ets0
huviline
Registreerunud 10.10.07
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,9 TDi 2007
|
postitati 01.02.10 09:50
|
|
|
PTC soojendus
Ei suuda kuskilt välja lugeda, kuidas ptc toimetab.
Kas siis kui econ nupp on sees või siis kui ptc nupp on väljas.
Kui palju temast ka praktilist tolku on.
|
|
|
odnor
huviline
Registreerunud 10.09.08
Postitusi: 49
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1,2DSG
|
|
ets0
huviline
Registreerunud 10.10.07
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,9 TDi 2007
|
postitati 01.02.10 14:18
|
|
|
Vabandan, ikka mõtlesin econ nuppu.
Ja nagu aru saan, hakkab ptc lisasoojendus toimetama siis, kui econ on lülitatud sisse, just siis kui jahutust ei toimu - toimetab ptc. Kas on
õige?
Kas ptc asub salongis kuskil ja kui suur on tema efektiivsus?
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 01.02.10 15:44
|
|
|
PTC ei hakka kunagi tööle, kui salongikliima on ECONomy reÅžiimis. Vastasel juhul hakkab alati, kui välistemperatuur on alla teatud kraadi (vist +5C
või +10C vmt).
Juhul kui autol on PTC ja see rakendub nagu peab, siis juba 2-3 minutit peale käivitamis peab olema tunda, et puhub leiget õhku - ka siis kui masin on
ööpäeva seisnud pakase käes.
|
|
|
Zut
huviline
Registreerunud 03.07.08
Postitusi: 346
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: OII RS TFSI
|
postitati 01.02.10 15:45
|
|
|
Dislamehed artutasid teises teemas, et sellest on ikka
vägapalju kasu. Ise bensumootori peal ning sellist luksust ei oma.
_______________________
-- Who stole my beer? --
|
|
|
|
ets0
huviline
Registreerunud 10.10.07
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,9 TDi 2007
|
postitati 01.02.10 16:15
|
|
|
Järelikult on siis nii, et kas on sisse lülitatud climatronik või puhub ainult klaaside peale, siis praeguse ilmaga ei ole tarvis ECON nuppu näppida.
Et lisasoojendus hakkab autmaatselt tööle ja mingi aja möödudes lülitab ise välja.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 01.02.10 16:37
|
|
|
Võin väheke valetada,aga minu meelest vähemasti aasta tagasi seda PTC soojendust pakuti vaid kaheliitristele mootoritele. Parandagu,kes oskab?
|
|
|
laurih2
huviline
Registreerunud 15.04.08
Postitusi: 56
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Rapid 1.2TSI
|
postitati 01.02.10 17:26
|
|
|
Minu 1.4TDI omab samuti PTCd. See peaks olema diislitel standardis.
Asukoht peaks olema kapoti all, juhipoolses nurgas salongi pool.
Kunagi sai otsitud ja leitud üks hõbedane karbike (PC kõvaketta sarnane).
Aga kuidas see tööle rakendub ei tea täpselt kuna mul climatic (poolautomaatne, ECON nupp puudub).
|
|
|
karsson15
huviline
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 109
Kasutaja on eemal
Auto: Arbuus
|
postitati 01.02.10 18:34
|
|
|
legende on erinevaid .
1,9tdi ja minu arust ka peal.
Kuna kliimal 2 võimalust esiaknale puhuma panna(2 nuppu- 1 on koos teise neljaga keskel, ning üks on juhi temp.ratta sees- tagaklaasi soojenduse nupu
kohal) siis minul hakkab sooja puhuma kohe kui lükkan selle juhipoolse temp.ratta nuppu sisse.
kui minu legendi järgi ptc uugama panna, siis ainult üksi töötabki, mujale ta õhku siis ei puhu. Aga võibolla töötavad nad erinevalt autodel
Ja kasu on kõvasti(kuigi mitte nii palju nagu traatidega klaasi soojendajast).
Kojamehed jäätuvad tunduvalt vähem, klaasi saab hoida jäävabamana ning hommikuti läheb udust palju kiiremini puhtaks).
Just praegu sõitsin selle tuisuga koju, tegin ka mõned vahepeatused. Klaas vahepeal jäässe läinud, kojamehed paistsid välja nagu jääpurikad. Kloppisin
nad õrnalt puhtaks, klaasilt suurem lumi ja jää maha ning minema sõitsingi- sõites hoidis väga ilusti nii kojamehed kui klaasi puhtana.
Kasulik asi, kuid webasto ja traatidega klaasisoojendus on ikka tunduvalt etemad
|
|
|
ets0
huviline
Registreerunud 10.10.07
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,9 TDi 2007
|
postitati 01.02.10 19:38
|
|
|
Ikkagi küsimus lahtine. Näiteks mul ei ole kahepoolset kliimat, ainult üldine ja ma ei tea ega leia mingit eraldiolevat nuppu ptc sisselülitamiseks
|
|
|
karsson15
huviline
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 109
Kasutaja on eemal
Auto: Arbuus
|
postitati 01.02.10 21:19
|
|
|
hmm, ma arvan et kõige lihtsam- mine A100-st läbi ja las nad seletavad sulle, kuidas käib(kui on küljes).
Peale selle, et see oleks nende poolt korralik klienditeenindus, ei usu ma et neil selle vastu saab midagi olla. Vähemasti mina kruiisiks neile Pirni
tänavale külla
Foorumis on tarkasid küll ja veel, aga nemad seal A100 ikka kõige osavamad sellistele küsimustele vastama
|
|
|
odnor
huviline
Registreerunud 10.09.08
Postitusi: 49
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Yeti 1,2DSG
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 02.02.10 10:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: odnor
kordan veel kor, econ nupuga ei tohiks mingit seost olla (econ nupp on kondi on/off lüliti.) |
Kordan, seos ECON nupuga on olemas
PTC ja konditsioneer on salongi kliimaseadme osad, mis vastavalt vajadusele teevad oma tööd vajaliku sisekliima loomiseks. Võivad töötada korraga või
ükshaaval â see kõik toimub automaatselt ja meil sellest midagi teada pole vaja. ECON nupule vajutamine lülitab nad mõlemad välja, selle tagajärjel
reguleeritakse temperatuuri ainult välisõhu ja mootori tööst eralduva soojusega. Meie kliimavöötmes ei ole mõtet kunagi kliimaseadet ECON reÅžiimis
hoida. Siin on pidevalt niiske või jahe või palav ja ökonoomitamisel pole pointi.
Kui autol on manuaalne kliimaseade, siis on valikuteks lihtsalt AC on või off. Võimalik, et AC off reÅžiimis on PTC samuti väljas. Igaljuhul on
kindlam hoida alati AC sisselülitatud reÅžiimis.
Minu teada on põhja-euroopasse tarnitavatel diiselmootoriga autodel kõigil PTC olemas. PTC ehk elektriradika voolutarve võib olla päris suur.
Võimalik, et kui äsjakäivitatud külmal autol on sisse lülitatud palju erinevaid tulesid-vilesid-soojendusi, siis aku ja generaatori säästmiseks PTC ei
tööta alati maksimaalse efektiivsusega. Äkki seepärast võib mõnel autoomanikul tunduda et PTC-d polegi või on tema kasutegur väike.
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 02.02.10 11:46
|
|
|
Infoks, kui diiselautole on tehasest peale tellitud seisuküte, siis ei paigaldata tehases standardis olevat PTC elektrilist salongi lisasoojendust.
|
|
|
ets0
huviline
Registreerunud 10.10.07
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,9 TDi 2007
|
postitati 02.02.10 17:19
|
|
|
Nüüd siis järgmine küsimus, mis on seisuküte?
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 02.02.10 17:57
|
|
|
See on tehases paigaldatav Webasto analoog. Kütmiseks kasutab auto paagis olevat kütust.
|
|
|
ets0
huviline
Registreerunud 10.10.07
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Roomster Comfort 1,9 TDi 2007
|
postitati 23.02.10 19:34
|
|
|
Ok. Seisukütet ei ole. Kus ma tean, et elektriküte toimetab, kas tal on mingi kaitse läbi või on midagi muud kutu? Mingit megakiiret soojenemist ma
küll ei tunne. Foorumis kuulda ainult oletusi, ei midagi konkreetset. A100 ka ei kommenteeri. Naised saunas rääkisid, et kui temp. näidik keerata HI
peale ja puhurid esiklaasi peale, peaks hakkama toimetama, vastab see TEGELIKULE tõele.?
|
|
|