Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Õ–ine Retrosõit 19.09.15 - Edukalt toimunud (Vastuseid: 1 | Vaatamisi: 2870)
JVMinister
huviline

Avatar


Registreerunud 11.12.11
Postitusi: 326

Kasutaja on eemal


postitati 31.08.15 09:18 Tsiteeri
Õ–ine Retrosõit 19.09.15 - Edukalt toimunud



Lugupeetud vanatehnika huvilised

Esimesest minu korraldatud Retro autode üritusest on möödas rohkem kui 5 aastat. Tegemist oli öise Retro Night Race orienteerumisega, mis tõi rajale 23 võistkonda. See oli minu esimeseks autoorienteerumiseks väljaspool Hiiumaad.

Seoses selle viie aasta möödumisega otsustasin korraldada analoogse ürituse võimalikult identsel rajal. Ürituse kuupäevaks on laupäev 19. september ja stardikohaks ning kellaajaks on sama koht, mis viis aastat tagasi. Start toimub esimesele autole kell 22.00 ja stardikohaks on Linnahalli kõrval Statoili taga asuv parkla.

Võistluse pikkuseks hindan 7-8 tundi, seega magamisest ei tule sel öösel eriti midagi välja. Võistluse sisuks on etteantud vihjete abil erinevate kohtade leidmine Tallinnas. Punktide vahel on ajalised ja kiiruslikud piirangud. Punkte tuleb läbida õiges järjekorras 1-2-3-4 jne. Lisaks tavalisele suundorienteerumisele ootab osalejaid ka raja keskel lisaülesanne, milleks on läbida joonorienteerumise rada etteantud keskmise kiirusega ja märkides ülesse rajale jäävad kõik tähed.

Osalema ootan kõiki aktiivseid vanatehnika fänne, kes ei pelga magamata ööd ja kes soovivad põnevat seiklust ning natuke peamurdmist. Võistlusel osalemise kriteeriumiks on istumise all olev vanatehnika, mis ka võistlusele veereb. See, kas ta on 2-3-4 või enama rattaline ja mitu kohta tal sees või peal on, see ei mängi rolli. Rolli mängib vanus. Masina vanus võiks jääda allapoole aastat 1985. Et seda soosida on osalustasu auto vanuse põhine. Mida vanem masin, seda vähem raha tuleks ka stardis loovutada ja mida uuem, seda rohkem tuleks raja välja käia.

Osalustasu 1980 aastal tehasest välja veerenud masina kohta on 30 eurot. Iga aasta paneb või võtab osalustasult 1 euro maha. Nt aastal 1990 väljunud masina meeskond peaks tasuma 40 eurot. Aastal 1970 väljunud masina juht 20 eurot. Aastal 1950 väljunud auto juht saab starti 0 euroga ja aastal 1930 tehasest väljunud autole maksab korraldaja 20 eurot peale.

Viimane nooruse piir masinale ongi 1990. Eriloal saavad rajale põnevad masinad ja nsvl "kaunid klassikud", mida on esmamainitud 70-80-del, aga toodetud isegi 2000 aasta alguseni. Siiski mõistlik ei ole nii uut masinat rajale tuua, kuna selle koht stardirivis on liiga kulukas.

Võistlusjuhend: http://www.seiklusministeerium.ee/retrojuhend

Registreerimine: http://www.seiklusministeerium.ee/10593/


Päikest,

Joonas
Joonas@seiklusministeerium.ee
Telefon taskus: 5226895

http://seiklusministeerium.ee/public/pildid/retro_final_race.gif

http://seiklusministeerium.ee/public/toetajad.gif


Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
JVMinister
huviline

Avatar


Registreerunud 11.12.11
Postitusi: 326

Kasutaja on eemal


postitati 23.09.15 19:09 Tsiteeri


Laupäevasest võistlusest on möödas juba päris mitu päeva ja annaksin kiire ülevaate toimunud võistlusest. Õ–ist seiklust ja magamata ööd tuli nautima 18 võistkonda, kellest kõik ka mingil moel finishisse jõudsid. Võistlus algas juba võistkond Pullimehed jaoks õnnetult kui peale 200 m sõitu kadus auto sidur ja see lõpuks üldse auto küljest irdus. Kurva näoga starti tulles saatsin nad uue auto järele. Ilma sidurita vana ford vedas ilusti Harkusse ja asenduseks toodi ZAZ 965, mis samuti eriti tööd teha ei tahtnud. Tegemist oli rohkem bobikelguga, mida pidevalt lükkama pidi. Sõltumata tehnilistest probleemidest ja väga sportlikust 6 tunnist saavutas see võistkond lõppkokkuvõttes päris hea tulemuse. Teine suurem ikaldus tabas võistkonda OK OKAS, kes Haapsalust ilusti kohale jõudsid ja raja algusosas päris edukad olid. Vanalinnas punkti otsides suudeti puruks sõita üks rehv ja peale selle vahetust oli ka aku oma viimasegi voolu loovutanud. Kahjuks ei laadinud linna tempos ka genekas ja nii see auto Paljassaare tipust nööri otsas finishisse tuligi.

Aga rajast. Rada oli 80% ulatuses sama, mis viis aastat tagasi. Osa kohti oli muutunud ja ei saanud neid sel korral kasutada. Võistlus algas kõigi jaoks hästi ja esimene punkt ei valmistanud kellelegi raskusi. Järgmine punkt oli ka tegelikult lihtne, aga asja tegid keeruliseks korralikud kaagid, kes punkti kleepsuga irvitades rongile astusid. Seega peale esimesena rajale lennanud võistkonna keegi seda punkti rohkem ei leidnudki. Peale võistlust võtsin vastu otsuse, et alustame võistluse tulemuste arvestust kolmandast punktist ja nii need tulemused ka tulid.

Rajal oli ka üks lisaülesanne Paljassaares, kus tuli läbida joon-orienteerumise rada. Lihtne 1,7 kilomeetrine rada valmistas peavalu paljudele. Kuidas lisakatsel läks saab näha siit:


http://www.seiklusministeerium.ee/public/pildid/retrolisakatse.gif

Võistlusel oli iga etapi vahel ka ülesanded, et kuidas punkti jõudma peaks. Kas siis ajavahemikus, keskmise kiirusega või kiirusega alla teatud numbri. Kuna etappide vahelisi teepikkusi antud ei olnud ja aluseks oli google-mapi soovitused, siis oli see kiiruse või keskmise jälgimine väga suur loto. Päris mitu punkti olid palju loogilisema teevalikuga kui google seda pakkus ja see tekitas paljudele peavalu ja ka lõppptulemustesse ka palju trahve. Seekord läks nii ja järgmine kord ma sellist süsteemi kindlasti ei rakenda. Jääb vaid üldine kiirusepiirang. Seekord oli selleks 60 km/h ja kõik tiimid olid väga korralikud. Terve 6 tunnise võistluse peale tuli vaid 1 rikkumine ja see on igati positiivne.

Kuidas tiimidel läks seda saab vaadata siit:

http://www.seiklusministeerium.ee/public/pildid/retro2015.gif

Koondtulemused koos trahvidega on saadaval siit:

http://www.seiklusministeerium.ee/public/retro2015_koond.pdf

Aitäh kõigile osalejatele ja ka toetajatele. Ilma teieta ei oleks see võistlus olenud see mis ta oli! Suur kummardus ja südamest tänud.

Joonas Väärtnõu - Rajameister

NB! Järgmine võistlus leiab aset juba 07. november ja selle kohta jagan infot juba õige pea!


Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 33.8% - SQL: 66.2%]