Tsitaat: | Algselt postitas: Leegimees
Sest enne garantii lõppu ei leia seda loksu ka esindused üles, isegi kui sa vihjad neile, kus see asub!!! |
Soovitan kõigil vahelduseks lugeda Võlaõigusseadust (ja ka tarbijakaitseseadust). Olen nõus, et see on tüütult pikk, kuid tarbijamüügi osa tasub
tunda. Seal on päris palju huvitavaid asju kirjas...
Muuhulgas on seal §231, mille lõige 4 punkt 3 ütleb: "asja parandamise puhul garantiitähtajal pikeneb müügigarantii parandamise aja kestuse võrra."
Ma ei ole jurist, kuid saan sellest aru nii - kui müüja on viga tunnistanud ja pole asja veel parandanud, siis kehtib garantii edasi. Ja kliendil on
täelik õigus nõuda asja parandamist seni kuni asi on tõesti parandatud. Auto on kallis asi ja järelturul müües võivad pisivead müügihinda oluliselt
kärpida.
Kurioosne on asja juures seegi, et VÕS kehtib ka järelturul toimunud tehingute korral. §217 (6) kohaselt peab müüja andma ostjale üle puudusteta
kauba (arvestatakse normaalset kulumist). Et kaupa väärtuslikumaks teha "unustatakse" tihtipeale väikesed vead (mis ei paista kohe silma)
mainimatta. Kui nüüd ostja avastab hiljem "unustatud" puuduse, on tal õigus nõuda asja parandamist.. (§222 (1)).
Ja see pole mitte mingi juriidiline mula, vaid täpselt nii on ka minu tutvusringkonnas juhtunud. Venna tuttav müüs maha oma korteri.. juristile . Kõik oli jonksus, välja arvatud üks peo käigus puruks pekstud uks.
Müügitehingu käigus oli uks avatud ja katkine pool jäi ostja eest varju. Ei läinud mööda päevagi sissekolimisest kui ostja helistas ja palus ukse
välja vahetada..
Eelnev ei ole targutamine, vaid mõtteaines. Viriseme siin, et skoda müüjad on pahad-pahad aga õigust ka nõudma ei lähe. Miks?
|