Tsitaat: | Algselt postitas: panic
kas komutaator on aju või on ta mingi süütepooli osa.
mis ülesanne tal on ja kus ta felicial asub |
Kommutaator oli vähemasti minu vanal Senatoril üheks vägagi oluliseks elektroonilise (st kontaktivaba jagajaga) süütesüsteemi osaks - selle olulisuses
veendusin, kui täiesti lambist ükskord nimetet vidin töölepingu üles ütles ning ma seda vahetama pidin hakkama.
Senatoril (Opel) asus selline väike plastkestaga karbike, mille ühte külge ühendati juhtmete pistik, originaalis süütepooli all, st kinnitus auto kere
külge samade poltidega, millega süütepool ise. Kahjuks Felicial täpset kommutaatori asukohta kapoti all öelda ei oska, küll aga leiaks selle üles
ilmselt kui süütepooli külge kinnituvaid juhtmeid pidi otsima hakata
Vast Felicia-omanikud teavad sulle täpsemad koordinaadid öelda.
A vastates sinu küsimuse esimesele poolele, siis on justkui õiged sinu mõlemad väited - kommu on süütepooli üheks eraldiseisvaks osaks elektronsüüte
puhul ning toimib mõneti "ajuna". Kontaktivabas jagajas kasutati mumeelest ära magnetinduktsiooni (andke targemad mulle andeks kui terminis eksisin
ja parandagu lahkesti mu viga), mille abil antakse süütepoolist sobival hetkel tarvilik surakas voolu õigele küünlale silindris. Kommutaator on
ühtepidi ühenduses jagajaga ning teisipidi süütepooliga ning kogu särtsutamises üks äärmiselt tähtis vahemees.
>> Kommutaatori tööpõhimõte lapse lalina sarnaselt ära seletatud kujul.
|