Tanel_P
huviline
Registreerunud 28.08.14
Postitusi: 169
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III Combi 2.0 TDI DSG '13
|
postitati 29.08.14 06:29
|
|
|
Skoda Octavia III Combi G-Tec
Tere
Nüüd on meie turule jõudmas ka uus surumaagaasil sõitev Octavia. Mis te sellest arvate? Kas tasub ka väiksema läbisõidu juures ära kallim ostuhind?
Praeguses poliitilises olukorras on muidugi gaasi hinna ennustamine nt aasta pärast üsna ettearvamatu.
Info esinduse kodulehelt
|
|
|
|
vamps
klubiliige
Registreerunud 17.03.14
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn/Nõmme/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Superb MK4 4x4
|
postitati 29.08.14 07:44
|
|
|
Kui vaatasin neid baashindasid, siis tuli vahe natuke alla 4000€.
Kui võtta, et kütuse kulu oleks keskmiselt umbes 6,6 liitrit 100 km kohta ning kütuse hind oleks 1,4€/liiter, siis selle peaaegu 4000€ eest
saaksid sõita ligikaudu 40000 km.
Seega peaks päris palju ringi kimama, et see vahe tasa teha ning veel plussi jõuda, ma arvan. Ja lisaks ei tea, mis see gaasi hind tulevikus teeb ning
mida gaasiaktsiisiga võidakse ette võtta.
Tuleks võib-olla veel tähele panna, et lühikeste otsade puhul pole kasutegur eriti suur, kuna seal ikkagi ka bensiini mootor ning gaasi peale
lülitatakse alles siis, kui mootori töötemperatuur on natukene juba tõusnud (vähemalt varasemalt oli nii). Seega kui talvel väga külm, siis paari
km-seid otsi tehes pole sellel praktiliselt mingit pointi.
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 29.08.14 08:22
|
|
|
Seda lugedes ja oma auto diisli kulu ning hinda võrreldes arvan, et diisel on jätkuvalt odavam. Kusjuures on ka mootor erksam. Või olen millestki
valesti aru saanud?
www.golfikaubad.ee
|
|
|
|
pepe
huviline
Registreerunud 06.04.10
Postitusi: 233
Kasutaja on eemal
Auto: VW
|
postitati 29.08.14 09:12
|
|
|
Tuleb arvestada, et CNG masinal on võrreldes tava-bensiiniversiooniga peal gaasiseadmed, mille võrra lõpphind on kallim. Ja see nn tagasiteenimise aja
pikkus on võrdeline läbisõiduga.
Ma võrdleks kulu küttele pigem elektiautodega, kõik muud praegused kütteliigid jäävad kaugele maha ja vahe on kordades.
CNG masinad sõidavad samamoodi ka biogaasiga/metaaniga, mis on kohalik kütus ja mille tootmise ja kasutamise arendamine on riigile strateegilistes
plaanides olulisel kohal.
Enrico, oled jah valesti aru saanud, mõlemas aspektis.
Ja üldse, mida vähem cng kasutajaid, seda kindlam, et maagaasile aktsiisi ei tule, niiet ärge uurige siin midagi
|
|
|
jk
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170
Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf
|
postitati 29.08.14 09:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pepe
Ma võrdleks kulu küttele pigem elektiautodega, kõik muud praegused kütteliigid jäävad kaugele maha ja vahe on kordades.
|
Arvutuste kohaselt kulub mu elektrikal linnas saja kildi tiirutamiseks ühe euro ja viiekümne sendi eest elektrit. Kas CNG tõesti esineb kütusekulu
osas samas klassis?
|
|
|
|
pepe
huviline
Registreerunud 06.04.10
Postitusi: 233
Kasutaja on eemal
Auto: VW
|
postitati 29.08.14 09:20
|
|
|
Octavia G-Techi puhul imestan väikese gaasi- ja suure bens.paagi üle (15kg ja 50l) arvestades, et analoogsetel vag sugulastel on suhe 22/30.
Ja vaid 81kw...
|
|
|
pepe
huviline
Registreerunud 06.04.10
Postitusi: 233
Kasutaja on eemal
Auto: VW
|
postitati 29.08.14 09:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jk
Tsitaat: | Algselt postitas: pepe
Ma võrdleks kulu küttele pigem elektiautodega, kõik muud praegused kütteliigid jäävad kaugele maha ja vahe on kordades.
|
Arvutuste kohaselt kulub mu elektrikal linnas saja kildi tiirutamiseks ühe euro ja viiekümne sendi eest elektrit. Kas CNG tõesti esineb kütusekulu
osas samas klassis? |
Rõhutaks sõna "pigem" ja ei keskenduks vaid pelgale linnasõidule.
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 29.08.14 10:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pepe
Enrico, oled jah valesti aru saanud, mõlemas aspektis. |
Aga tehke siis lollile puust ja punaseks ette, miks peaksin oma Superbi (2 liitrine TDI 125 KW, DSG kast) asemele siin promotavat gaasikat
eelistama?
Süsihappegaasi emissooni kaasaegset populistlikku jama pole siin mõtet ajada. Näiteks eritab hooldamata turbaraba 5-6 korda rohkem CO2'te kui kogu
pealinnas sõitvate autode hulk kokku.
www.golfikaubad.ee
|
|
|
|
pepe
huviline
Registreerunud 06.04.10
Postitusi: 233
Kasutaja on eemal
Auto: VW
|
postitati 29.08.14 10:46
|
|
|
Ma isiklikult ei promo ega sunni kedagi midagi eelistama, rabade hingeeluga samuti pole kursis.
Teemaks oli kulu kyttele ja mootori erksus - kulu on nullilähedane ja äkilisus (ning käitumine üldse) sama nagu bens.mootoril.
|
|
|
timo99
huviline
Registreerunud 07.10.13
Postitusi: 179
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 7-DSG
|
postitati 29.08.14 14:59
|
|
|
Keskmine kulu 3,5 kg gaasi sajale, see maksab ca 2,7 eurot.
1.6 diisli tehase keskmine kulu on ca 5 eur sajale. Vahe 2,3 eur
Ostuhinna vahe ca 1100 eurot, ca 50 000 km läbimisel on vahe tasa. Kulu numbrid on mõlemal juhul reaalselt ilmselt suuremad, aga no laias laastus..
Gaasi paak aga on nii väike, ja tanklaid paar tk ainult, nii et arvestatav kulu on tankla otsimine
Trükin pilte www.minuprint.com
|
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 29.08.14 15:17
|
|
|
Pensionäridele ,kes oma sõite 3 kuud ette planeerivad ,sobib selline gaasi variant küll
Minule sobib vabadus ja ise otsustamine ,millal tangin ,kus tangin ,palju tangin .
Need gaasi ja elektri autod saavad aktsiisivabadust nautida seniks ,kuni asi massidesse jõuab.
|
|
|
timo99
huviline
Registreerunud 07.10.13
Postitusi: 179
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 7-DSG
|
postitati 30.08.14 08:47
|
|
|
..KUI superbile ka selline variant tuleks, siis ilmselt kaaluks uut ostes, kuna juhtun CNG tanklast ca 500 m kaugusel elama
Trükin pilte www.minuprint.com
|
|
|
|
indrekp
huviline
Registreerunud 08.09.11
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1.4 TSI Ambition Plus (ex) ; Karoq 1.5 TSI DSG Ambition 2WD (müüdud); Peugeot 5008 Allure (2020), 96kW diisel, autom
|
postitati 30.08.14 09:06
|
|
|
Lõppkokkuvõttes, keskmisel eestlasel, kes sõidab 10-15tkm aastas, on siiski arukam bensiinil töötav auto osta. Tehtagu ja promotagu mis iganes
tanklaid CNG, LPG jne ning pandagu autodele iganes seadmeid lisaks, lihtsalt see auto (või seadme) hinnavahe ei tasu end nii või teisiti ära, eriti
kui kogu aur kulub vastava tankla otsimisele.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.09.14 06:04
|
|
|
Kuna suur enamus neist "keskmistest" eestlastest, kes uusi autosid ostavad ja siis 10-15Mm aastas sõidavad, elavad Tallinnas ja teevad ka vähemalt
kolmveerand oma sõitudest seal, siis tegelikult oleks kõige mõistlikum hoopis trammiga sõita. Oleks hoopis odavam (isegi ilma keskerakondliku tasuta
sõiduta). Vabadus tanklat valida on samuti linnainimese privileeg, paljude inimeste jaoks on 10-20km kaugusel kütuse järel käimine argipäev, kuna
lähemal lihtsalt ei ole ühtegi tanklat, ei bensiini ega gaasi oma. Ühistransport satub sinnakanti kah ainult teisipäeva õhtul ja reede hommikul, nii
et autovabast elust ei ole mõtet unistada...
|
|
|
Tanel_P
huviline
Registreerunud 28.08.14
Postitusi: 169
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III Combi 2.0 TDI DSG '13
|
postitati 09.09.14 16:46
|
|
|
Aitäh sisukate kommentaaride eest!
|
|
|
|
CH4
klubiliige
Registreerunud 10.10.14
Postitusi: 32
Asukoht: Harjumaa-Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi G-TEC
|
postitati 10.10.14 09:21
|
|
|
Tsitaat: | eriti kui kogu aur kulub vastava tankla otsimisele. |
üks tore uudis teema jätkuks:
Eesti Gaas soovib
Eestisse rajada 50 maagaasitanklat
Kahjuks pole täna teada kas see juhtub 5, 10 või 50 aasta pärast.
Lisaks loetletud linnadele võiks Eesti Gaas prioriteediks võtta veel Rakvere, Jõgeva ja Põlva.
|
|
|
rrait
huviline
Registreerunud 18.11.14
Postitusi: 4
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 1.4tsi
|
postitati 18.11.14 09:41
|
|
|
Tere,
Sõitsin nädalavahetusel cng octaviaga kokku 750km. Arvan, et inimesele, kes palju sõidab on cng kasulik.
Hetkel on mul isiklik (panga) auto 1.4 103kw octavia. 11 kuuga olen läbinud 33000km. Seega täpselt 3000km kuus. 2-3 korda nädalas Pealinn- Võru otsad.
CNG autoga sain maanteel (natuke metsa ja Tartu linn) 270km keskmiseks kuluks 3.2kg/100km. Ehk siis 2.5eur / 100km. Isikliku autoga olnuks see kulu
5.2l/100km 6.25eur / 100km.
Rehkendan, et kui keskmiselt kulub mul 6L /100km = 7,2eur / 100km ja cng´ga 4kg/100km = 3,1eur / 100km siis ma võidan kuus 120eur.
Reipust muidugi minekus ei ole, kiirendus 0-100km/h langes 8.4lt 10.9le.
Gaasiballoonide tõttu pole ka pagasiruum nii sügav kui tavaautol. Lapsevankriga ma õnneks enam jändama ei pea. Lisaks ei saa tellida CNG´le
haagisekonksu.
Ilmselt vahetub praegune auto varsti CNG vastu. 5a või 150tuh kilomeetrit on maksimaalne aeg mil ta mind teenib- seega väiksema kütusekuluga hoian
pool igakuisest liisingumaksest kokku.
Rait
|
|
|
Tanel_P
huviline
Registreerunud 28.08.14
Postitusi: 169
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III Combi 2.0 TDI DSG '13
|
postitati 19.11.14 20:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rrait
Tere,
Sõitsin nädalavahetusel cng octaviaga kokku 750km. Arvan, et inimesele, kes palju sõidab on cng kasulik.
Hetkel on mul isiklik (panga) auto 1.4 103kw octavia. 11 kuuga olen läbinud 33000km. Seega täpselt 3000km kuus. 2-3 korda nädalas Pealinn- Võru otsad.
CNG autoga sain maanteel (natuke metsa ja Tartu linn) 270km keskmiseks kuluks 3.2kg/100km. Ehk siis 2.5eur / 100km. Isikliku autoga olnuks see kulu
5.2l/100km 6.25eur / 100km.
Rehkendan, et kui keskmiselt kulub mul 6L /100km = 7,2eur / 100km ja cng´ga 4kg/100km = 3,1eur / 100km siis ma võidan kuus 120eur.
Reipust muidugi minekus ei ole, kiirendus 0-100km/h langes 8.4lt 10.9le.
Gaasiballoonide tõttu pole ka pagasiruum nii sügav kui tavaautol. Lapsevankriga ma õnneks enam jändama ei pea. Lisaks ei saa tellida CNG´le
haagisekonksu.
Ilmselt vahetub praegune auto varsti CNG vastu. 5a või 150tuh kilomeetrit on maksimaalne aeg mil ta mind teenib- seega väiksema kütusekuluga hoian
pool igakuisest liisingumaksest kokku.
Rait |
Konksu saab tellida, aga siis tuleb osadest teistest lisadest loobuda. Vt viimast (novembrikuu) hinnakirja. Sellega on CNG ka pea 400 euro võrra
kallimaks läinud võrreldes esialgse hinnaga. Liiga hästi müüs läbi vist.
Ise jäin proovisõitudega rahule ja enda CNG tellisin ära. Eks ole näha, millal kätte saab. N-ö erimudel võib vist pikema tootmisajaga olla.
|
|
|
|
Ander
klubiliige
Registreerunud 01.06.10
Postitusi: 125
Asukoht: Narva - Jõhvi - Narva
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi G-TEC
|
postitati 20.11.14 13:42
|
|
|
Tellisin samuti CNG Combi Elegance versiooni ja tehase konksuga, nüüdsest on see siis ka meie mail võimalik. Vaatasin neid lisasid, millest tuleb
loobuda konksu nimel, polegi nii hirmus, mulle ühtegi eluks vajalikku ei näinud:
- PH8 Klaasist panoraamkatuseluuk (ainult Combile); ei saa koos prillilaekaga (7N2)
- PH9 Elektriline klaasist katuseluuk (ainult luukpärale); ei saa koos prillilaekaga (7N2)
- PHC Kaugjuhtimisega lisasoojendus; välistab elektrilise lisasoojenduse (7E6)
- PWA Elektriliselt seadistatav juhiiste, mälufunktsiooniga; ainult koos automaatselt tumenevate ja mälufunktsiooniga küljepeeglitega (PW5)
ja automaatselt tumeneva salongipeegliga (4L6); RS-ile tuleb lisaks tellida ka nahksisu PLG
- PWC Elektriliselt seadistatavad juhi- ja kõrvalistuja iste, juhiiste mälufunktsiooniga; ainult koos automaatselt tumenevate ja mälufunktsiooniga
küljepeeglitega (PW5) ja automaatselt tumeneva salongipeegliga (4L6); RS-ile tuleb lisaks tellida ka nahksisu PLG
- PLB Nahksisu "Supreme", nahast istmekatted; ei saa koos sportpaketiga WBC
- 3CX Võrkvahesein pakiruumi ja salongi vahel (Combi)
- PK6 Kahe poolega pakiruumi matt (tekstiil/kumm); ei saa koos PK3
- PKC Simply Clever lahendused: multimeedia hoidik keskkonsoolis, sahtel prügikoti jaoks uksepaneelis, kahe poolega pakiruumi matt; ei saa koos PK3
|
|
|
CH4
klubiliige
Registreerunud 10.10.14
Postitusi: 32
Asukoht: Harjumaa-Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi G-TEC
|
postitati 20.11.14 14:23
|
|
|
Kuu aega tagasi konksu veel valikus ei olnud ja ei hakanud nagu küsima ka. Aga nagu näha, siis ajaga autod arenevad ja muutuvad kallimaks.
Imestama paneb vaid see "ei saa koos" list. Kuidas võrkvahesein 3CX või ees paiknev webasto PHC segab konksu olemasolu ? Luukide ja istmetega seoses
tekib vägisi mõte, et juhtmeid jääb puudu
Oskab keegi öelda, mis selle konksuga suurim lubatud haagise mass piduritega / piduriteta on? Tabelisse pole need andmed veel jõudnud.
|
|
|
Tanel_P
huviline
Registreerunud 28.08.14
Postitusi: 169
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III Combi 2.0 TDI DSG '13
|
postitati 22.11.14 14:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: CH4
Kuu aega tagasi konksu veel valikus ei olnud ja ei hakanud nagu küsima ka. Aga nagu näha, siis ajaga autod arenevad ja muutuvad kallimaks.
Imestama paneb vaid see "ei saa koos" list. Kuidas võrkvahesein 3CX või ees paiknev webasto PHC segab konksu olemasolu ? Luukide ja istmetega seoses
tekib vägisi mõte, et juhtmeid jääb puudu
Oskab keegi öelda, mis selle konksuga suurim lubatud haagise mass piduritega / piduriteta on? Tabelisse pole need andmed veel jõudnud.
|
Tabelis pole, aga kasutusjuhendis peaks olema ja sõltub veel minu mäletamist mööda kaldenurgast.
Lubatud haakemass, piduritega haagise korral (kg): 1400a) /1700b)
Lubatud haakemass, piduriteta haagise korral (kg): 690 / 700 (Combi)
a) Tõusud kuni 12%.
b) Tõusud kuni 8%.
Aga võrkvaheseina ja haagisekonksu seost minu mõistus kinni ei võta. Eelsoojendi polegi suurem asi, kui ta ainult mootorit soojendab ja ses mõttes on
Webasto etem.
|
|
|
|