Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Pidurite puhastamine (Vastuseid: 23 | Vaatamisi: 6952)
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 23.08.09 04:24 Tsiteeri
Pidurite puhastamine



Kuna üks esimene pidur on hakanud õrna kiuksu sisse viskama õrnal piduripedaali vajutamisel, tuleb vist lahti kakkuda. Tundub, et jääb veidi ka peale, sest hommikul sõitu alustades on vahepeal selline kraapiv hääl nagu oleks kivi klotsi ja ketta vahel. Ka pikemal sõidul paar nädalat tagasi oli sõidu ajal õrn vilin/kiuks sisse kuulda, mis kadus natukeseks, kui õrnalt pedaali puudutada.
Küsimus: Mis määrdega mida määrida? Kas piisab ainult nende liugtappide vms määrimisest või peab ka kolbi määrima? Kolbi lahtikakkumine on vist tiba keerulisem töö?
(Octavia, -97)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Suslik
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619

Kasutaja on eemal

Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI

postitati 23.08.09 09:07 Tsiteeri


Piisab minu teada liugtappide määrimisest. Peasilindrit on soovitav mõned korrad lõpuni kokku suruda ja siis pidurdades uuesti peale. Ohutum teha seda siis,kui suport kinni,sest suht lihtne kolb kogemata päris välja suruda. Kolvi sisse surumiseks mõistlik kasutada pitskruvi. Mul näiteks mazdal olid sellised klotsid millel oli plekilatakas kinnitatud külge,mis hakkas klotsi liigsel kulumisel vastu piduriketast käima ja päris paha häält tegema. Ehk Sul samasugused klotsid?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 23.08.09 19:02 Tsiteeri


Plekilatakat pole. Ja klots ning ketas on veel päris uued :). Aga kas liugtappide pärast võib siis piduri õrnalt peale jääda ja väikest kiuksu visata? Kolb peaks seda põhjustama või olen ma valesti aru saanud? :P
Aga noh...ega liigselt määret igale poole panna kaa hea pole. Et äkki esialgu prooviks liugtappe mingi spetsmäärdega määrida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Suslik
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619

Kasutaja on eemal

Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI

postitati 23.08.09 19:43 Tsiteeri


Kriuksu kohapealt ei oskagi siis midagi tarka kosta. Minu masinal kah vahel harva kriuksuvad. Kuigipalju sõltub see ka klotside kvaliteedist.
Pidurite kinnijäämist põhjustab nii kolb,kui ka liugurid. Liugurite puhul esimene märk,kui klotsid viltu kulunud. Määri liugurid ära, pane kolb kenasti liikuma ja ega muud tarka ei saagi rohkemat teha. Muidugi võid sama korraga supordid punaseks värvida - räägitakse, et kiirendus pidi oluliselt paremaks minema.:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reFFLex
moderaator

Avatar


Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758

Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017

postitati 24.08.09 06:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Suslik
Muidugi võid sama korraga supordid punaseks värvida - räägitakse, et kiirendus pidi oluliselt paremaks minema.:D

:D:D:D

Noja auto kerevärviga sobituksid kah kenasti :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 06.05.10 18:20 Tsiteeri


Ei lähe küll otseselt teemasse, kuid küsin siiski. Nimelt on lahti üks esimene sisemine piduriklotsi kate. Kas EPO liimiga liimides jääb kõva või peaks kasutama mingit spets liimi selleks? Onu kunagi liimis EPOga, kuumutas ahjus ning peab siiani.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wasp
klubiliige

Avatar


Registreerunud 05.09.06
Postitusi: 118

Kasutaja on eemal

Auto: superb elegance 1,8 TSI 7-DSG

postitati 06.05.10 19:00 Tsiteeri


veneajal liimiti klotsile katted peale naiste sukkpükste ja epo abil ,kuna polnud uusi klotse saada. Praegusel ajal ,nende kiiruste juures millega sõidetakse , teeks seda ainult ajukääbik :cool:
Omal ajal (eestiaja alguses)sai audile zilli pidurikattest ka klotsid meisterdatud ja ahjus epoga kuumutatud- tulemuseks kõverad pidurikettad. :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 06.05.10 19:23 Tsiteeri


no sukkpüksid jätaksin ma küll mängust välja :D.
Kuid uusi klotse ei tahaks ostma seepärast küll hakata, kuna klotsid on veel üsna värsked ja korras. Eks peab uurima spets liimi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Suslik
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619

Kasutaja on eemal

Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI

postitati 06.05.10 19:39 Tsiteeri


Kui suht uutel klotsidel kate juba lahti,siis kruvi aga maha ja vii poodi tagasi. Selliseid kasutada võrdub enesetapuga, kehvemal juhul sõidad kellegi teise surnuks. Ära hakka tootja praaki küll ise ümber ehitama. Kui tsekki alles pole, siis viska lihtsalt minema. Klotsid pole nii kallid, et turvalisusega riskida. Ehk annad siin teada, mis firma, siis teab, milliseid klotse kunagi ei ostaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 06.05.10 20:13 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: wasp
veneajal liimiti klotsile katted peale naiste sukkpükste ja epo abil ,kuna polnud uusi klotse saada. Praegusel ajal ,nende kiiruste juures millega sõidetakse , teeks seda ainult ajukääbik :cool:
Omal ajal (eestiaja alguses)sai audile zilli pidurikattest ka klotsid meisterdatud ja ahjus epoga kuumutatud- tulemuseks kõverad pidurikettad. :D

Minu mäletamist mööda kasutatti nailon sukki, mitte sukkpükse. Epo jäta mängust välja, sai kunagi sikli klotsidega proovitud. Epo ei talunud piisavalt kuumust.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 07.05.10 06:46 Tsiteeri


klotse võib edukalt neetida. vii pidurimeistrisse ja needivad kohapeal ja kindlalt kinni. tõsi asi maksab nats rohkem kui korralikud uued klotsid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 07.05.10 07:57 Tsiteeri


Need klotsid nüüd nii uued kah pole, et poodi tagasi saaks viia, aga lihtsalt kulumise aste on veel väike :P. Marki küll ei mäleta. aga võtan küljest ära. vast seal mingi märge peal.
Nüüd küsimus: Kui uus klots osta, siis millised oleksid soovitused? Tagumised klotsid said hiljuti Forssist võetud ja tootjaks mingi Saksa BK (NK), mis pidavat olema samaväärsed Itaallaste Ferodoga. Nood toimetavad küll väga hästi võrreldes Noname itaalia klotsidega, mis seal enne all olid.
Kas võtta ette samuti BK (või oli NK hoopis), või hoopistükis Brembo, Ferodo,.....? Ladu24 näitas Ferodo komplektihinnaks alla 500.-
Põhiline, et pidur võtaks hästi ja toimetaks vaikselt (vilinate-kriginatevabalt).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 07.05.10 15:09 Tsiteeri


Ferodo klotse kasutasin kinagi Golf-il. Pidrdasid hästi, ei vilistanud ja kestsid kauem kui odavad No-name klotsid, mis varem kasutuses olid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 07.05.10 15:20 Tsiteeri


Sai Ferodo klotsid ära tellitud, 905.-
Pakuti ka odavamaid Ferodosid, 500.-....ilmselt kallim Premier seeria ja odavam SL. Forss pakkus Topran'i klotse, üle 500. Ei teadnudki, et Topran klotse teeb ning ei oska neist midagi arvata. Aga otsustasin seekord kallimate kasuks, sest tagumiste klotsidega olen ühe korra hinnaorki lennanud ning pärast kallimate vastu ümber vahetanud. Seekord ei taha 2 korda osta.
Nüüd üks probleem veel. Nimelt, üks liuguri kinnitus käändtelje küljes...sellel vint oli maas ning mitu aastat oli metalliliimiga kinni. Sügisel otsustasin leiutada miskit ning sai keevitatud 10M mutter asemele, kuid selgus ikkagi, et see "lohvka" ning metalliliim kevadeni väga hästi polnud pidanud. Point siis selles, et alumine liugur oli suht lahtine seal. Liuguri vint on mingi vahepealne suurus, ehk siis äkki 9M. Sellist mutrit ma ei tea, kas saada on. Äkki on saada aga hoopis sama liugurit uut, millel oleks 10M keermevint? Siis oleks mure murtud. Muidu viimases hädas peab metalliliimiga jälle asju ajama, kuid viimane kogemus ei olnud pidav.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 07.05.10 17:30 Tsiteeri


Minu teada neid M10-nega ei ole. Sul vaja leida treial, kes teeks uue liuguri 10-nese kermega või teeks sulle mingi vahepuksi, et saaksid kasutada originaal liugurit.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 07.05.10 18:20 Tsiteeri


Treiali mõte käis juba läbi küll jah. Treial oleks isegi olemas. Mõte tuli siis selline, et vindi osa äkki üle keevitada, maha treida ja 10M vint peale keerata. Kui 10M keermega liugurit ei leia, siis vaatab, mis treial ütleb :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 07.05.10 20:33 Tsiteeri


Lihtsam vast uus liugur teha või puks käändtelje sisse. Keerme üle keevitamisel see häda, et metalli omadused võivad muutuda. Metall läheb kas pehmeks või rabedaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 09.05.10 08:10 Tsiteeri


Küsin veel, et kas piduriketta ääres olevat kulumisranti on mõtet lihvkettaga maha lasta? Või teeb see pigem kahju kettale?
Küsin seda seepärast, et vanade klotsidega tegi sõidu ajal "siutsu" või "vilinat" vahepeal. Et ei teagi, kas käis klots mingis asendis vastu ranti või mitte. Samas klots (sisemine) ei istunud pesas väga hästi ja liikus kergemalt nügimisel natuke....et võib-olla mõjus see. Aga ise kahtlustaksin pigem seda ketta äärde sissekulunud ranti, sest õrnal pidurdamisel või piduri lahtilaskmisel tegi samuti õrna "siutsu". Muud seal olla ei saa väga, sest ülejäänud süsteem üle vaadatud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 09.05.10 17:01 Tsiteeri


Mina olen randid maha lasknud kui nad liiga kõrgeks lähevad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
M8DSwordfish
klubiliige



Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212

Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.

postitati 10.05.10 17:05 Tsiteeri


Et kui sa nagunii treiali juurde pead minema siis parem võta kettad kaasa ja lase see rant seal maha (ja õrnalt terve ketas üle saad kõikidest ebatasasustest lahti)... teoreetiliselt peaks kettaga kallale minek küll viimane asi mida teha...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Timur
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664

Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia Combi 1,8T

postitati 10.05.10 17:15 Tsiteeri


Treimine on kindlasti parem. Sõbra põllu Golf-il sai rantidest vabanemiseks kasutatud käiamist ja ei ütleks, et tulemus väga hull oleks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 10.05.10 17:32 Tsiteeri


No sai lastud lihvkettaga õrnalt randid üle. Liugurist niipalju, et treial tegi sisemise augu, kuhu läks sisse tikkpolt: sisse 8M ja välja jäi 10M. Sisemine keere läks metalliliimiga kinni ja vsjo.

Nüüdseks pidurid all, ning tahavad sissetöötamist ja kolbide paikaloksumist, sest praegu on pidur küll kehv ja võtab põhjast :P.
Klotsidest niipalju, et Ferodo Premier: töötasapind eelmisest väiksem, kuna ääred lähevad nurkselt sissepoole. Ei tea miks see hea on? Üks klots oli anduriga, millega polnud mul midagi peale hakata. Karbi peale kirjutadud Golf V ja A3. Küsisin enne allapanekut poest järgi, kas on ikka õiged...et andur ja puha. Pidavat olema ja alla nad kah istusid. Vaevalt, et Golf V sellist tüüpi klotsid on :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Wygla
huviline

Avatar


Registreerunud 09.03.06
Postitusi: 724

Asukoht: lõuna
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia

postitati 15.12.10 18:58 Tsiteeri


Nüüd siis vist kettad kõverad. Pidurdamisel vibra ikka päris suureks läinud ning ka pedaal põksub õrnalt varba all. Samuti krigistab külmaga üks tagumine pidur õrnalt pidurdades (vali metallikrigin), kuigi klotsid pmst uued. Külmaga ka kohisevad tagumised ning õrnal pidurdamisel on kuulda, et ei võta ühtlaselt (on kuulda, et ratta pöörlemisel on kõlalt tummisemad kohad sees). Samas kui sõita kasvõi 50 m käsipidur õrnalt peal, et soojaks tõmbaks, siis on Ok! Trumli lasin üle treida umbes 3 nädalat tagasi ning peale seda oli paar nädalat vaikus majas.
Üks sümptom lisaks, et kui pidurdada vaiksel hool vaikselt veeredes, siis pidurdus on tagumikutunnetuse järgi selline jõnksulik või katkendlik, st. mingist kohast võtab rohkem, mingist vähem. Mõjutab pigem esimesed pidurid või tagumised?
1) Kas see pedaali põtkimine varba all võib näidata ka, et viga trumli juures, st ovaalne (trummel vahetatud 2,5 aastat tagasi)? Või tõenäolisem ikka esimesed kettad?
2) Reegel, et ketta vahetamisel vahetada ka klotsid - kas ilmtingimata peab, sest alles kevadel said ostetud kalli raha eest Ferodo klotsid, mis peaaegu uued? Samuti kaalun ketta treimist, sest ketas pole eriti kulunud.

Krt kõik on nagu uus, aga kuskilt ikka viskab mingit jama sisse :P. Vana auto ja "liiga pedantliku" autoomaniku rõõmud, muud ma ei ütle!

PS. ketas

Piduriketta töötlus: legeeritud või hochgekohlt. Mida see näitab?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Suslik
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619

Kasutaja on eemal

Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI

postitati 16.12.10 18:07 Tsiteeri


Kui võdin pidurdamisel tunda ka roolis, siis vigased esimesed kettad. Tagumised trumlid niisamalihtsalt kõveraks ei lähe. Olenevalt asjaoludest võivad kettad vajada vahetamist ka iga paarikümne tuhande tagant- kehva materjal, punased kettad ja suured porilombid jne.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 30.3% - SQL: 69.7%]