Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Kasulikke näpunäiteid kasutatud auto ostmisel (Vastuseid: 1 | Vaatamisi: 7945)
pepe
huviline

Avatar


Registreerunud 06.04.10
Postitusi: 233

Kasutaja on eemal

Auto: VW

postitati 31.10.13 07:27 Tsiteeri
Kasulikke näpunäiteid kasutatud auto ostmisel



www.ostatargalt.ee


01 Taustakontroll interneti ja registrite abiga
OHUSKAALA
10/10
Kasutatud autot on kindlasti kasutatud, ā€“ aga kuidas? On see olnud osaline väikeses kokkupõrkes või taastatud pärast üleujutust või kindlustuse poolt ā€œmajanduslikus mõttes hävinenuksā€ ehk tootja turvastandarditele vastavaks remondiks sobimatuks tunnistamist?Kas see on olnud takso, õppesõidu või rendiauto?

Kui auto on pärit väljastpoolt Eestit, võib aidata VIN-koodi otsing Googleā€™is, margiesinduses tehtav VIN-koodi põhine hooldusajaloo päring või USA autode puhul otsing lehel carfax.eu(päring on tasuline).

1. Küsi müüjalt auto VIN-kood ja Eestis registreeritud auto puhul ka registreerimisnumber. Kui müüja ei soovi neid avaldada, loobu edasisest. Tõenäoliselt on müüjal midagi varjata.

2 . Guugelda. ā€“ Probleemsete autode puhul võib VIN-kood olla kirjas eelnnud oksjonimüügil, samuti võib turul ringlevate probleemautode kohta olla hoiatus üleval margifoorumis.

3 . Liiklusregistri lihtpäringus piisab registreerimisnumbrist veendumaks ülevaatuse kehtivuses. (NB! Ei sisalda infot Eesti-sisese või rahvusvahelise tagaotsimise kohta. Paberite järgi kehtiv tehnoülevaatus ei tähenda alati, et sõiduk on ka ostuhetkel tehniliselt korras. Sõiduki tehnoseisundi eest vastutab selle kasutaja.)

4 . Eesti Liikluskindlustuse Fondi päringuga saab VIN-koodi alusel teada kindlustuskahjudest. (NB! Seal ei kajastu kaskokindlustuse andmed ja õnnetused, mille puhul osalised omavahel kahju hüvitamises kokkuleppele jõudsid.)

5. Liiklusregistri laiendatud päringuga näeb registreerimisnumbri ja VIN-koodi abil auto registreerimisandmeid ja omanikuvahetusi. (Päring on tasuline).

6. Kindlasti tasub konkreetse auto ajalugu ja tüüpvigu uurida selle automargi huviliste foorumist, sealt saab head infot, mida konkreetse auto ostmisel eriti silmas pidada.

Viited automargi huviliste foorumitesse:

Audi, BMW, Mazda, Chrysler, Skoda, Mercedes-Benz, Saab, Mitsubishi, Opel Calibra, Opel Omega, Toyota, Volvo, Volkswagen

02 Tehniline kontroll margiesinduses
OHUSKAALA
9/10
Auto läbikoputamisest ja loksutamisest ei piisa hindamaks kõigi komponentide seisukorda: korralik ülevaatus võtab tund-paar.

Korrasoleku kontrolliks on kindlaim viia auto lähimasse sama margi esindusse, aga abi on ka heast spetsialistist või tehnokontrollist. Küsi kindlasti vajalike tööde kalkulatsiooni ning palu uurida VIN-koodi alusel varasemate hoolduste ajalugu.

Margiesinduse kontrolli eelised:

Võimalus kontrollida vigu, mis on talletunud sõiduki ajus.

Margiesindusel on teadmised mudeli tüüpprobleemidest.

Kontrollis avastatud puuduste kohta on võimalik küsida kohe vajalike remonttööde kalkulatsiooni.

03 Tehniline kontroll ülevaatuspunktis
OHUSKAALA
7/10
Tehnoülevaatus on sageli lihtsaim, kiireim ja odavaim viis auto müügieelseks kontrolliks.

Tehnoülevaatusel kontrollitakse veermiku korrasolekut, tulesid, heitgaase ehk auto vastavust kehtivatele tehnonõuetele. See ei anna aga vastust küsimusele, ā€œmida peaks selle auto puhul järgmise aasta jooksul tegemaā€, samuti ei tuvastata vigu, mis võivad olla salvestatud auto ā€œajusā€. Tehnoülevaatuspunkti kasutamisel vali see ise: on esinenud juhtumeid, kus müüja mängib ülevaatajaga kokku.

Eesti sõidukitele kehtivad tehnonõuded näevad suures osas ette, et sõidukid peavad vastama tootja poolt ettenähtule. Kõikide lisa seadmete kohta saab tehnoülevaatajalt küsida, et kas tehtud muudatused on lubatud ja kas seoses sellega võib tekkida tulevikus tehnoülevaatusel probleeme. Näiteks võib küsida, kas sõiduki küljes olevad valgustusseadmed on legaalsed ja nõuetekohaselt paigaldatud.

Ülevaatuspunktide kontaktid: www.mnt.ee

04 Üle vaatus
OHUSKAALA
10/10


Hea välimusega läikival sõidukil võib olla silmaga mittenähtavaid puudusi. Halvasti taastatud, õnnetusse sattunud sõidukil võivad olla jäänud parandamata silmaga nähtamatud komponendid.

Vaata sõiduk visuaalselt üle hästi valgustatud tingimustes, et näha võimalikke väliseid kerevigastusi, roostekahjustusi, aknaklaaside, valgustusseadmete ja rehvide seisukorda. Sõidukis kasutatava elektroonika korrasolekut saad hinnata, vaadates, kas armatuurlaua märgulambid põlevad.
Autot üle vaadates pööra tähelepanu kolmele põhiasjale: auto üldine seisukord (kontrolli ka tagurduskäiku, seisupidurit ja kõiki elektriseadmeid), dokumendid ja võimalik avariilisus. Jälgi sõiduki kulumisastet. Autot üle vaadates kontrolli kõigi seadmete tööd: aknatõstukid, katuseluugid, kõigi uste avamine, konditsioneer jne. Tihtilugu on ka väikese esmalt ebaolulise funktsiooni korda tegemine suhteliselt kulukas.
Kõige ohtlikum on siiski peidetud avariilisus: osava töö puhul ei pruugi seda olla lihtne avastada ka margiesinduses.

05 Proovisõit
OHUSKAALA
8/10
Loksutamine ja vaatlus ei anna aimu auto tegelikust käitumisest teel. Ära lase automüüjal pugeda puuduva kindlustuse taha: kasutatud autot lihtsalt ei osteta ilma proovisõiduta.

Lepi kokku võimalikult pikk proovisõit, et saaks sõita ka maanteel suurematel kiirustel. Nii tulevad välja võimalikud probleemid: kas kõik käigud lähevad sisse; võimalik müra ja vibratsioon; kas auto kisub ühele poole, ujub teel, undab jms. Autoostu plaanides tee proovisõidud kindlasti mitme autoga: kui oled aastaid vaid ühe autoga sõitnud, on uus auto alguses hetkel niivõrd erinev, et Sa ei suuda detailidele tähelepanu pöörata.

06 Keritud läbisõidumõõdik (hodomeeter)
OHUSKAALA
6/10
Võrdle sarnaste autode hindu ja läbisõite näiteks Saksamaa ja Soome automüügilehtedel (www.mobile.de, www.autoscout.de, www.nettiauto.fi). Autot hinnates pea meeles, et autol vananevad kõik detailid. Auto tegelikust läbisõidust annavad märku pisidetailid: kulunud iste, rool, käigukang, pedaalid ja igasugused juhtnupud. Auto tegeliku vanuse hindamisel pööra tähelepanu komponentidele, mille ülesputitamine müügi eel on vähem tõenäoline ,ā€“ näiteks gaasi- ja piduripedaali kulumine. Kuna sõidukid käivad hoolduses enamjaolt iga kindla läbisõidu tagant, siis tasub uurida näiteks margiesindusest, kas on infot sõiduki hooldusajaloo kohta. Ka Eestis tehtud tehnoülevaatustel märgitakse üles sõiduki läbisõidumõõdiku näit.

07 Võltsitud hooldusraamat
OHUSKAALA
5/10
Autode hooldusraamatute blankette on võimalik internetist osta. Hankides lisaks ka mõned templid, on lihtne panna kokku võltsitud hooldusraamat.

Ära usalda auto hooldusraamatut. Auto läbisõitu võiksid tõendada mitmesugused kuluarved teeninduse, vahetatud varuosade ja remondi kohta. Põhiline kontroll tee ikkagi margiesinduses, osa automarkide puhul pääseb esindus ligi ka tegelikule hooldusajaloole.

08 Tüübikinnituse olemasolu
OHUSKAALA
5/10
Eestis sõidukitele kehtivad tehnonõuded näevad suures osas ette, et sõidukid peavad vastama tootja poolt ettenähtule. Kindlasti pööra sõidukit ostes eelnevalt tähelepanu selle valgustusseadmetele, väljalaskesüsteemile, istmetele, turvavöödele jms, veendumaks, et sõidukit ei ole muudetud määral, et see ei vasta enam Eesti tehnonõuetele.

Pisimuudatused pole probleem, aga turul liigub ka olulisel määral ümber ehitatud autosid. Näiteks halogeentulede asemele pandud ksenoonkomplekt tõstab näiliselt auto väärtust, ent ülevaatuselt sellega läbi ei saa.

On ka sõidukeid, mis on küll Euroopa päritolu ja vastava tüübikinnitusega (EÜ tüübikinnitus), kuid komplekteeritud ja mõeldud kasutamiseks vasakpoolse liiklusega riikides (nt Suurbritannia), nii et sõiduki rool asub paremal. Selliseid sõidukeid pole võimalik tavaolukorras Eestis registreerida.

09 Esimene hooldus kasutatud autole
OHUSKAALA
10/10
Kui soovid osta kasutatud auto ja ostes on väikegi kahtlus auto õige läbisõidu või hoolduse osas, siis arvesta kindlasti sõiduki hinnale juurde suurhoolduse kulud ja lase autoteeninduses vahetada õli, filtrid ja rihmad (ka hammasrihm). Kuigi hammasrihma vahetus on üks suurimaid hoolduskulusid, siis selle purunemise korral vajab mootor heal juhul ainult kapitaalremonti.

Auto müüjaga seotud nipid
01 Kontrolli, kes on auto tegelik müüja
OHUSKAALA
9/10
Paljud automüügi platsid on auto maakleri: auto on komisjonimüügis. Müüja on eraisik, kelle vastutus on oluliselt piiratum ja hilisemate probleemide korral on ainus lahendus pikk kohtutee. Kui eraisik pakub platsil või internetis mitut autot, võib tegu olla nii-öelda ā€œsarimüüjaā€ taha varjuva firmaga, mis sellisel moel vastutusest ja maksudest kõrvale hiilib. Kontrolli, kes on auto tegelik müüja, kas ettevõte või eraisik.

Kontrollitud ajalooga auto ost otse omanikult võib olla väga hea tehing, aga tihti on tegu just sellise vastutusest kõrvalehiilimise mänguga. Kohe alguses tasub välja selgitada müüja ning lõpuks pabereid vormistades üle kontrollida, et nii lepingu teine pool kui raha saaja tõesti algsele kokkuleppele vastaksid.

02 Ununevad kokkulepped
OHUSKAALA
7/10
Müügi käigus lubatu kipub pooltele erinevalt meelde jääma. Kas varustuse hulgas olid tõkiskingad ja tulekustuti, kas istmesoojendus töötab või vajab remonti, kes katab transpordi- ja kindlustuskulud, samuti sõiduki registreerimistasud.

Sõlmi alati kirjalik ostu-müügileping kahes eksemplaris, kus on fikseeritud auto müüja, hind, sõiduki andmed, lisavarustus ja seisukord, läbisõidu näit. Lisaks tuleks lepingusse kirja panna kõik, milles ostja ja müüja on kokku leppinud. Jälgi, et oleksid müüjalt saanud kogu auto tehnilise seisukorraga seonduva teabe kirjalikult, sest suulist teavet on hiljem väga raske tõendada. Korralikud müüjad koostavad alati sõiduki loovutamisel ka sõiduki üleandmis-vastuvõtmisakti.

Vaata: Ostu-müügilepingu näidisvorm

03 Järjestikused ostu-müügitehingud
OHUSKAALA
7/10
Auto võib olla liikunud müüjalt ostjale ja sellelt järgmisele ilma vahepealsete muudatusteta autoregistris, tekitades pika vastutusahela, mille lahtiharutamine võib osutuda keeruliseks.

Kontrolli registreerimistunnistusel olevate andmete vastavust tegelikule müüjale ning kui auto on liikunud käest kätte, siis ka kõigi järjestikuste lepingute olemasolu ja nimede-numbrite klappimist. Vältimaks puuduvast või vigasest lepingust tingitud probleeme, tasub rahalised toimingud teha alles pärast registritoimingute õnnestumist.

04 Kaduvad firmad
OHUSKAALA
4/10
Auto hinna võib soodsaks muuta käibemaksupettus või ärisse sisse rehkendatud kiire pankrot, mille järel pole vaja tegeleda endiste klientide pretensioonidega.

Kontrolli alati müüja tausta, sest viisaka nime ja reaalse registreerimisnumbriga ettevõte võib mõne kuu pärast olla tegevuse lõpetanud. Ohu märgid on äsja asutatud firmad, minimaalne omakapital, palju äriregistris tehtud muudatusi, maksuvõlg. Kontrolli siit:

1.ĀÄriregister (ettevõtte vanus, põhikapital, omanikuvahetused)

2.ĀMaksuamet (maksuvõla puudumine)

Müügitaktika
01 Millal maksta?
OHUSKAALA
8/10

Autoostu vormistamiseks piisab poolte allkirjastatud ostu-müügilepingust: põhimõtteliselt võib parklas käed lüüa, dokumendipaki raha vastu vahetada ja autosse istuda. Kui dokumendid aga puudulikuks osutuvad, ei õnnestu autot uue omaniku nimele registreerida: autoregistrikeskuses võib ilmneda tühistatud ülevaatus, mitme järjestikuse omanikuvahetuse käigus paberitesse sattunud mittevastavus jne.

Soovitatav on maksta ülekandega. Kui teed makse siiski sularahas, siis võta kindlasti makset tõendav dokument.

Tähelepanu! Maanteeamet ei uuri auto registritoimingute tegemisel auto ajalugu, kuna selleks pole tal seadusest tulenevat kohustust, seega lasub kogu vastutus ostjal.

02 Otse Saksast / Hispaaniast / Prantsusmaalt
OHUSKAALA
6/10
ā€œVälismaa inimesedā€ on kindlasti soliidsed, sõidavad autoga ettevaatlikult ja säästlikult ning kogu sullerdamine toimub äärmisel juhul meie õue peal ā€“ sellist mõtet püüavad meis tekitada otse Saksast jne pakkumised.

Osavaid meistrimehi ning avariilisi autosid leiab kõikjalt. Pelgalt päritolu või Sinu silme all treileri pealt maha veeretamine ei vähenda vajadust teha põhjalik kontroll.

03 Kas see on ikka sama auto? Ja müüja?
OHUSKAALA
5/10
Kontrolli kes on auto tegelik müüja.

Veendu, et numbrid klapivad ā€“ reklaamis, autol, dokumentides. Kontrolli müüja isikut (pildiga dokument), tema seotust müüva firmaga (lepingu allkirjastaja peab olema kirjas firma B-kaardil, kontrolli ariregister.rik.ee tasuta lihtpäringuga) ning kõikide numbrite vastavust.

Netiportaalis huvipakkuvana tunduva lisavarustusega auto võib platsil osutuda pelgalt sarnaseks, sest kogemata või ā€œkogemataā€ on läinud kirja teise auto lisavarustus, esitletakse sarnast autot või satub allkirjastamisele vale dokumendipakk.

04 Meil on täpselt Sinu soovile vastav auto
OHUSKAALA
4/10
Kogemustega automüüja uurib Sinu senist autoeelistust ja kohandab oma müügijutu sellest lähtuvalt, tuues esile võimalikult palju omadusi, mis võiksid just Sulle sobida. Inimaju jaoks on argumentide hulga üle lihtsam arvet pidada kui iga üksiku olulisust kaaluda ja võrrelda. Samuti kipuvad nii meelest minema veel kodus olulisena tundunud pisiasjad.

Vaata autod üle ning pane kodus rahulikult kokku nimekiri nende eelistest ja puudustest ning kontrolli see uuesti hommikul puhanud peaga üle ehk loo endale olukord, kus saad rahulikult võrrelda. Tark väejuht ei lase vastasel lahinguvälja valida.

05 Selle auto vastu on palju huvi tuntud
OHUSKAALA
7/10
Automüüja jaoks on oluline alustatud müük lõpuni viia ning lihtne nipp on tekitada näiline defitsiit ā€“ tegemist on väga hea autoga, teist sellist niipea ei tule, mitmed on huvi tundnud, auto on broneeritud. See sunnib Sind kiirustama ja vähem kaalutledes otsust tegema.

Võta tempo maha, jäta endale aega otsust kaaluda. Autosid müüakse ka homme ja kahe kuu pärast ā€“ ning selle aja jooksul kujuneb Sul ka arusaamine sellest, mis võiks olla hea pakkumine.

06 Ära reeda rahakoti suurust
OHUSKAALA
5/10
Automüüja jaoks tähendab iga müük teenistust ning teades saadaolevat rahahulka, on lihtsam Sind suunata ja oma kasumit optimeerida. Hea müügimees vastab hinnajärku kuuldes küsimusega ā€œā€¦ ja kuni?ā€, mis paneb ostja sageli ütlema välja ā€“ ja oma mõttes omaks võtma ā€“ algselt plaanitust suurema numbri.

Sina võrdled autosid ja hindu, mitte müüja ā€“ mõistlik on mainida umbkaudset hinnavahemikku, aga jätta täpsem otsustamine endale kodutööks.

07 Ära armu hinda
OHUSKAALA
8/10
Numbreid on lihtsam võrrelda kui suurt hulka eriomadusi ā€“ eriti tehnika puhul, kus kõik parameetrid on omavahel seotud. Head hinda tahab meist igaüks ja kuuldes numbrit, mis konkurendid pika puuga lööb, taanduvad tihti ülejäänud eelised.

Ära lase hinnanumbril enda üle võimust võtta: kui hind tundub liiga hea, et tõsi olla, siis harilikult on kusagil konks, mille otsa Sind püütakse. Tuleta meelde, mida enne ostma tulekut oluliseks pidasid.

08 Suhtu skeptiliselt eripakkumistesse
OHUSKAALA
6/10
Väldi müügiplatsil tehtud n-ö eripakkumisi ā€“ need on alati seotud suurema riskiga.

Üldjuhul müüakse ā€œeripakkumistegaā€ autosid, mille puhul võib põhjalikum eelkontroll paljastada ebameeldivaid üksikasju.

09 Ära mine kaasa müüja ettesöödetud mõtetega
OHUSKAALA
4/10
Kujutle end jägrmises vestluses.

ā€œSoovite turvalist autot?ā€ ā€“ ā€œJah.ā€

ā€œMis samas võtaks vähe kütust?ā€ ā€“ ā€œJah.ā€

ā€œVäike mõlk pole ju tegelikult probleem?ā€ ā€“ ā€œEi ole.ā€

Selliste teemade ettemängimisega on müüja tõstnud need olulisemaks Ssul endal mõttes olnud küsimustest ning lisaks harjutanud Sind temaga nõustuma, kehtestades end autoriteedina.

Ära mine kaasa teise osapoole müügitaktikaga ā€“ pea meeles endale olulisena tundunud küsimusi ja uuri nende kohta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
pepe
huviline

Avatar


Registreerunud 06.04.10
Postitusi: 233

Kasutaja on eemal

Auto: VW

postitati 14.04.14 13:36 Tsiteeri


Maanteeameti täiustatud sõiduki taustakontroll:

https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 31.0% - SQL: 69.0%]