Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: TSI mootor ja sobivad pöörded (Vastuseid: 9 | Vaatamisi: 4224)
timo99
huviline

Avatar


Registreerunud 07.10.13
Postitusi: 179

Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 7-DSG

postitati 20.10.13 15:07 Tsiteeri
TSI mootor ja sobivad pöörded



Olen kuulnud, et turbo mootorid tahavad kõrgeid pöördeid, madalatel pööretel ökotamine polevat hea. Samas 1,4 ja 1,8 uuematel TSI mootoritel on juba madalatel pööretel niipalju jõudu, et võib rahulikul 1500 pöörde peal linnas liigelda, või isegi alla selle.

Tunnistan, et ei ole mootorite hingeeluga üldiselt eriti kursis :)

Endal superbII 1,8TSI 118kw variant.


Trükin pilte www.minuprint.com
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
indrekp
huviline



Registreerunud 08.09.11
Postitusi: 165

Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Yeti 1.4 TSI Ambition Plus (ex) ; Karoq 1.5 TSI DSG Ambition 2WD (müüdud); Peugeot 5008 Allure (2020), 96kW diisel, autom

postitati 20.10.13 18:27 Tsiteeri


Pole probleem Timo, Tallinnas sõidad valdavalt 5-6. käiguga. Väga pöördesse pole tarvis ajada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
timo99
huviline

Avatar


Registreerunud 07.10.13
Postitusi: 179

Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 7-DSG

postitati 20.10.13 19:39 Tsiteeri


No eks praegu lähebki nii, aga vanasti manitseti, et turbo tahab ikka pöördeid saada, muidu rikub turbot/mootorit. Ma ise arvan, et see oli ehk vanemata mootorite puhul nii.. või?


Trükin pilte www.minuprint.com
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
KPuusepp
huviline

Avatar


Registreerunud 01.10.10
Postitusi: 317

Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kasutaja on eemal

Auto: Superb I 1.8T

postitati 20.10.13 19:54 Tsiteeri


Ega see turbo kogu aeg madalaid pöördeid ka ei taha. Selle tagajärjel tahmab ta ennast vähe kinni ning geomeetria ei pruugi enam korralikult tööd teha.

Et turbo end tööreziimi sätiks on ikkagi pöördeid vaja. Turbo siiski töötab väljalaske gaaside pealt ning kui sealt miskit ei tule, siis ei taha turbo seda õhku väga välja ka köhida. Eks muidugi kõik oleneb turbost ja mootorist, et millal mõni turbo puhuma hakkab. Osadel markidel on ka eelturbo (nö väiksem), mis siis väiksema väljalaske gaasi pealt töötab ning madalamatel pööretel jõudu jagab. Sealt edasi liigub õhk juba suurema turbiini poole, kust siis kõrgematel pööretel jõud tuleb.

Vahepeal anna ikka piitsa ka, et torud puhtaks köhida. Ära ainult peale piitsutamist kohe mootorit seiska. Lase turbol ennast maha jahutada korralikult. Selle mõttetera võiks tegelikult kõik turbo autode omanikud kõrva taha riputada. Tasub pikemas perspektiivis ära ning on ka tegelt manualides kirjas. :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reverse
huviline

Avatar


Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260

Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia vRS CR TDI DSG

postitati 20.10.13 20:50 Tsiteeri


Arvestades, et selle mootori maksimaalne väändemoment on juba 1500 pöördest saadaval siis ei usu, et madalate pööretega sõitmine nüüd ülemäära kahjulik on. Eks see ole rohkem nende vanemate mootorite ja detonatsiooniohu asi, mida siiani igasugused õlinõpud korrutavad kui absoluutset tõde.


www.sadulsepp.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KPuusepp
huviline

Avatar


Registreerunud 01.10.10
Postitusi: 317

Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kasutaja on eemal

Auto: Superb I 1.8T

postitati 21.10.13 17:56 Tsiteeri


Polegi öelnud, et see ülemäära kahjulik on ning ei pea ka end ülemääraseks õlinäpuks.
Jah max väände saad küll 1500-4200rpm, kuid lubatud hobused saab kätte ikkagi 5000-6200rpm. Linnas sellest väändest piisab töristamiseks (nagu oli ka teemaalgataja mure). Maanteel on aga vähe teine lugu ning et suuremal kiirusel eesolevast pidurist mööda vajutada on vaja aga hobuseid, mida toodetakse maksimaalselt üleval olevas pööretevahemikus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
v6sa
huviline



Registreerunud 04.11.05
Postitusi: 60

Kasutaja on eemal


postitati 22.10.13 10:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: KPuusepp
Polegi öelnud, et see ülemäära kahjulik on ning ei pea ka end ülemääraseks õlinäpuks.
Jah max väände saad küll 1500-4200rpm, kuid lubatud hobused saab kätte ikkagi 5000-6200rpm. Linnas sellest väändest piisab töristamiseks (nagu oli ka teemaalgataja mure). Maanteel on aga vähe teine lugu ning et suuremal kiirusel eesolevast pidurist mööda vajutada on vaja aga hobuseid, mida toodetakse maksimaalselt üleval olevas pööretevahemikus.


Wow, miskine uus füüsika?

Seni käis ikka nii, et hobujõud arvutati väändemoment korda nurkkiirus... :P

Mootorile on kahjulik pöördemomendi kõvera tõusval harul töötamine. 1500 rpm võiks olla juba lauge ala.

Kui see mootor vahel ka 3+ rpm ära näeb, siis ei ole probleemi vast:cool:

Turbo jahutamisest ka paar sõna. Loomulikult ei tohi hõõguvpunase turbiinikojaga mootorit seisata. Aga olete te pimedas kaenud kapoti alla - kui tihti seal üleüldse mingit elu näha on? Meie liikluse ja -temperatuuride juures piisab mõnekümnest sekundist rahulikust tiksumisest... Ei ole põhjendatud minutitepikkune jahutus...

DPF puhul tuleb tõsiselt võtta hoiatust mitte seisata mootorit puhastusprotsessi ajal. Kogu väljalase on siis oluliselt kuumem...

Rajapäevadel võib küll eredaid pilte näha:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reverse
huviline

Avatar


Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260

Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia vRS CR TDI DSG

postitati 22.10.13 14:55 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: KPuusepp
...Maanteel on aga vähe teine lugu ning et suuremal kiirusel eesolevast pidurist mööda vajutada on vaja aga hobuseid, mida toodetakse maksimaalselt üleval olevas pööretevahemikus.


Nii ja naa, olen ise märganud, et ei ole väga vajadust maanteel möödasõiduks käike lappida. Ka kuuendaga tõuseb kiirus väga kiiresti. Samas eks diislil ole ka väänet reeglina rohkem kui bensukal. Kas keegi teab kui suur on 1.8tsi väändemoment?


www.sadulsepp.ee
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
timo99
huviline

Avatar


Registreerunud 07.10.13
Postitusi: 179

Kasutaja on eemal

Auto: Kodiaq 2.0 TSI 4x4 7-DSG

postitati 22.10.13 15:00 Tsiteeri


1.8 118kw versioonil on 250nm ja tõesti ei ole põhjust isegi 5. käiku (6. käiguline kast) üldiselt sisse lükata.. kuigi 90ga sõites on pöörded ca 1800 ainult.


Trükin pilte www.minuprint.com
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
taneltag
huviline



Registreerunud 21.05.12
Postitusi: 142

Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Seat Leon Cupra280, 2014

postitati 22.10.13 15:12 Tsiteeri


Turbo jahutamise kohta ütleks ma seda, et tühikäigul lasta tiksuda on üleüldine mõttetus. Mina isiklikult ei lase. Kõige parem on turbo ära jahutada vaiske sõiduga hoovi peale. Ja mille kuramuse pärast sa seda jahutadki kui sa tuled tavapärasest sõidust kus healjuhul vahest 3000 rpm peal käib mootor. Turbol pole, selleks hetkeks kui auto pargitud, enam mingit jahutust vaja.

Samas vahetevahel oleks mootorile kasulik siiski ka pöördeid anda, et ta liig kiiresti täis ei tahmaks.Vanemate TSI ja TFSI mootorite probleem klappide ümber sita kogunemine (oli ka mingis teemas see kajastatud). Natukenegi parempoolset tallates ehk see nii kiirelt ei juhtu.

Maanteel samuti möödasõite tehes mina 6'ndat alla ei vaheta, kui just väääga kiiresti mööduda ei taha.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 25.3% - SQL: 74.7%]