. Octaviale bensumootorile ei ole ma eraldi õlivanni soojendusest kuulnud, diislile 103 kw aga aastaid tagasi oli
ainult õlivanni soojendus saadaval (mis erilist efekti alla -15 kraadi ei omanud). Kogemustest rääkides on mul mõlemad autod soojendusega. Octavias
(profiilis olev RS) Defa soojendab jahutusvedelikku, salongi ja laeb akut. Tiguanil (VW, Tiguan 103 kw, TDI) Defa laeb akut ja tehases paigaldatud
Webasto (või Eber, täpselt ei tea) soojendab mootorit (kas ainult jahutusvedelikku või ka õli, seda ma ka ei tea). Mõlemal on omad head ja vead. Defa
miinuseks on see, et 220V pistik peab olema kindlasti saadaval, muidu pole tast abi midagi, ja elektrit võtab ta ka usinalt..., Teise komplekti
miinuseks on see et kui tahan samal ajal ka akut laadida siis peab sellegi jaoks pistik olema, muidu on teine kombinatsioon märkimisväärselt parem ja
mugavam. Saab ka kodust eemal kasutada (siis tuleb küll arvestada, et sõiduaeg peaks aku elu ja tervise nimel vähemalt sama pikk olema, kui kütmise
aeg. Kütusekulu on marginaalne, sest külm mootor võtab märgatavalt rohkem kütust, kui soe mootor ja see teeb asja kuhjaga tasa. Isiklikult olen
proovinud ühte ja teistpidi, siis isegi 15 minutit soojendust ahjuga teeb korraliku vahe sisse soojendamise kasuks.
Kui rahakott vähegi kannatab ja soov on autot kauem pidada kui paar talve, siis arvan, et Webasto (või mõne muu tootja ahi) on parem/mugavam variant
ja kulutatud summa tuleb juba kütuse pealt tagasi. Defa täiskomplekt on küll hea, kui pistik saadaval (mul juba kolmel viimasel autol enne VW peal
olnud) ja ka soetamismaksuvus on tunduvalt madalam, kuid omades nüüd võrdlusmomenti eelistaksin ikkagi Webastot (minu puhul koos Defa
akulaadijaga).
Huh pikk jutt sai, ehk on abiks...
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 23.12.12 06:36
|
|
|
Ah ja veel, soetamismaksumuse vahe on umbes pool (diiselmootori korral, bensiinimootoriga on hinnavahe tunduvalt suurem) nii ,et võib-olla et hr.
diesel'i pakutud variandil on jumet kui see valmis ehitada (või lasta ehitada) ja korralikut tööle saada...
Ja häid saabuvaid pühi kõigile!
|
|
|
rändsell
huviline
Registreerunud 27.01.13
Postitusi: 2
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Scout 2.0 TDI
|
postitati 28.01.13 20:29
|
|
|
Diiselmootoriga Scoutil peaks olema standardvarustuses elektriline salongi lisasoojendus, minu omal (2007) igatahes on. Ehk siis kui muljuda vastavat
nuppu, hakkab külma mootoriga puhuma esiaknale sooja õhku ca paari minutiga. Ja tuba läheb uskumatult ruttu soojaks ning pilt klaariks.
Mina paigaldasin lisaks Defa spiraali lõdviku vahele, Defa pakub vastavalt mudelile (2.0 diislil spiraali plokki ei saa paigaldada, korke pole).
Spiraal asetseb sellises kohas, mis paigaldajate sõnul peaks läbi jahutusvedeliku soojendamise tegema soojemaks ka miskise intercooleri kaudu õli (ei
süvenenud täpselt). Igatahes -25 kraadi juures hoides 1,5-2 tundi järel (taimerkell on abiks) ja auto käivitub poolest pöördest, nagu oleks suvi jälle
käes. Olen väga rahul. Hind koos paigaldusega läks ca 200.- euri kanti.
Kui on võimalik voolu võtta tavapärases öise parkimise kohas, siis pole minu arvates mõtet rohkem investeerida. Lisavidinaid (puhur jms) pole sel
juhul mõtet paigaldada, kuna nagu öeldud, scout 2.0 diislitel peaks olema standardis see elektriline lisasoojendus.
Parimat
rändsell
|
|
|
juku002
huviline
Registreerunud 08.06.11
Postitusi: 10
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.13 21:06
|
|
|
vastus
Siin sõber töötab saksa autos ja üks käis seal oma skoda 2.0d scoutiga hoolduses
ja talle oli pandud karteri külge defa Typ: 877300 soojendus. ehk siis plögaga kinni kaetud karteri külge
Aga see mis sina panid endale lõdviku vahele on hea lahendus tegelt ja olen ise ka mõelnud seda panna kuna ei ole aega ja mahti saanud veel sinna
maani...
Mingiaeg oli siin maal mul külma -27 Järvamaal siis läks auto veel käima aga see oli kah viimane piir ma arvan oleks -30 siis vist vaevalt oleks
läinud.
Olen siis aru saandu et on peal Scoutil see elektriline soojendus kui käima panna. Mina ei ole aru saanud et kui panen käima auto sisi mingi paari
minutiga küll sooja ei hakka puhuma, kas peab sooja täitsa põhja keerama et hakaks see lisa soojendus element tööle.
Terv.
Mario
|
|
|
rändsell
huviline
Registreerunud 27.01.13
Postitusi: 2
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Scout 2.0 TDI
|
postitati 29.01.13 22:23
|
|
|
Elektriline lisasoojendus peaks olema küljes kõigil diiselmootoriga Scoutidel ja väidetavalt ka teistel uuematel VGA- grupi diiselmootoriga masinatel
(ei oska siinkohal rohkem kaasa rääkida).
Minu autol (Scout 2007, TDI) hakkab see tööle, kui muljuda kliimaseadme paneelil juhipoolse ratta ülemist nuppu ("aknale puhumise" märk).
Tegemist on elektrilise lisasoojendusega, nii väidab ka auto manuaaljuhend. Hakkab tööle elektrispiraal, mis aitab esiaknale edukalt sooja õhku puhuda
käivitamisest ca paari minuti möödudes. Meie talvetingimustes suurepärane lahendus.
Teistes kliimaseadme seadetes või režiimides toimetab see süsteem külmkäivituse ajal lahjemalt, "Econ" režiimis ei tööta üldse.
Teemast on juttu ka siin: http://foorum.skodaclub.ee/viewthread.php?tid=1519
|
|
|