Lehekülgi: 1 2 3 .. 7 |
mortiir
klubiliige
Registreerunud 30.12.16
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 3
|
postitati 30.12.16 12:53
|
|
|
Diisel vs bensiin põhjalikuma nurga alt
Tere foorumlased, nädalane puhkus pühade vahel ajas igavlema ja leidsin end mõtlemast igivanalt teemalt diisel vs bensiin. Kuna netiavarusest ei
leidnud oma küsimusele sobivat kalkulaatorit siis tegin eile ise ühe.
Tekkis küsimus, kas bensiinimootori lühemad käigud kompenseerivad väiksema pöördemomendi enamkasutatavas pööretevahemikus 1500-3000. Kas pöördemomendi
erinevus 2.0 TDI 340NM vs 1.8 TSI 250 NM - 26% on tunda ka minekus samal käigul? Võtsin võrdlusesse manuaalkastiga Octavia 2.0 TDI, 1.8 TSI ja 1.4
TSI. 1.4 TSI ei lähe teistega päris hästi kokku, kuna kaal 65 kg väiksem aga numbritemängu sobib ikka.
Tuleb välja, et vastus ei olegi nii lihtne, nt sõites 6. käiguga kiirusel 110km/h, on ratasteni jõudva pöördemomendi vahe 2.0 TDI vs 1.8 TSI (ka
1.4TSI) ainult 2% TDI kasuks. See tähendab, et kiirendus täisgaasil 6. käiguga 1500-3000 pööretel on põhimõtteliselt sama. Mida madalam käik, seda
enam on ülekanne TDI kasuks. Aga kuni 3500 pöördeni, sealt edasi on TSI-l eelis...
Link failile, mida on mõistlik alla laadida excel formaadis, parem toimetada. Kollasega tähistatud väljalt saab valida valida muutujaid või ise
sisestada vabalt valitud kiiruse nr2 puhul:
Kalkulaator
|
|
|
markus
huviline
Registreerunud 27.11.09
Postitusi: 305
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
|
postitati 30.12.16 14:26
|
|
|
Aga kuhu sa selle teemaga jõuda soovid üldse? Kas saada vastust kumb on parem mingis olukorras või kasutustiili juures ja jõuda siis ise õige
valikuni? Või hoopis seda, miks mõni on valinud ühe ja teine teise?
Mina olen lihtsalt emotsiooni pealt bensuka eelistaja ning mu tarbimisharjumustega pole mingit seost bensuka eelistamisel diisli ees. Ei meeldi
diislihais tankides, sumpast tulev ving ( varem või hiljem haisevad kõik diislid), mootori tööhääl jne. And that's it, nii lihtne ongi. Mitte, et mul
nüüd diislitega kokkupuudet poleks üldse. On ikka, päris mitu aastat sai 3.0d bayerlasega sõidetud. Aga kui täna autot peaks valima, siis vaatan
ainult bensukaid. Ok, mingi suurem maastur oleks vast diisel ikka. Muidu aga, las jääda rekkameeste ja põllutöömasinate pärusmaaks, no kaubikud ka
|
|
|
taneltag
huviline
Registreerunud 21.05.12
Postitusi: 142
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Leon Cupra280, 2014
|
postitati 30.12.16 18:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: markus
Aga kuhu sa selle teemaga jõuda soovid üldse? Kas saada vastust kumb on parem mingis olukorras või kasutustiili juures ja jõuda siis ise õige
valikuni? Või hoopis seda, miks mõni on valinud ühe ja teine teise?
Mina olen lihtsalt emotsiooni pealt bensuka eelistaja ning mu tarbimisharjumustega pole mingit seost bensuka eelistamisel diisli ees. Ei meeldi
diislihais tankides, sumpast tulev ving ( varem või hiljem haisevad kõik diislid), mootori tööhääl jne. And that's it, nii lihtne ongi. Mitte, et mul
nüüd diislitega kokkupuudet poleks üldse. On ikka, päris mitu aastat sai 3.0d bayerlasega sõidetud. Aga kui täna autot peaks valima, siis vaatan
ainult bensukaid. Ok, mingi suurem maastur oleks vast diisel ikka. Muidu aga, las jääda rekkameeste ja põllutöömasinate pärusmaaks, no kaubikud ka |
Ise samal arvamusel ning mingis mõttes on see igivana teema suhteliselt mõttetu, kuna kõigil tekkinud mingilgi põhjusel omad eelistused ning neid ei
muuda ükski exceli tabel.
Ise eelistan samuti eelkõnelejaga samadel põhjustel bensiinimootoreid.
|
|
|
mortiir
klubiliige
Registreerunud 30.12.16
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 3
|
postitati 31.12.16 10:07
|
|
|
Just siia tahangi jõuda, et TSI bensukad sama kw juures ei jää diislist nii palju maha, kui paberil tundub (26% 2.0 TDI vs 1.4 TSI). On neid kes
eelistavad diislit tema kasutusomaduste poolest ehk pöördemomenti on juba madalal pöördel rohkelt saadaval.
Kuid vaadates andmeid lähemalt, selgub, et TSI madalama pöördemomendi kompenseerib ülekanne (ja lõppkokkuvõttes on ka muud bensuka kasutusomadused
paremad kui diislil).
Madalamatel käikudel on diislil pöördemomendis üsna suur eelis, kuid kõik kes diisliga sõitnud, teavad, et 1-2 käiku jätkub diislil vaid hetkeks, siis
on kasutuskõlblik pööretevahemik ületatud. Mida kõrgem käik, seda väiksem vahe on jõus, mis ratasteni jõuab. TDI kasuks siis: 3.käik 17%, 4.käik 8%,
5.käik 3%, 6.käik 2%. Kui lisada siia veel TSI suurem kasutuskõlblik pööretevahemik, ehk suurema kiiruse juures saab madalamat käiku kasutada (vaata
graafikuid lõpus), on selge eelis TSI-l.
Ainuke eelis diislil bensuka ees on kütusekulu...
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 31.12.16 12:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mortiir
Ainuke eelis diislil bensuka ees on kütusekulu... |
Juba sellest mulle piisab
|
|
|
Raigo1
huviline
Registreerunud 30.01.16
Postitusi: 66
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra st300 4drive
|
postitati 31.12.16 15:02
|
|
|
mulle ka lahjema diisli mootori hääl ei meeldi. 2016 aasta ilus audi a6 ja kui selle 2.0 diisli käima paneb on pilt rikudud
paar diislit olnud muidu ja midagi halba pole juhtunud ning talvel ka kõik ilusti käivitunud aga esimene valik ikka bensiin.
|
|
|
markus
huviline
Registreerunud 27.11.09
Postitusi: 305
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
|
postitati 31.12.16 19:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: maxtor
Tsitaat: | Algselt postitas: mortiir
Ainuke eelis diislil bensuka ees on kütusekulu... |
Juba sellest mulle piisab |
Ja mõnele teisele piisab juba sellest kui vaadata bensukas vs diisel hinnakirja vahet ning arvutada välja tasuvusaeg. Kas kõik ikka on nii ilus? Meelevaldse võrdlusena siia kõrvale arvestades täna õhtut, kas juua tänase
päeva puhul Laua Viina või ...? Sovetskoje Polusladkojet või sampanjat? Kas elu nautida või elada võimalikult odavalt?
Head vana lõppu ja paremat uut kõigile!
|
|
|
taneltag
huviline
Registreerunud 21.05.12
Postitusi: 142
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Leon Cupra280, 2014
|
postitati 01.01.17 09:22
|
|
|
Sama meelt, et see kütusekulu kerge eelis ei kompenseeri uute autode puhul hinnavahet ning muid kasutusomadusi.
Ja kusjuures uued TSI mootoid teevad ka madalaotsa väändes diislile silmad ette niiet puudub ka see eelis diislite puhul - jääbki ainult kerge
kütusesääst.
Kena uut kõigile.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.01.17 07:39
|
|
|
Jutt liigub õigesse suunda
Kütusekulu ja hinnavõidu arvutusi on autoajakirjades aeg-ajalt olnud, viimatises kusagil 2016 suvel jõuti järeldusele, et keskeltläbi 250000 km juures
jõuab diisli kallim ostuhind tagasi teenitud. Kusjuures näiteks Seat Ibiza või VW Caddy (Saksas) puhul oli see lausa 500000 km kanti.
Momendi erinevuse võrdluses sõltub sellest, mis eesmärk on. Rahulikuks kulgemiseks on TSI parem, kuna veab palju madalamalt. CR diisel auto on ainuke,
mille olen suutnud sõitmise ajal välja suretada ilma viga tegemata (st ei pannud kogemata 2. asemel 6. käiku vms), vaid lihtsalt oligi 1500 rpm juures
ootamatult vähe jõudu.
Bensuka lühemaid käike kompenseerib mootori enese pea 2x suurem kasutatav pööretevahemik, mis minu silmis on ka eelis, sest kokkuvõttes on
käiguvahetusi vähem.
Teisalt, kui soovid haagist vedada või muidu rasketes oludes sõita, siis ilmselt on suurem moment parem. Kiirteel võidab see, millel on viimasel
käigul kiirem ülekanne. Bensukas käib 200 km/h sõites vast 5000 rpm, mis viib kütusekulu meeletuks ja ei pikenda kuidagi mootori eluiga.
Head uut aastat muidugi ka!
|
|
|
reverse
huviline
Registreerunud 20.07.12
Postitusi: 260
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia vRS CR TDI DSG
|
postitati 02.01.17 09:10
|
|
|
Arvestage sisse ka millalgi tulev automaks, mis on CO põhine - seljuhul pole diislil vast mingeid eeliseid, kui omanik just igapäevaselt sadu
kilomeetreid ei sõida.
Kuna meie armsad debiilikud (loe poliitikud) vahivad alati Skandinaavia suunas siis toon siinkohal välja mismoodi asi töötab siin, kus elan, ehk siis
Rootsis.
Oman 2012 Octavia RS TDI masinat. Automaks aastas ca 4600 SEK ehk lihtsustatud kujul 460€. 2012 aasta RS besnuka aastamaks - 2200SEK puhtalt CO
väärtuse pealt, kilovatt siin mingit rolli ei mängi. Järjekordne pluss bensuka kasuks.
Varem siin mainiti, et diisli puhul häirib ka mootori hääl - see kehtib vist mitte Rs mudelite ja vanemate autode puhul, minu masinal on salongis
päris meeldiv hääl. Ja diisli "traktor" kosta ainult kõrgetel pööretel. Aga kuna masinal on DSG kast siis neid kõrgeid pöördeid ikka 99% sõidust ei
kasuta ega kuule.
Olen diisliga väga rahul just kütusekulu tõttu (ka Stockholmi ummikutes tiskudes jääb keskmine ikka kaugelt alal 6l sajale), pöördemomendi tõttu
möödasõitudel jne.
Kõik eelpool öeldud - järgmine masin saab olema kas täiselekter või bensukas - puhtalt maksude tõttu. Diisli kallim ostuhind + elujooksul makstav lisa
maksude näol ei tasu ära.
Samas ma pole kunagi autosd letihinnaga ostnud seega see "veidi kallim soetushind" ei ole nagu suur tegur
Head uut ja mureteid kilomeetreid!
www.sadulsepp.ee
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 02.01.17 09:58
|
|
|
põhiline põhjus diisli kasuks on muidugi ninas kinni.
no ei kannata bensuhaisu, ei tankides ega ka sumpsist väljuvat rõvedat lebrat.
ja teine oluline vahe on asjalikuma koorma vedamisel.
sai kord veetud üht koppa treileri pääl. oma jõuetu traktoriga tõin ja külamehe oluliselt uuema-võimsama-väänavama bensupassatiga viisin tagasi.
sama haage ja sama koorem ja igatpidi lahjem diisel oli mäekõrguselt üle.
|
|
|
markus
huviline
Registreerunud 27.11.09
Postitusi: 305
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
|
postitati 02.01.17 10:12
|
|
|
Mootorihääle puhul ei häiri mind ainult salongi jõudev, vaid ka väljas kostev hääl. Eks ta ole maitseasi muidugi. Konkreetne võrdlus Passat B8-ga.
Käisin proovisõidul 2.0TDI-ga, väljast kuulates ikka traktor. 100% ei julge väita, et pikemalt sissesõitnud autol sama heli on, proovikas oli 5 tuh km
sõitnud vist. 1.8TSI aga käis nii vaikselt, et autost välja tulles ei saanud ma aru, miks uksed ei lukustu. Proovisin mitu korda, kuni taipasin, et
mootor ju töötab alles.
Koormate vedamiseks diisel sobivam, sellega nõus. Ise igapäevaselt ei vea ja need korrad mis vaja, siis 2.0TSI veab need piisavalt edukalt ära. Aga
sumpsist tulev bensuving vs diisliving, no siin on diisel rämedalt kaotaja. Ja hakkavad nad haisema tunduvalt varem. Bensukal peab mootor ikka jube
kehvas olukorras juba olema, kui haiseb.
Ahjaa, 1 emotsiooni pealt tulev argument veel. Sportlikumat sõitu tehes on diisli puhul tunne nagu,.... no nagu see poleks ikka õige mida parajasti
teeme. Kuidagi selline kerge v.gistamine nagu oleks. Et saab küll ja edukalt, aga tegelikult mõeldud millekski muuks siiski. Minu kiiks, ma tean
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 02.01.17 11:31
|
|
|
Eks neid diisleid ole ka ikka erineva häälega ja erineva minekuga.Mersu 3,2 V6 disla töötab väga ilusa häälega ja võhik ei ütleks,et tegemist on
dislaga.Volvo D5 on väljast natuke traktor,aga salongis on hoopis omapärane hääl,mõnus urisev hääl ütleks.VAG-i väiksemad, 2,0 ja alla,diislid on jah
minu arust ka imeliku raginaga töötavad,samas 3,0 ja 4,2 on igati hea häälega.
Aga diisli mõtekus tekib ikkagi läbisõidul 20tuh ja enam aastas.Pigem isegi üle 30-ne tuh aastas tekib alles rahaline vahe.Sest auto maksab
rohkem,hooldus on kallim ja ega kütus ise odavam ju oluliselt pole.
Mis diisli väljalaske haisemisse puutub,siis uuematel kui 2006 autodel peab mootor ikka päris kohvi olema ,et haisema hakkaks.Minu eelmine Volvo D5
oli läbisõiduga 395000 ja ei haisenud ka kõige kõvema külmaga.
Kui ,aga võrrelda konkreetselt samal autol disla ja bensukat,siis näiteks X5 3,0 disla on palju mõnusama minekuga igast asendist kui sama auto V8
bensukaga,mis on vist 4,8l.Omal rohkem pole proovida õnnestunud, sama aasta autosid, samas varustuses.
|
|
|
Raigo1
huviline
Registreerunud 30.01.16
Postitusi: 66
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra st300 4drive
|
postitati 02.01.17 18:34
|
|
|
mhm, eks see jutt käiski 2.0 ja alla poole mootorist. eriti v mootorid käivad väga maheda häälega,
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.01.17 07:36
|
|
|
Üks asi meenus veel nende käikudega seoses - kui on aeglasemad (lühemad) käigud, siis kasvavad mootori pöörded kiiremini ja see võib jätta petliku
mulje heast kiirendusest.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 09.01.17 19:09
|
|
|
Kuna Skodad ei lagune, siis on inimestel aega pseudoprobleeme välja mõelda
Omadest kogemustest võin öelda, et rõvedalt haisevad nii diisel, kui bensiin. Bentsuaurudest olen kuulnud, et võib ennast pilve nuusutada,
diisliaurudest paraku mitte. Summutist tuleva lebra vastu aitab see, kui ei topi oma nina igale poole. Häält teevad kõik mootorid peale
elektrimootori. Diiselautot ja traktorit võib võrrelda vaid see, kes on traktorit pildi pealt näinud. Diisli hooldus ei ole bensiinimootorist kallim,
kuna hoolduses vahetatavaid osi on vähem.
Üldiselt ei ole praktikas erilist vahet, kas kasutada kütuseks bensiini või diislit. Mõnede riikide maksupoliitika küll soosib ühte või teist, kuid
Eesti puhul pole vahet. Ise sõitnud nii ühe, kui teisega. Momendil diisel ja väga rahul. Järgmise auto võtan aga bensiini ja seda just naaberriigi
maksude pärast. Diisli plussiks ütleks praegu küll seda, et VAG-i diiselmootorid on üsnagi töökindlad ja pääsenud hulgast tüüpvigadest, mida küll
paraku bensiinimootorite koha pealt öelda ei saa. Minu jaoks on oluline see, et pääsen turvaliselt punktist A punkti B, ilma et peaksin pidevalt
remondi vahet jooksma.
|
|
|
|
Raigo1
huviline
Registreerunud 30.01.16
Postitusi: 66
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra st300 4drive
|
postitati 09.01.17 20:13
|
|
|
bensiin käib bensiinipaagis muidu, ja keegi ei jää pilve!
mis osi diislil hoolduses vähem on? pannakse pool kogust värsket õli või filtrit pole vaja vahetada? hooldus ma usun rida neljal suht ühte auku, olgu
ta diisel või bensiini mootor. vanemas eas läheb diisli remont kindlasti kallimaks kui bensiini mootori remont.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 09.01.17 20:38
|
|
|
Diislil ei ole küünlaid ja küünlajuhtmeid näiteks. Kõik räägivad koletutest diiselmootori remondikuludest, kuid pean mainima, et viimati sai
remonditud Belarussi plokikaant ja aasta oli siis 1993. Mingil masinal sai vist eelsüüteküünlad ka kunagi vahetatud. Tahaks teada, kui palju on siin
üldse rahvast, kes oleks pidanud diiselmootorile kap-remonti tegema? Läbisõit peab siis autol ju poole miljoni kanti olema.
|
|
|
|
Raigo1
huviline
Registreerunud 30.01.16
Postitusi: 66
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra st300 4drive
|
postitati 09.01.17 20:53
|
|
|
noh eelsüüteküünlaid tuleb ka vahetada ju. ei olegi suurt vahet. oleneb mis kellegile meeldib. mingi pilve jäämise jutt jne. tankige vähem istmesse
diislit ja bensiini.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 09.01.17 20:57
|
|
|
Neid eelsüüteküünlaid vahetatakse siis, kui tuksi lähevad. Tihtipeale ei lähegi.
Pilve nuusutamise jutt tuli sellest, et bensiinifännid kirusid diisli lõhna ja diislite omanikud taas bensiini. Tegelikult pole see ju probleem.
Ridade vahelt naljast aru saamine aga on.
|
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.01.17 07:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Suslik
teada, kui palju on siin üldse rahvast, kes oleks pidanud diiselmootorile kap-remonti tegema? |
Ega siis remont pole ainult kapremont. Hakkab tühikäigul puterdama, soovitatakse vahetada kõik pihustid, 500€/tk. Varsti hakkab tühikäigul kolisema,
soovitatakse vahetada hooratas, jälle 1000€. Siis viskab mootoritule põlema, seekord on süüdi tahmafilter, 1500€. Ja ongi juba kallim, kui bensuka
kolbide-kepsude vahetus.
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 10.01.17 08:05
|
|
|
Mõnel on olnud pihustitega muret, kuid see on pigem harv juhus. Kahemassilist hooratast kasutatakse ka bensiinimootoritel. Tahmafiltri saab umbe
reeglina juhi süül. Kui autoga elu jooksul maanteele ei pääse, siis kannatab kasutada kütuselisandeid, mis ei lase filtril umbe minna.
Võite siin minuga vaielda kasvõi viimsepäeva hommikuni, kuid olen jätkuvalt seda meelt, et diiselmootorid on vastupidavamad, kui bensiinimootorid ja
seda just veel eriti VAG-autode puhul. Jupid on tõepoolest kallimad, kuid kuna neid eriti ei kulu, siis pole ka vahet.
|
|
|
|
markus
huviline
Registreerunud 27.11.09
Postitusi: 305
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
|
postitati 10.01.17 10:49
|
|
|
Jutt, et Skoda ei lagune on nüüd küll nali. Vaata kasvõi siitsamast foorumist kuidas uute Superbide omanikud käivad mingeid lapsehaigusi ravimas. Sama
räägib mu naine oma töökaaslaste kohta, Octaviad kõigil ja riburada erinevad probleemid. Ptui-ptui-ptui, mu naine pole veel kordagi käinud ja tal on
kuidagi õnneks läinud. On ka minu endine Oll facelift käinud garantii ajal remondis ja mitte 1x.
Loomulikult haisuvaba pole kumbki, mis põleb, see ka midagi õhku paiskab. Aga linnavahel foori taga seistes saad diislivingu eesseisvast autost diisli
puhul kiiremini omale salongi. Kas see on tingitud ebakvaliteetsest kütusest, tahmafiltri ummistumisest või millestki muust, ei huvitagi. Aga nii
lihtsalt on.
Diiselauto ja traktor on vägagi sobiv võrdlus ja silmas pean tänapäevast traktorit ikka, mitte mõne mainitud Valgevene toodangut.
Mulle meeldib diisli vääne ja kütusekulu, aga muu mitte.
|
|
|
Raigo1
huviline
Registreerunud 30.01.16
Postitusi: 66
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra st300 4drive
|
postitati 10.01.17 10:55
|
|
|
nii et mõtle ikka tõsiselt enne kui bensiini mootoriga auto ostad, et naaberriigist odavamad maksud oleks. sest hooldus on jube kallis ja küünlaid
läheb ka s...ks.
kokkuvõttes ei tulegi odavam
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 10.01.17 11:23
|
|
|
ühel üksüheksal sai nii umbes poole milli juures tehtud kannelihv ja uus tihend.
no ühe soojaga sääretihendid ka ja klapid soveldatud. maksis kursi järgi nõks üle kolmesaja raha.
sidureid on läind kaks. teisel korral hooratas ka. sai vahetatud tavalise ühemassilise ja leevenditega ketta vastu. sada kakskümmend raha.
rohkem pole remonud.
teisel pole üldse mootorit näppinud.
läbisõit kahe peale üle milli kõvasti.
kaksnull on pumppihusti, umbes kolmesaja peal hakkas puterdama ja pinda käima. mingi paaki valatav keemia oli kogu remont. läbisõit nüüdseks veidi
alla neljasaja.
mida uuemad, seda sitemad on loomulikult õige. eks ökonomistid üritavad oma palka välja teenida. samas see kehtib kõigi mootorite ja autode kohta.
kui tahta aastast aastasse ainult sõita ja üliväikeste kuludega hakkama saada, siis tuleks võtta vabalthingava diisliga golf 1 või 2.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 7 |