Lehekülgi: 1 .. 3 4 5 |
ets0
huviline
Registreerunud 10.10.07
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,9 TDi 2007
|
postitati 06.04.18 19:20
|
|
|
tellisin 1,5 l mootoriga esisilla veolise dsg kastiga. Jaanuari tellimus, kätte vöiks saada jah alles aprilli löpus vöi isegi mais. Oote järjekord on
ikka mega pikk.
|
|
|
indrekp
huviline
Registreerunud 08.09.11
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1.4 TSI Ambition Plus (ex) ; Karoq 1.5 TSI DSG Ambition 2WD (müüdud); Peugeot 5008 Allure (2020), 96kW diisel, autom
|
postitati 07.04.18 08:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ets0
tellisin 1,5 l mootoriga esisilla veolise dsg kastiga. Jaanuari tellimus, kätte vöiks saada jah alles aprilli löpus vöi isegi mais. Oote järjekord on
ikka mega pikk. |
Uudishimu on ehk kurjast, aga mis varustus ja värv. Ja milliseks hind kujunes, või siis palju soodukat ka anti.
|
|
|
indrekp
huviline
Registreerunud 08.09.11
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1.4 TSI Ambition Plus (ex) ; Karoq 1.5 TSI DSG Ambition 2WD (müüdud); Peugeot 5008 Allure (2020), 96kW diisel, autom
|
postitati 12.04.18 15:10
|
|
|
Käisin täna TOP Autos ja uurisin pikad Atecadel ooteajad on:
2.0diisel ja 2.0 bensiin kuskil 4 kuud, aga 1.4 TSI tuleb oodata aasta. Pakkuda oli neil küll laos (Soome laos olemas) üks 1.4
TSI Xcellence DSG 2WD + mõningaid lisad, selle hind koos soodustusega oleks kujunenud võrreldes sarnase Karoqi-ga (1.5 TSI) oluliselt kallimaks.
Stereo süsteem tundub Atecal oluliselt nigelam olema (võrreldes Cantoniga). Kui kellelgi on ilma Cantonita Karoq, siis ta võiks oma arvamust avaldada,
kuidas ta rahul on. See väikse ekraaniga raadio, mis mõnel salongis oleval Atecal oli, oli suht masendav. V.o ise suurema ekraaniga harjunud (Bolero),
aga seda käsitleda oli küll ebamugav.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 13.04.18 09:58
|
|
|
Kas Atecal mingist hetkest ei hakata 1.5 TSI-d pakkuma? Atecal on olemas Media System Plus, mis teeb täiesti korralikku häält. See sisaldab suurema
8-tollise ekraaniga raadiot ja 9+1 kõlareid.
|
|
|
indrekp
huviline
Registreerunud 08.09.11
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1.4 TSI Ambition Plus (ex) ; Karoq 1.5 TSI DSG Ambition 2WD (müüdud); Peugeot 5008 Allure (2020), 96kW diisel, autom
|
postitati 13.04.18 13:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Suslik
Kas Atecal mingist hetkest ei hakata 1.5 TSI-d pakkuma? Atecal on olemas Media System Plus, mis teeb täiesti korralikku häält. See sisaldab suurema
8-tollise ekraaniga raadiot ja 9+1 kõlareid. |
1.5 tuleb, aga millal seda ei teatud ütelda. Aga ikkagi nõme, et standardis on isegi Xcellence tasemel see lukuauk ekraan. Millegi pärast üksi
laomasin (salongimasin) ei omanud seda Media System Plusi, seega puudus võimalus asja lähemalt kuulata.
Nende sõnul teatavalt ühtegi 1.0 masinat veel Eestis müüdud polegi. Kokku peaks Atecaid liikuma meil kuskil 50 ringis.
|
|
|
Avorex
huviline
Registreerunud 14.08.18
Postitusi: 4
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Karoq 1,5 TSI DSG
|
postitati 18.08.18 02:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: indrekp
Neid ikka juba mõnda aega müüdud, seega vast eraisikute kätte ka juba paljud jõudnud, kuigi pole ise ühtegi vastu sõitmas näinud (v.a esinduse
proovikad). Samas pole Karoqi sõsarmudelit Seat Atecat samuti näha, ainult ühte olen näinud, mis mõnikord hommikuti mulle Tehnika tänaval vastu
sõidab. See-eest Kodiaqe näen ühe teekonna jooksul vähemalt 3tk ikka.
Pigem huvitab Karoqi puhul, kuidas sinna pagasiruumi mõne suurema asja nt lapsevanker mahutamisega on, enne ei riski ostma hakata kui tõde teada,
Yetiga saan varsti proovida. |
|
|
|
Avorex
huviline
Registreerunud 14.08.18
Postitusi: 4
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Karoq 1,5 TSI DSG
|
postitati 18.08.18 03:08
|
|
|
Vastne omanik
Nüüd nädalapäevad sõitnud - tunne on ikka mõnus. Masin on pehme, vaikne, selline suure auto tunne on ikka ja DSG vahetab täiesti sujuvalt ühelt
käigult teisele. ja 110 kW annab ikka meeldivalt tummise tõmbe. 18" rehvidega on teekonarused ja lamavad politseinikud tunduvalt vähem tajutavad kui
eelmise auto 17". Kuigi ka viimane auto, millest siia ümber istusin, oli uuena ostetud Opel Astra 1,4 103 kW manual bensukas, on autol ja autol ikka
mega vahe. Kuigi on Skoda ka 10 kilo kallim, on see igast asendist ja tundest läinud asja ette. Ja mis emotsioone ikka parata - tegu on tõeliselt
ilusa autoga!
|
|
|
indrekp
huviline
Registreerunud 08.09.11
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1.4 TSI Ambition Plus (ex) ; Karoq 1.5 TSI DSG Ambition 2WD (müüdud); Peugeot 5008 Allure (2020), 96kW diisel, autom
|
postitati 09.09.18 06:25
|
|
|
Viimase aja tähelepanekud on, et G4S on endale ka hulga Karoqe soetanud.
|
|
|
meelisa
klubiliige
Registreerunud 05.11.18
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Karoq 1.5TSI Elegance 2WD DSG, enamus lisad võetud
|
postitati 05.11.18 13:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Avorex
Nüüd nädalapäevad sõitnud - tunne on ikka mõnus. Masin on pehme, vaikne, selline suure auto tunne on ikka ja DSG vahetab täiesti sujuvalt ühelt
käigult teisele. ja 110 kW annab ikka meeldivalt tummise tõmbe. 18" rehvidega on teekonarused ja lamavad politseinikud tunduvalt vähem tajutavad kui
eelmise auto 17". Kuigi ka viimane auto, millest siia ümber istusin, oli uuena ostetud Opel Astra 1,4 103 kW manual bensukas, on autol ja autol ikka
mega vahe. Kuigi on Skoda ka 10 kilo kallim, on see igast asendist ja tundest läinud asja ette. Ja mis emotsioone ikka parata - tegu on tõeliselt
ilusa autoga! |
Ühinen sellega. Ma sain enda Karoqi kätte selle aasta alguses jaanuari lõpu poole. Minu teada oli üks esimesi Karoq'e üldse Eestis. Tellitud sai
eelmise aasta sügisel juba. Nüüd on juba liikluses neid iga päev mõnda näha.
Valisin Elegance paketi + muid lisasi (canton, esiklaasi soojendus tasub kindlasti võtta, Mythikas 18" veljed, varioflex istmed, pimenurk, acc jne
jne).
Seni olen ikka väga rahul autoga. Üllatusin ka ise kui hästi 110kw edasi läheb. Küttekulu osas 1.5TSI oleks oodanud maatneel veidi vähem. Kuskil 6.5
ja veidi peale tuleb ära ideaaloludes 95'ga aga üldsiselt kipub sinna 7 lähedale kui miskit veel järel on. Koos linnasõiduga tuleb keskmine 7.4 ära.
Tegemist siis esiveoga. 4 vedu ei pakutud üldse eeltellimisel. Ma ikka vahest vajutan ka korralikult
Minu arvates on ta ilusam kui Kodiaq. Eks see ole maitse küsimus. Paljudele meeldib pikem kere ja sellepärast laidavad Karoqi maha kuid kui suurt pere
pole, siis see Kodiaqi suurus on nagu pointless iga päev tööle jne koju sõida tühja autoga.
Täis LED tuled on ikka sigahead. Eelmise talve lõpus maanteel ükskud juhid vilgutasid tulesid kuigi high beam oli juba ammu maas vastu tulles.
Vilgutasin neile vastu, et saaksid aru, mis tegelikult võimaldab. Vahepeal oli siin lumelögane ilm kui maanteel sõitsin, siis oli high beam ja udukad
koos ikka jummala hea nähtavusega sõita kõik ledid.
Ainus mure on see plärin mis tugevama heliga tuleb. Eks peab minema ja laskma uste isolatsiooni teha. Lugesin siit foorumist, et see Skodade peamine
mure Cantoniga.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.11.18 08:34
|
|
|
Kuidas teised omanikud tulesid kommenteerivad? Kas näitavad tegelikult kaugemale ka, või lihtsalt ninaesine väga hele? Kas LED udukas oma ettenähtud
funktsiooni ka täidab, udust läbi nägemiseks on ju kollast valgust vaja?
Kunagi 80-ndatel olid mõned autod sellised, mis täistulede kasutamisel udukad automaatselt välja lülitasid. Mõni aasta tagasi nägin kuskil
autoajakirjas eri tüüpi tulede testi ja seal tõdeti, et LED-id on küll heledad, aga täistule pikkus on enam-vähem võrdne halogeeni omaga. Ksenoonid,
eriti kui halogeen lisaks, andsid keskmiset 15% pikema valgusvihu. Enda kogemus tundub ka samasugune ühe LED-idega autoga - sellel kiirtevihu kuju H4
sarnane, st paremalt kõrge ja liiklusmärgid kipuvad pimestama, samas väga kaugele ikkagi eriti hästi ei näe. Tulesid eriti kõrgemale keerata ka ei
anna, sest siis hakkavad pooltuled juba vastutulijaid pimestama ja selline teadmine, et vastutulija kinnisilmi minu suunas sõidab, ei paku mulle
isiklikult erilist adrenaliini.
|
|
|
indrekp
huviline
Registreerunud 08.09.11
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1.4 TSI Ambition Plus (ex) ; Karoq 1.5 TSI DSG Ambition 2WD (müüdud); Peugeot 5008 Allure (2020), 96kW diisel, autom
|
postitati 09.11.18 10:59
|
|
|
Mul variant, kus lähi- ja kaugtuledeks on halogeenid, tegelikult pean tunnistama, et need on ka üpriski head, kuigi paljud kurdavad et skoda
halogeenid viletsavõitu olevat. Seega oli isegi mõte need teiste pirnide (Osram, Philips) vastu väljavahetada, aga vast sõidame see talvehooaeg ikkagi
originaalidega. Kas on teada kelle halogeene skoda nn originaalina kasutab.
Seega raske LED-ega võrrelda, kuna kogemus puudub, proovisõidud sai tehtud valgel ajal, proovikail olid küll LEDid.
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 09.11.18 15:06
|
|
|
Karoqi LED esituled on OK. Lähituled väga head, kaugtulede valgustugevuse ja otsesuunas ulatuse üle ei saa samuti kurta, kuid kaugete vihk on
kitsapoolne. Võrdlusmoment on Passati täisadaptiivsete LED esituledega ning seal näitavad kauged laiemalt. Või õigemini toimetavad laiemalt, kuna
Karoqi kaugtulede vihk automaatreÅžiimis ei kohandu vastutulijate või ettejääjatega, võetakse lihtsalt maha. Kaugtuleassistent töötab veatult, kedagi
seni häirinud pole.
Udutulesid päris uduses pimeduses pole võimalust kasutada olnud ja kuna nad asuvad suht kõrgel, siis ma ei usu et neil erilist lisaefekti on. Pigem
ongi nad taandunud automaatseteks manöövrituledeks ja selle kohapealt veidi abi neist vist ka on. Olen korra udukad pimedas prooviks sisse lülitanud
maanteel koos lähituledega, midagi juurde see ei andnud, tegi ninaesise liiga heledaks ja kaugemale oli raskem kontsentreeruda.
Tsitaat: | Algselt postitas: tnx
Kuidas teised omanikud tulesid kommenteerivad? Kas näitavad tegelikult kaugemale ka, või lihtsalt ninaesine väga hele? Kas LED udukas oma ettenähtud
funktsiooni ka täidab, udust läbi nägemiseks on ju kollast valgust vaja?
|
|
|
|
|
fuzzz
huviline
Registreerunud 16.02.15
Postitusi: 98
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Kodiaq 190hp TDI Elegance
|
postitati 09.11.18 21:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tnx
Kuidas teised omanikud tulesid kommenteerivad? Kas näitavad tegelikult kaugemale ka, või lihtsalt ninaesine väga hele? Kas LED udukas oma ettenähtud
funktsiooni ka täidab, udust läbi nägemiseks on ju kollast valgust vaja?
Kunagi 80-ndatel olid mõned autod sellised, mis täistulede kasutamisel udukad automaatselt välja lülitasid. Mõni aasta tagasi nägin kuskil
autoajakirjas eri tüüpi tulede testi ja seal tõdeti, et LED-id on küll heledad, aga täistule pikkus on enam-vähem võrdne halogeeni omaga. Ksenoonid,
eriti kui halogeen lisaks, andsid keskmiset 15% pikema valgusvihu. Enda kogemus tundub ka samasugune ühe LED-idega autoga - sellel kiirtevihu kuju H4
sarnane, st paremalt kõrge ja liiklusmärgid kipuvad pimestama, samas väga kaugele ikkagi eriti hästi ei näe. Tulesid eriti kõrgemale keerata ka ei
anna, sest siis hakkavad pooltuled juba vastutulijaid pimestama ja selline teadmine, et vastutulija kinnisilmi minu suunas sõidab, ei paku mulle
isiklikult erilist adrenaliini. |
Oman küll kodiaqi aga valgustus pmst sama mis kaorqil. Mis ma oskan öelda...üllatav aga 6000K led lähituli näitab küll päris hästi...teeservad ehk
pole nii valged kui eelneval superb II aga siiski valgusvõimsus tundub kuidagi suurem. Kaugtuli lahja. Kitsas ja lühike valgusvihk. Eelneval superb 2
oli bixeneon(osram nightbreaker +70% D3S)+halogeen (philips h7 +130%)kaugtuli selle vastu ei saa miski kahjuks. Samas pimedas sõitu vähe ja kui on
siis linnalähedal nii et ....mõttes oli korra kaugtule delr lisa led riba panna aga see rikuks auto välimust. Üldiselt hea vagustus. Kes Superb 3 lt
üle ledile tuleb on seegi öö ja päev sest kehvemaid tulesid pole näind kui superb 3-l ...aga kuidas kellelegi ...mõnele ema mõnele tütar
|
|
|
boggy
huviline
Registreerunud 08.12.17
Postitusi: 81
Kasutaja on eemal
Auto: ex Kodiaq
|
postitati 10.11.18 14:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: fuzzz
Tsitaat: | Algselt postitas: tnx
Kuidas teised omanikud tulesid kommenteerivad? Kas näitavad tegelikult kaugemale ka, või lihtsalt ninaesine väga hele? Kas LED udukas oma ettenähtud
funktsiooni ka täidab, udust läbi nägemiseks on ju kollast valgust vaja?
Kunagi 80-ndatel olid mõned autod sellised, mis täistulede kasutamisel udukad automaatselt välja lülitasid. Mõni aasta tagasi nägin kuskil
autoajakirjas eri tüüpi tulede testi ja seal tõdeti, et LED-id on küll heledad, aga täistule pikkus on enam-vähem võrdne halogeeni omaga. Ksenoonid,
eriti kui halogeen lisaks, andsid keskmiset 15% pikema valgusvihu. Enda kogemus tundub ka samasugune ühe LED-idega autoga - sellel kiirtevihu kuju H4
sarnane, st paremalt kõrge ja liiklusmärgid kipuvad pimestama, samas väga kaugele ikkagi eriti hästi ei näe. Tulesid eriti kõrgemale keerata ka ei
anna, sest siis hakkavad pooltuled juba vastutulijaid pimestama ja selline teadmine, et vastutulija kinnisilmi minu suunas sõidab, ei paku mulle
isiklikult erilist adrenaliini. |
Oman küll kodiaqi aga valgustus pmst sama mis kaorqil. Mis ma oskan öelda...üllatav aga 6000K led lähituli näitab küll päris hästi...teeservad ehk
pole nii valged kui eelneval superb II aga siiski valgusvõimsus tundub kuidagi suurem. Kaugtuli lahja. Kitsas ja lühike valgusvihk. Eelneval superb 2
oli bixeneon(osram nightbreaker +70% D3S)+halogeen (philips h7 +130%)kaugtuli selle vastu ei saa miski kahjuks. Samas pimedas sõitu vähe ja kui on
siis linnalähedal nii et ....mõttes oli korra kaugtule delr lisa led riba panna aga see rikuks auto välimust. Üldiselt hea vagustus. Kes Superb 3 lt
üle ledile tuleb on seegi öö ja päev sest kehvemaid tulesid pole näind kui superb 3-l ...aga kuidas kellelegi ...mõnele ema mõnele tütar
|
Huvitav, et nii erinevad kogemused, jah, lähituled väga head, aga ka kaugtuled on suurepärased, usun, et on paremaid, aga mul pole mitte mingit
tahtmist kaugemale ja laiemalt näha, tõsi, uued liiklusmärgid vahel pimestavad. Parimad tuled, mida omanud olen (varasem kogemus paljude audidega,
bmw, MB, lexused, ford jne)
|
|
|
meelisa
klubiliige
Registreerunud 05.11.18
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Karoq 1.5TSI Elegance 2WD DSG, enamus lisad võetud
|
postitati 17.11.18 13:32
|
|
|
Mina ei kurda kaugtulede osas üldse. Näitavad piisavalt kaugele ja üsna eredalt. Mingit ise vahetatud custom tulede vastu on raske võrrelda. Samas on
tegemist siiski tavalise led tuledega mitte need intelligent variantidega osadel autodel, kus ei lülitata kõiki led'e välja vaid osa, et ei
pimestaks.
Siiski on kõrgele paigutatud led udukad väga head just pimedal ajal rohkem valgust külgedele. Väga hästi valgustab ära ja näeb varakult kui mõni uljas
metsloom üritab teed ületada. Talvel pole udukaid vaja kui lumi ka maas, täistule ledid on piisavalt võimsad.
Halogeenidega muidugi ei kannata mingit võrdlust nagu öö ja päev. Kindlasti on paremaid tulesid aga hind on ka vastav uutel autodel sellevõrra. Võttes
arvess karoqi hind uuena ja tulesid, siis on suhe väga hästi paigas.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.11.18 08:29
|
|
|
Seda ma küll ei usu, et udukas täistulele reaalselt kaasa aitab. Vähmalt mitte enne, kui olen oma silmaga, või vähemalt pildi pealt näinud, et 100m
või kaugemal olev objekt on udukatega koos paremini nähtav, kui ilma. Kui udukas nii kaugele näitaks, siis ta ju paistaks vastutulijatele ka nagu
täistuli. Kauguse hindamisel võib rusikareegliks võtta, et üks helkurposti vahe on sirge tee peal 50m, seega huvitavad mind autost lugedes vähemalt 2
postivahe kaugusel asuvad metsloomad, milleni jõudmiseks maanteekiirusel kulub ca 3 sekundit.
|
|
|
meelisa
klubiliige
Registreerunud 05.11.18
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Karoq 1.5TSI Elegance 2WD DSG, enamus lisad võetud
|
postitati 29.11.18 11:13
|
|
|
Proovitud pimedal ajal. Udukas valgustab piisavalt hästi külgedele. Selge see, et ta ei anna pikalt ette vaid rohkem külgedele lisavalgust, mis on
minu jaoks üsna hea. Siin mängib rolli, et udutuled on ka LED'id võrdlesin neid eelmise auto halogeenidega. Nagu öö ja päev.
Ja kohe kindlasi ei pimesta ta vastutulijat, auto ei saaks maanteede lubagi sellisel juhul.
|
|
|
Kert.K
klubiliige
Registreerunud 22.10.17
Postitusi: 71
Asukoht: Vääna
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Elegance 4x4 2011
|
postitati 29.11.18 17:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: meelisa
Proovitud pimedal ajal. Udukas valgustab piisavalt hästi külgedele. Selge see, et ta ei anna pikalt ette vaid rohkem külgedele lisavalgust, mis on
minu jaoks üsna hea. Siin mängib rolli, et udutuled on ka LED'id võrdlesin neid eelmise auto halogeenidega. Nagu öö ja päev.
Ja kohe kindlasi ei pimesta ta vastutulijat, auto ei saaks maanteede lubagi sellisel juhul. |
Ja meie seadused ei luba koos kasutada udukaid ja lähitulesid.
|
|
|
Maahärra
klubiliige
Registreerunud 18.06.17
Postitusi: 94
Asukoht: Harjumaa lõpus
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Elegance 2012
|
postitati 29.11.18 17:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kert.K
Tsitaat: | Algselt postitas: meelisa
Proovitud pimedal ajal. Udukas valgustab piisavalt hästi külgedele. Selge see, et ta ei anna pikalt ette vaid rohkem külgedele lisavalgust, mis on
minu jaoks üsna hea. Siin mängib rolli, et udutuled on ka LED'id võrdlesin neid eelmise auto halogeenidega. Nagu öö ja päev.
Ja kohe kindlasi ei pimesta ta vastutulijat, auto ei saaks maanteede lubagi sellisel juhul. |
Ja meie seadused ei luba koos kasutada udukaid ja lähitulesid. |
Lubab ju ikka - ainult teatud ilmastiku oludes.
Lihtsalt selle hetkel kehtiva Liiklusseadusega tehti karuteene. Nüüd on kõik kohad neid udutulede kasutajaid täis. Enamustel ikka poolikud ja udukad
koos põlemas....
Pikemalt seda teemat lahata ei taha. Nagunii jääb enamikul seaduserikkujatel õigust ülegi. Alati jääb.
Taimetoitlane - seda sõna kasutasid põlisameeriklased VÄGA kehva küti kohta.
|
|
|
|
Kert.K
klubiliige
Registreerunud 22.10.17
Postitusi: 71
Asukoht: Vääna
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Elegance 4x4 2011
|
postitati 29.11.18 18:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maahärra
Tsitaat: | Algselt postitas: Kert.K
Tsitaat: | Algselt postitas: meelisa
Proovitud pimedal ajal. Udukas valgustab piisavalt hästi külgedele. Selge see, et ta ei anna pikalt ette vaid rohkem külgedele lisavalgust, mis on
minu jaoks üsna hea. Siin mängib rolli, et udutuled on ka LED'id võrdlesin neid eelmise auto halogeenidega. Nagu öö ja päev.
Ja kohe kindlasi ei pimesta ta vastutulijat, auto ei saaks maanteede lubagi sellisel juhul. |
Ja meie seadused ei luba koos kasutada udukaid ja lähitulesid. |
Lubab ju ikka - ainult teatud ilmastiku oludes.
Lihtsalt selle hetkel kehtiva Liiklusseadusega tehti karuteene. Nüüd on kõik kohad neid udutulede kasutajaid täis. Enamustel ikka poolikud ja udukad
koos põlemas....
Pikemalt seda teemat lahata ei taha. Nagunii jääb enamikul seaduserikkujatel õigust ülegi. Alati jääb. |
See seadus on suhteliset mõistlik minu arust. Päeval ei pea vähemal xenoneid kulutama ja saad rahulikult parkide ja udukatega hakkama. Aga kahjuks ei
saa 50% juhtidest sellest aru ja kihutavad koguaega päevadulede ja udukatega ringi. Eks see viib mingil hetkel jälle selleni, et keelatakse jälle
tavaoludes kasutamine ära.
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 04.12.18 13:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: meelisa
Proovitud pimedal ajal. Udukas valgustab piisavalt hästi külgedele. Selge see, et ta ei anna pikalt ette vaid rohkem külgedele lisavalgust, mis on
minu jaoks üsna hea. Siin mängib rolli, et udutuled on ka LED'id võrdlesin neid eelmise auto halogeenidega. Nagu öö ja päev.
Ja kohe kindlasi ei pimesta ta vastutulijat, auto ei saaks maanteede lubagi sellisel juhul. |
Lihtsalt nii huvi pärast küsin,et kuhu sa vaatad,kui sõidad 90km/h maanteel? Kaugtuledega või lähidega sõites peaks inimene vaatama või siis pilk
olema suunatud umbes 80-100m kaugusele autost,et oleks võimalik autot juhtida. See on vahemaa,mille auto läbib mõne sekundiga.Kui udukas näitab umbes
30m kaugusele,siis peaksid selle headuse tajumiseks sõitma alla 50km/h.
Olen nõus,kui seda juttu ajab juht,kes sõidab 20km/h mööda metsa sihti,muudes oludes petad ennast või siis pigem oma silmi. Looduse poolt on silma
füsioloogia selline,et ta teravustab sellel nö lähedal asuval heledal teeosal(udutule valguses) ja põder,kes 150m kauguselt teele astub jääb sul
märkamata. Vaidelma ei kavatse kellegagi hakata,vaid küsige silmaarstilt,et kuidas see päriselt on,kui muidu ei oska seisukohta võtta.
|
|
|
Freddys
huviline
Registreerunud 04.10.14
Postitusi: 40
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2020 Superb Combi 1,5 TSI 110kw
|
postitati 05.12.18 21:05
|
|
|
Siin polegi midagi vaielda, nii lihtsalt on.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.12.18 06:19
|
|
|
Väike täpsustus silma jutule, et mitte ei teravusta tingimata heledasse kohta, aga reguleerib nö "ava", nagu fotoaparaat automaatreÅžiimil. Kui
ligidal väga hele, siis tõmbub pupill kokku ja laseb vähem valgust silma, mistõttu vähem valgustatud kaugel asuv punkt muutub täitsa mustaks. Aga
tulemus on sama, mis Urmas kirjeldas, et udukaga näeb maanteekiirusel lihtsalt paremini, millele otsa sõitsid.
|
|
|
meelisa
klubiliige
Registreerunud 05.11.18
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Karoq 1.5TSI Elegance 2WD DSG, enamus lisad võetud
|
postitati 12.12.18 10:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: urmas66
Tsitaat: | Algselt postitas: meelisa
Proovitud pimedal ajal. Udukas valgustab piisavalt hästi külgedele. Selge see, et ta ei anna pikalt ette vaid rohkem külgedele lisavalgust, mis on
minu jaoks üsna hea. Siin mängib rolli, et udutuled on ka LED'id võrdlesin neid eelmise auto halogeenidega. Nagu öö ja päev.
Ja kohe kindlasi ei pimesta ta vastutulijat, auto ei saaks maanteede lubagi sellisel juhul. |
Lihtsalt nii huvi pärast küsin,et kuhu sa vaatad,kui sõidad 90km/h maanteel? Kaugtuledega või lähidega sõites peaks inimene vaatama või siis pilk
olema suunatud umbes 80-100m kaugusele autost,et oleks võimalik autot juhtida. See on vahemaa,mille auto läbib mõne sekundiga.Kui udukas näitab umbes
30m kaugusele,siis peaksid selle headuse tajumiseks sõitma alla 50km/h.
Olen nõus,kui seda juttu ajab juht,kes sõidab 20km/h mööda metsa sihti,muudes oludes petad ennast või siis pigem oma silmi. Looduse poolt on silma
füsioloogia selline,et ta teravustab sellel nö lähedal asuval heledal teeosal(udutule valguses) ja põder,kes 150m kauguselt teele astub jääb sul
märkamata. Vaidelma ei kavatse kellegagi hakata,vaid küsige silmaarstilt,et kuidas see päriselt on,kui muidu ei oska seisukohta võtta.
|
Kõik on teoreetiline ja suhteline. Iga inimese silm on erinev, kellel on tugevam valguse tajuvus kellel aga piisab natuke eredamast ja ongi probleemid
kohe. Samamoodi nagu iga inimese kuulmine on erivad teatud sageduste vahemikus, kust alates enam midagi ei kuule.
See, et ma tajun ohtu udukatega kehvema ilma korral paremini metsa servast on minu enda kogemusel siiski olemas. Siin ei ole jutt tõesti mingist
90km/h ja peale kiirusel. Siis ei jõua keegi reageerida küll aga asula vahel kus on 50 piirang. Ja just seal olengi metsloomadega huvitaval kombel
mitu korda kohtunud just enne asulasse sõitu, kui kiirus on allapoole vähenemas, kus on veel pime ja linnavalgustus algab veidi hiljem.
|
|
|
CaRo
huviline
Registreerunud 16.02.17
Postitusi: 39
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia 1,2 TSI 81 Kw.DSG, Karog 2,0 TDI 110 kW Elegance DSG 4x4 Plus ja veel üht koma teist VAG grupist.
|
postitati 18.06.19 13:47
|
|
|
Karoq
Tükimat aega siin teemas vaikus. Küsiks, et kas mõni kahe meetri alla mees ka seda Karoq´i omab. Kas mahub sisse ja kuidas sõita on. Kuidas sellise
masinaga pikemate otste paugutamine oleks. Vaja saksa trassile uut konet. 1800 sinna ja teine nii palju tagasi. Üks mees sõidab ja spordikott on
asjadega kaasas. Enamasti ühe või kahe mehe sõit. Täismajaga vaevalt sõita tuleb.
|
|
|
Lehekülgi: 1 .. 3 4 5 |
|