dex
huviline
Registreerunud 07.02.14
Postitusi: 30
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III, 1.4 TSI, DSG
|
postitati 16.04.15 10:17
|
|
|
Octavia III, 1,4 TSI õlivahetus
Hakkab aasta vanaks saama 15 000 km. Kompuuter näitab, et sõida aasta veel ja siis õli vahetama. Samas mõned teadjamad sõbrad koputavad
südametunnistusele, et pisike turbo bensukas, palju lühikesi linnaotsi, et vaheta ikka iga aasta õli.
Mida siinne rahvas arvab? Plaan selle masinaga ise pikemalt liigelda.
|
|
|
taneltag
huviline
Registreerunud 21.05.12
Postitusi: 142
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Leon Cupra280, 2014
|
postitati 16.04.15 10:37
|
|
|
Mina vahetaksin ära
|
|
|
jk
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170
Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf
|
postitati 16.04.15 10:42
|
|
|
Ma arvan et saad siit täpselt kahte leeri arvamusi ja lõpuks on sama segadus hinges nagu praegu
Mina vahetan oma 1,4 TSI õli nii nagu massin ise käseb, seni on juhtunud see u 25k juures. Kui nüüd vahetaks kramplikult 15k juures, tähendaks see
veidi suuremat kulu rahakotile ja tõenäoliselt veidi suuremat mootoriressurssi. Nüüd on igaühe enda lahendada optimeerimisülesanne, kas talle on
tähtis mootori ressursi suurenemine (näiteks 500k vs 600k läbisõit enne kui mootor ammendub) õlivahetuste rahade arvelt.
Mind ausalt öeldes ei huvita kas masina mootor kestab pisut kauem või vähem, tõenäoliselt saab enne otsa kere või DSG või juhtub midagi muud, mis auto
elukaare lõpetab. Loen et sõidad aastaga u 15k, nii et tõenäoliselt on esimesed paarkümmend aastat mootoriga muretud ka siis, kui 25-30k tagant õli
vahetad Kui mootoril aga kaasasündinud jamad (nagu mõnel VAGi omal liigse
õlivõtuga), siis ei ravi seda ka sagedama õlivahetusega.
Peame ka seda meeles, et harvem õlivahetus säästab peale rahakoti ka loodust
|
|
|
|
dex
huviline
Registreerunud 07.02.14
Postitusi: 30
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III, 1.4 TSI, DSG
|
postitati 17.04.15 06:03
|
|
|
Näiteks 500k vs 600k läbisõit enne kui mootor ammendub
Sul on kohe väga palju usku neisse VAGi mootoritesse . Ma usun, et ma
sõidan selle autoga max 200 000 km. Kui sinnani peaks oleks juba hästi.
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 17.04.15 06:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: dex
Hakkab aasta vanaks saama 15 000 km. Kompuuter näitab, et sõida aasta veel ja siis õli vahetama. Samas mõned teadjamad sõbrad koputavad
südametunnistusele, et pisike turbo bensukas, palju lühikesi linnaotsi, et vaheta ikka iga aasta õli.
Mida siinne rahvas arvab? Plaan selle masinaga ise pikemalt liigelda. |
Mina vahetaksin küll vähemalt kord aastas ja seda enne talve. Miks?
Aga seetõttu, et aastaga jõuab õli koguda endasse igasugu mustust ja imada vett.
Meie heitlikus talves jäätub suurte külmadega õli koos vee ja sodiga nii ära, et ilma remonditöökojata seda kohe tööle ei saagi. Isegi sooja garaaži
sulama viimine mõjub vaid ühekordselt.
www.golfikaubad.ee
|
|
|
|
Freddys
huviline
Registreerunud 04.10.14
Postitusi: 40
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2020 Superb Combi 1,5 TSI 110kw
|
postitati 17.04.15 18:07
|
|
|
Sama mootor ja kindlasti vahetan õli 15000 km peal.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 17.04.15 20:40
|
|
|
Just nimelt auto hooldus pole see mille pealt kokku hoida ,eriti veel tänapäeva tehnika juures ,kus materjali ja tugevus varud on väga väikesed .
600 tuhat läbisõiduga autod jäid eelmisesse sajandisse ! on vaid mõned erandid.
tänapäeva autodel kulutaks tuul sellise läbisõidu juures isegi värvi maha
Need autod pole isegi mitte projekteeritud nii pikalt vastu pidama .
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.04.15 06:24
|
|
|
Tehakse ka tänapäeval sõiduautosid, mis nii kaua kestavad, aga need maksavad ka vastavalt rohkem. Skoda laseb poest uut autot ostes valida, kui pikka
hooldusvälpa tahad. Kui võtta lühem (15k/1a), siis saab ka veidike odavamaid õlisid kasutada. Ainult või peamiselt lühikesi linnasõite tehes tuleks
kindlasti seda lühemat välpa kasutada, siis ehk on natuke väiksem tõenäosus, et enne 200000 on vaja mootorile kapremonti teha.
|
|
|
jk
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170
Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf
|
postitati 20.04.15 06:49
|
|
|
Aga miks te 15k tagant õli vahetate? Kui vahetaks 10k järel, kestaks mootor ju veel paremini? Või isegi 5k järel?
|
|
|
|
Laur
huviline
Registreerunud 30.03.15
Postitusi: 78
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: MB E320CDI
|
postitati 20.04.15 07:20
|
|
|
Läheb nüüd teemast välja, aga kui rääkida tänapäeva diisli õlivahetusest siis DPfiga autodel põletamise protsessi jaoks temperatuur vajaliku tasemini
tõstmiseks pihustatakse väljalaske takti ajal silindrisse diiselkütust, millest osa jääb silindri seintele ja satub väidetavalt mootorisse.
15k kilomeetri järel on ca pool normi õlist kadunud, kindlasti on seal ka osa juba diiselkütust.
30 tuhat on selline ilus number, et näe kui odav ülal pidada, õli vahetatakse nii harva.
Uus auto kestab kenasti garantii aja. Turbo autol on õli kvaliteet kindlasti olulisem kui ilma turbota.
Aga üldiselt igaüks ise teab, tema auto.
Kas ta hoiab selle õlivahetuse pealt 40€ aastas kokku või mitte.
|
|
|
JMRS
huviline
Registreerunud 09.12.14
Postitusi: 55
Kasutaja on eemal
Auto: RS III
|
postitati 20.04.15 15:15
|
|
|
See, mis sunnib 30 000km hoolduvälpa pakkuma on konkurents. Inimesed vaatavad autot soetades ka tulevaste hoolduste hindu ja 30 000 välba pakkuja on
kohe eelisseisus. Auto peab ka sellise välbaga vastu 100 000 km ja sealt edasi on "your own problem".
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.04.15 05:20
|
|
|
Enamustel autodel ma olengi vahetanud õli 10k järel. Pere teise auto kasutusjuhendis on näiteks öeldud, et rasketes tingimustes peaks isegi 7500 km
järel vahetama, muidu piisab 15000-st. Sama lühikest välpa on nähtud mitmetel vanematel turbomootoritel. Kunagi olen pidanud mõnda Subarut, neil oli
alguses välp 12500, aga keset mudeli eluiga tõsteti 15000 peale. Mootoris midagi ei muutunud - kolvid, saaled, plokk jäid kõik endise varusoakoodiga,
ka nõuded õlile jäid endiseks. Aga välpade muutusega saavutati see, et endise sigakalli 100000 hoolduse asemel õnnestus esimese omaniku kulutusi
natuke hajutada.
Kütet satub õli sisse ka ainult linnas väga lühikesi otsi sõites, kui segu pidevalt rikas ja mootor kunagi korralikult soojaks ei saa. Bensukal isegi
rohkem, kui diislil. Olen selliseid autosid näinud küll, mis käivad ainult pühapäeval kirikus (aastane läbisõit jääb 5000 km kanti) ja millel tuleb
õlikorgi august bensuhaisu. Lisaks sellele satub mootoriõli sekka ka põlemisel tekkivaid tahmaosakesi. Kombineerides nüüd need kaks - vedel kütus ja
seal sees tahked terakesed - ei meenuta saadud ollus eriti enam oma määrimisomadustelt õli.
JRMS point on peaaegu õige, ainult garantiiaja lõppedes ei ole mitte "your own probelm", vaid koliseva mootoriga auto antakse liisingule tagasi ja
on järgmise omaniku mure.
Lisaks õlivahetusele ei tee paha ka niisama kord aastas lasta auto üle vaadata, kas kõik asjad on ikka omal kohal, pidurid veel liiguvad, rooliotsad
ei loksu jne. Viimati hoolduses käies nõudis esindus mult väga tungivalt salongifiltri vahetust, mida olevat kindlasti vaja 15000 järel teha. Pidavat
niiskeks minema ja salongiventika rikkuma. Kuidas pikema välbaga autodel seda ei juhtu, unustasin õigel ajal küsida...
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 21.04.15 19:25
|
|
|
Auto omanik kes soovib õlivahetuselt kokku hoida ,peaks elektriauto ostma
|
|
|
Enrico
klubiliige
Registreerunud 29.03.06
Postitusi: 437
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb Sportline
|
postitati 22.04.15 06:09
|
|
|
Ma tean ühte kes hoiab õlivahetustelt kokku.
Ta hoiab oma kalleid luks autosid isiklikus muuseumis ja ise sõidab takso või rattaga.
Teine vend hoiab kah õlivahetuselt tohutult iga aasta kokku.
Tal pole lubegi ja kasutab linnatransporti.
Kolmas vend hoiab nii õlivahetustelt kui kütuselt kokku ja kasutab ainult tööandja autosid. Lisaks saab ta sellise käitumise eest ka kõvasti rahalist
kompensatsiooni. Saladuskatte all - Tema töötab valitsuses.
Võimalusi õlivahetustelt kokku hoida on järelikult palju ...
www.golfikaubad.ee
|
|
|
|
dex
huviline
Registreerunud 07.02.14
Postitusi: 30
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III, 1.4 TSI, DSG
|
postitati 02.06.15 13:06
|
|
|
Otsustasin siis et vahetan iga aasta, küsisin pakkumist. Ajahinnang 2h, 100 € + materjalid 70 € (õli, filter, kork + mingi müstiline kulumaterjal)
sisaldab tulede, signaali, klaaside, pidurite, rehvide kontrolli välisel vaatlusel ja aku kontrolli testeriga + siis päris õlivahetus.
Küsisin, et kas saaks ilma muu jamata õli ära vahetada. Kahjuks ei olevat võimalik. Nüüd hakkan uuesti kaaluma, kas ma tahan õlivahetuse eest 170
maksta .
Keegi siin väitis:
Aga üldiselt igaüks ise teab, tema auto. Kas ta hoiab selle õlivahetuse pealt 40€ aastas kokku või mitte.
40 ei hoiaks kokku, aga 170 on natuke teine number ja paneb kukalt kratsima.
|
|
|
Freddys
huviline
Registreerunud 04.10.14
Postitusi: 40
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2020 Superb Combi 1,5 TSI 110kw
|
postitati 03.06.15 14:35
|
|
|
Amservis olen maksnud Toyota õlivahetuse eest sooduspakkumisena alla 40.-
Sisaldas täissünteetilist õli (üle 4 liitri), filtrit ja tööd. Auto oli muidugi 4-5 aastat vana.
170.- selle töö eest välja ei käiks
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 03.06.15 16:26
|
|
|
Ise vahetades ei peaks üldse teenuse eest maksma .
Kui aga tahad ,et auto garantii säiliks ,oled sunnitud hooldust tegema tehase poolt volitatud autoesinduses ja jutul lõpp .
|
|
|
Freddys
huviline
Registreerunud 04.10.14
Postitusi: 40
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2020 Superb Combi 1,5 TSI 110kw
|
postitati 03.06.15 16:47
|
|
|
Ise plaanisin lasta vahetada suvalises teeninduses, aga jäi siiski tegemata. Nüüd on nii vähe jäänud hoolduseni, et pole mõtet.
|
|
|
markus
huviline
Registreerunud 27.11.09
Postitusi: 305
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
|
postitati 06.06.15 13:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranx
Ise vahetades ei peaks üldse teenuse eest maksma .
Kui aga tahad ,et auto garantii säiliks ,oled sunnitud hooldust tegema tehase poolt volitatud autoesinduses ja jutul lõpp . |
Aga kui kasutad sama filtrit mis esindus, siis kuidas kindlaks tehakse, et vahepeal oled ise õli vahetanud?
|
|
|
Laur
huviline
Registreerunud 30.03.15
Postitusi: 78
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: MB E320CDI
|
postitati 06.06.15 15:01
|
|
|
Mina väitsin, ja ma vahetan jah ise oma autol õlid ja teen ka muud tööd mis ei vaja väga spets riistu.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.06.15 08:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: markus
Aga kui kasutad sama filtrit mis esindus, siis kuidas kindlaks tehakse, et vahepeal oled ise õli vahetanud? |
Kui midagi valesti pole tehtud ja katki ei lähe, ega nad siis hakkagi näpuga järge ajama. Aga kui läheb katki, siis nad võivad avastada nüansse,
millele ise tehes ei oskagi tähelepanu pöörata. Näiteks on filtri korpusel võtme jälg sellises kohas, kuhu esinduses kasutatav võti ei puutu.
Samas esinduses hooldamise kohustusel on kaks tahku. Üks pool on see, et igal juhul peab vastavalt hooldusvälbale käima ja auto ette näitama, et
tehasel oleks kindlus, et autot üldse keegi kunagi hooldab. Teine pool on see, et kas või kuidas kahe hoolduse vahele jäävaid töid tehakse ja mil
määral see garantiid mõjutab.
|
|
|