Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Õ•li mõju kütusekulule (Vastuseid: 6 | Vaatamisi: 2499)
MikkM
huviline



Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38

Kasutaja on eemal


postitati 04.09.15 19:20 Tsiteeri
Õ•li mõju kütusekulule



Tere. Sai vahetatud 5w 40 õli ning peal seda sai sisse pandud Eagel castrol 5w30 täissünt õli. Uus õli on vedelam ja mõtlesin et kui see kütusekulu ouudutab siis ökonoomses mõttes. Nüüd tundub täpselt vastupidi. Küttekulu on isegi umbes 1l 100 peale rohkem kui varem. Kas uus õli võib küttekulu suurendada.

Autoks skoda octavia 1.9 TDI 66kw 2003 luukpära.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
diesel
klubiliige



Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006

Asukoht: maal
Kasutaja on eemal

Auto: traktorid

postitati 05.09.15 14:08 Tsiteeri


no võib näiteks nii mõelda, et vedelam õli tähendab väiksemat takistust, mis omakorda tähendab madalamat rõhku, mis omakorda tähendab, et kuskil kohas võib rõhk liiga madal ja kile liiga õhuke olla ja tekib üleliigne hõõrumine ehk siis suurem küttekulu.
aga võib ka mõnd muud moodi mõelda.

minul on viimastel aastatel suiti 10w40 poolsünt sees olnd ja talviti 5w40 sama õli. viimasel ajal olen suisa rasketehnika õlile üle läind. viskoossuse nummerid ikka nagu varem.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
MikkM
huviline



Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38

Kasutaja on eemal


postitati 07.09.15 09:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: diesel
no võib näiteks nii mõelda, et vedelam õli tähendab väiksemat takistust, mis omakorda tähendab madalamat rõhku, mis omakorda tähendab, et kuskil kohas võib rõhk liiga madal ja kile liiga õhuke olla ja tekib üleliigne hõõrumine ehk siis suurem küttekulu.
aga võib ka mõnd muud moodi mõelda.

minul on viimastel aastatel suiti 10w40 poolsünt sees olnd ja talviti 5w40 sama õli. viimasel ajal olen suisa rasketehnika õlile üle läind. viskoossuse nummerid ikka nagu varem.


Ehk siis sul on poolsünt ja 10w40 suviti. Täissünt ja 5w30 on täitsa eeinev asi. Kas see õlidesobivus skaala ühele ja samale autole ongi nii erinev, et enamvähem paned mis soovid. Manualist ka ei leia:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
tnx
huviline



Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750

Kasutaja on eemal


postitati 08.09.15 06:22 Tsiteeri


Õ•lide sobivuse skaala sõltub mootorist. Eelmisel sajandil toodetud masinatel on enamasti üsna savi tõesti, uuematel mitte nii väga. 66kW mootor peaks ses suhtes üsna pommikindel olema küll.

Lisaks viskoossuse näitajatele on tänapäeval isegi olulisem jälgida kvaliteediklassi, mida esitatakse API või ACEA standardite järgi või lausa tootjapõhiselt. Näiteks API CM, ACEA A5/B5, VAG 505.02. Mõlema kohta peaks manualis ikka jutt olema, viskoossuse numbrid antakse tabeli või graafikuna sõltuvalt õue temperatuurist, teiste puhul minimaalne nõutav.

Seda, et vedelam õli liitri küttekulule juurde paneb, ma ei usu. Eriti seda suurema hõõrdumise juttu. Idee on ju õige, aga nii suurt kütusekulu kasvu põhjustav lisakoormus võiks ka muul moel tunda olla - minek kehvem ja õige varsti kolin ka sees.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
viiking
klubiliige



Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398

Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III Combi 2,0 TSI

postitati 08.09.15 14:18 Tsiteeri


Teises teemas räägid armatuuris temperatuuri väikesest näidust ehk kui mootori temp andur peaks ikkagi olema vigane, siis see näit võib ka küttekulu suuremaks keerata ehk siis auto aju nt arvab, et mootor külm ning küttesegu selle võrra doseeritakse rikkam ehk siis segu sisaldab rohkem kütust ja vähem õhku nagu see külma mootoriga olema peakski. Tasub vähemalt kontrollida lasta kuigi andur ei tohiks olla eriti kallis jubin ehk pigem isegi kohe ära vahetada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
MikkM
huviline



Registreerunud 17.08.15
Postitusi: 38

Kasutaja on eemal


postitati 09.09.15 07:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: viiking
Teises teemas räägid armatuuris temperatuuri väikesest näidust ehk kui mootori temp andur peaks ikkagi olema vigane, siis see näit võib ka küttekulu suuremaks keerata ehk siis auto aju nt arvab, et mootor külm ning küttesegu selle võrra doseeritakse rikkam ehk siis segu sisaldab rohkem kütust ja vähem õhku nagu see külma mootoriga olema peakski. Tasub vähemalt kontrollida lasta kuigi andur ei tohiks olla eriti kallis jubin ehk pigem isegi kohe ära vahetada.

Aitäh väärt nõuannete eest. Kuigi see temperatuuri näidik ka varem ei töödanud (ka sis kui kütusekulu näitas väiksemana)
Õ•list veel. Taipasin et uut õli on vist liiga palju. Nimelt kas õli max piir peaks olema õlivarda täpilise osa ülemine piir! Minul on hetkel üle ülemise piiri kuni lausa varda paindumis kohani. Kas see võib ka kuidagi mootori küttekulu muuta ?(rõhud erinevad vms)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
viiking
klubiliige



Registreerunud 14.05.06
Postitusi: 398

Asukoht: Tallinn & Kangru & Loo
Kasutaja on eemal

Auto: Superb III Combi 2,0 TSI

postitati 09.09.15 08:58 Tsiteeri


Kuni varda paindumise koha alguseni ehk rihveldatud osa ja paindumise koha vahepealsel alal peaks olema OK, mis on piirkonnas A kasutusjuhendi järgi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 28.3% - SQL: 71.7%]