simpla
huviline
Registreerunud 08.05.17
Postitusi: 5
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.05.17 13:01
|
|
|
Octavia III hooratas ja hammasrihm
Tere!
Ostsin hiljuti Octavia. 2013a, 2ne diisel, 110kw automaatkast
Pole varem skodat omanud, seega küsin siit veidi nõuandeid
1) Kuulsin et hooratas pidi mingi aja pealt läbi minema, kas siinsetel kasutajatel on kogemusi jagada, mis vahemikus-kilomeetraaži tagant nad seda
vahetanud on ja palju see maksab?
2) Esindusest öeldi, et 150000km pealt peaks olema vahetatud hammasrihm ent ajalugu ei näita seda. Kas ja kuidas saan veenduda kas hammasrihm on
vahetatud või ei? Hakkab ta mingit häält tegema - v mille järgi aru saab? Palju selle kulu võiks olla?
3) Hooldusvälp on antud ca 30000km mis on muidugi pisut utoopia. Tegelikult öeldakse ja räägitakse et õli vahetataksegi ikka 12-15000km tagant, eriti
meie kliimas. Eelnevate autodega koguaeg 15 pealt vahetanud. Kuidas siinsed sarnaste autode omanikud on käitunud - pigem vahetate ka siis 15 või 20
pealt, või tõesti iga 30000km tagant ja midagi pole hullu?
Tänan juba ette!
|
|
|
Raigo1
huviline
Registreerunud 30.01.16
Postitusi: 66
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra st300 4drive
|
postitati 08.05.17 13:47
|
|
|
Kui ajaloost välja ei tule et rihm vahetatud, siis oleks see mõistlik ära vahetada. Võib kalliks minna kui katki läheb. Ja õlivahetus on nii ja naa.
Kui plaanid pikemalt enda käes hoida autot siis jh 15000km on kindlasti mõistlikum.
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 08.05.17 18:42
|
|
|
Minu 2,0 diisel oli 15tkm õlivahetus ja 30tkm hooldus.Ehk,siis hooldusvälp 30tkm ja õlivahetus välp 15tkm.Mul oli 2015 vl.
Hammasrihm vaheta esimesel võimalusel ära,kui pole kindlat teadmist,millal vahetatud.
|
|
|
simpla
huviline
Registreerunud 08.05.17
Postitusi: 5
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.05.17 05:21
|
|
|
Aitäh seniste vastuste eest.
Õ•livahetus 150000km aga hooldus 30000km - mida see nö hooldus sisaldab või vajab?
Uurin siis hammasrihma vahetust. Aga hooratta kohta on ka mingit infot? Kas ja kunas seda peaks vahetama - on kellegil olnud kogemusi?
Ning DSG kastil - lugesin et tuleb vahetada iga 60000km tagant - ent ma ei tea kas 120 pealt vahetati. On seda võimalik kuidagi selgeks teha nüüd
hiljem? Kuidagi õli testida/uurida vms?
|
|
|
rstdi
huviline
Registreerunud 05.01.07
Postitusi: 420
Kasutaja on eemal
Auto: RS TFSI dsg O2 11, Cupra ST 300 4drive 17
|
postitati 09.05.17 07:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: simpla
Ning DSG kastil - lugesin et tuleb vahetada iga 60000km tagant - ent ma ei tea kas 120 pealt vahetati. On seda võimalik kuidagi selgeks teha nüüd
hiljem? Kuidagi õli testida/uurida vms? |
Kui kinnitust pole, lase pigem äravahetada. Endal kindlam.
|
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 07.05.12
Postitusi: 750
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.05.17 07:24
|
|
|
Hooratast vahetatakse siis, kui ta katki on ja kolisema või vibreerima hakkab. Niisama igaks juhuks ei ole tarvis nii suurt lammutust ette võtta.
Tahmafiltriga sama lugu.
Hammasrihma vahetatakse näidu järgi või igaks juhuks kohe peale ostu, nagu juba soovitati. Rihm võib ilma igasuguste eelnevate sümptomiteta lihtsalt
laksust katki minna ja edasisi kahjustusi näeb mootori lahti võtmise järel. Aga võib ka mõrane või servast narmendav olla või mõni rullik häält teha
ja sellisena tükk aega sõita, millega riskida muidugi ei ole mõtet.
Hoolduse käigus tehakse suur hulk visuaalset vaatlust ja vahetatakse vastavalt graafikule vedelikke-filtreid-kuluosi. Mulle pole ilma hoolduseta
õlivahetust kunagi pakutud (teised mudelid ka, võib-olla sellest tingitud) ja õigupoolest ma vist ei tahakski seda. Kokkuhoid oleks vast paarkümmend
€, selle raha eest las teevad paar tiiru ümber auto ja viskavad pilgu põhja alla ka. Kui graafik näeb ette millegi vahetamist, siis see tuuakse
pakkumisel eraldi välja ja seal on võimalusi erinevaid (alates sellest, et osasid asju vahetatakse läbisõidu, teisi vanuse järgi). Hooldusvälp on
alati antud nii km kui aastad, kumb enne täitub. Muutuva välbaga see 30000 on väidetavalt tinglik, samas ma just hiljuti nägin autot, mis 25000 km
pärast eelmist hooldust arvas, et järgmise hoolduseni on jäänud 5000km või 1 päev.
|
|
|
urmas66
huviline
Registreerunud 28.05.15
Postitusi: 690
Asukoht: Tallinn-Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Fabia HB 1,2TSI 81kw 2016; MB Vito 4x4 119Bluetec 7Gtronic 2017; Oli Octavia Scout 2,0TDI 135kw 2015
|
postitati 09.05.17 09:21
|
|
|
Mingi hulk töid käib selle 15tkm õlivahetuse juurde ikka ka,aga 30tkm hoolduses käiakse ikka kogu auto üle.Nimekiri tehtud töödest prinditakse ju
välja ka,esinduses vähemalt.
Minu Scoudi hooldused maksid nii:
hinnad koos käibega.
15tkm 262€
30tkm 243€
45tkm 231€
60tkm 591€
75tkm 335€
ja Fabia esimese aastahooldus(ajapõhine siis) maksis 171€
|
|
|
miilits
huviline
Registreerunud 21.10.09
Postitusi: 50
Kasutaja on eemal
Auto: v6 142kw atm 4motion, e91 330xd, b7 4mo
|
postitati 09.05.17 16:05
|
|
|
Paljudel masinatel hammasrihm ja jutud 180tuh ja 210tuh. Mul passat cfgb mootori tähisega ja hammasrihma vahetus intervall 210. Hooratas minu autol
kestis 211tuh km ja siis vahetasin.
|
|
|
simpla
huviline
Registreerunud 08.05.17
Postitusi: 5
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.05.17 12:44
|
|
|
Tere jälle!
Esiteks suur aitäh kõigile arvamuste avaldamise ja nõuannete eest!
Natuke selgitan ja küsin juurde!
Uurisin ka tehasest ja igaltpoolt(ka teie käest) et jah hammasrihma näeb tehas ca 210th km pealt kuid siinses kliimas jne soovitataksegi pigem 150
pealt ära vahetada.
Ostueelses kontrollis Forsis öeldi et rihm oli hetkel igati kuiv ja pingul kenasti - nagu võiks veel edasi lasta. Pigem ongi see, kas on mõtet riskida
ja sõita edasi 15-20000km või pigem mitte?
Tema vist häält tegema ega märku andma kuidagi ei hakka ja tema seisundit muudmoodi ei hinnata? - ainuke variant et käib pauk, läheb katki, jookseb
mootor kokku ja siis see remont on vist päris-päris kulukas? olen õigesti aru saanud?
Pigem oli hooratas vist see, mis tuleb ka vahetada arvatavasti seal 150-250th km vahemikus? ja see hakkab kuskilt otsast märku andma - häält tegema ja
siis on teada, et tuleb vahetada? On nii?
DSG - kasti kohta leidsin siiski et on kenasti 120 pealt vahetatud, ehk siis järgmine 180 pealt, ühesõnaga on pisut aega sinnani.
Küsin küll juurde, juhul näiteks kui ei vahetata kastiõli õigeaegselt dsg puhul. Kas ta ka hakkab kuidagi häält tegema-kolisema jne, ühesõnaga saab
aru et õlivahetusega on hiljaks jäädud ja saab siiski vahetusega asja toimima - või seljuhul sama nagu hammasrihmaga et lihtsalt kiilub kinni/läheb
katki?
NB! Üks uuem "mure" ka.
Ostes oli kütusebaak umbes 20-30% täis. Nüüd paar päeva tagasi sai tühjaks ja panime paagi täis. Peale seda on kosta korralikku loksumist - kui autot
näiteks parkida. Ma pole varem väga kuulnud seda ühelgi eelneval enda autol. Kas see on selline skoda/octavia eripära - või on vaja seda kuidagi
uurida ja midagi valesti?
Muud seal olla ei saa, sest samas ostueelses kontrollis öeldi et veermik on täiesti tiptop.
Tänan jällegi juba ette!
|
|
|
Raigo1
huviline
Registreerunud 30.01.16
Postitusi: 66
Kasutaja on eemal
Auto: Cupra st300 4drive
|
postitati 10.05.17 14:23
|
|
|
Palju tal läbisõitu on? Palju järgmise hoolduseni on? Kui rihm praegu tundus ok, lase järgmise hoolduseni ja tee kõik hoolduses korraga ära. Oleneb
muidugi palju sul km juba ees on? Hooretes vahetatakse ikkagi siis kui on ilmingud et see läbi on. Millal keegi seda mingi km pealt teinud on ei näita
midagi. Ei tea kuidas autot hooldatud või h....tud on.
Käigukast võib hakkata jõnksutama jne. Kui teda ei hooldata. Ei pruugi juhtuda midagi kui sõidad paar tuhat üle või rohkemgi. Aga üldiselt tuleks
intervallidest kinni hoida.
Loksumisest peaks aru saama kas see on vedeliku loksumine. Kui kõlab sedamoodi, ju siis kütus paagis.
|
|
|
simpla
huviline
Registreerunud 08.05.17
Postitusi: 5
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.05.17 09:02
|
|
|
Tere!
Läbisõitu hetkel 158th
143th pealt tehti Longlife hooldus skoda esinduses. Ma ei tea mida see "Longlife" just sisaldama pidi, kuid vahetati ainult mootoriõli + filtrid
varuosade mõttes.
Ühesõnaga vist on pisut sassis siis need longlife ja muud hooldused?! Järjekorra osas just - või oskab keegi välja tuua, mida näiteks nendel
octaviatel tehas vahetuse ja hoolduste mõttes ette näeb? Just seal 100-200th vahel
Vedeliku loksumine jah, lihtsalt imelik et teistel autodel pole varem kuulda olnud. Kas see on mingi mure/viga - või ongi octaviatel rohkem seda
kuulda?
|
|
|
M8DSwordfish
klubiliige
Registreerunud 10.05.10
Postitusi: 212
Asukoht: Enamasti siinpool Soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq Sportline’20, Kodiaq RS ‘23, Rapid Spaceback '14.
|
postitati 11.05.17 10:06
|
|
|
Ei tea küll, et seda kütuse loksumist peaks kuulda olema... Rapiditel oli loksuva hääle põhjuseks tagaustesse kogunev vesi (kui tihend veidi valesti
oli ja see väljavoolu avad blokeeris) kuid Octaviatel pole sellist viga kuulnud... igaks juhuks kontrolli, mine hullu tea, sest Rapidi puhul oli see
loksumine küll väga hästi kuulda...
|
|
|