kala
huviline
Registreerunud 14.01.07
Postitusi: 2
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia
|
postitati 19.03.07 06:34
|
|
|
Seisuküte ja mootori soojendamine?
Tere,
Uuele Octaviale sai hangitud ka seisuküte (lisa koodiga PHC) eesmärgiga nautida talvehommikutel sooja autot. Müügisalong kinnitab, et see süsteem
peaks soojendama ka auto mootorit. Kuidas sellest mootori soojendamisest aru peaks saama?
Oletasin, et veebruaris olid ehk väga külmad ilmad, mille korral pooletunnisest kütmisest jäi ehk mootorile endale väheks. Eile õhtul tuli lörtsi ja
tormi ning igaksjuhuks sai auto ka hommikul 30 minutiks soojendama pandud. Umbkaudu 7:55 autosse saabudes oli kabiin mõnusalt soe, mootori
jahutusvedeliku näidik 50 kraadi peal, välistemperatuuriks öeldi +3 kraadi. Umbkaudu 5 minutilise sõidu ja 4 kilomeetri järel tõusis osuti 70 kraadi
peale ning veel 10 minutit ja 5 kilomeetrit edasi sai siis mootor soojaks ehk umbkaudu 90 kraadi kätte.
Millised teie kogemused sellel talvel-kevadel? Kas selline käitumine auto poolt on normaalne ja oodatud?
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
|
kala
huviline
Registreerunud 14.01.07
Postitusi: 2
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia
|
postitati 20.03.07 16:22
|
|
|
Diisel jah.
Ma tegelikult mõtlesin seda, et kui seisuküte sisse lülitada, kas selle tulemus peaks ka see olema, et mootori jahutusvedeliku näit on lõpuks 90
kraadi peal või köetakse see mingi madalama temperatuuri peale.
Kütusekulu on väike küll, kuid siinkohal lähevad auto ja minu arvutused lahku, et kui väike ta ikkagi on. Auto enda arvuti leiab, et senine keskmine
kulu on 6,4 liitrit sajale. Noh, väga hea ju. Sissesõitmata auto ja linnas sõitmine jne.
Samas, kui ma võtan arvesse paaki kallatud kütuseliitrid ja sellega läbitud kilomeetrid, siis saan tulemuseks 7,4 ja 8,2 liitrit sajale.
Kas sedavõrd suur erinevus esineb ka teistel Skodaomanikel?
|
|
|
jk
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170
Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf
|
postitati 20.03.07 18:18
|
|
|
Konkreetselt Skoda seisukütet ei ole küll näppinud, aga minu teada ükski autonoomne mootorisoojendus ei ole määratud jahutusvedeliku kütmiseks kuni
+90c. Pigem suudetakse jahutusvedelik kütta 50-60c välistemperatuurist soojemaks - rohkem ei ole enam mõtet ega vajadust. Lõpliku töötemperatuuri
saavutamine toimub ikka sõidu ajal.
Ka see on õige, et 2.0 diislil (ilmselt ka väiksemal vennal) on linnas väga raske talvel 90c saavutada, sest (foori taga) seistes kukub kraad üsna
ruttu. Isegi maanteel näitas jahutusvedelik max 75c isegi üle 100km sõitmisel, kui välistemperatuur oli -20c - lihtsalt see viis liitrit, mis ta
maanteel tunnis läbi põletab, ei ole rohkemaks suuteline.
Kütusekulu erinevus kompu ja tegelikkuse vahel on mul 0-0,4l (kompuutri näit on tiba ilustatud). Liitrini ei ole veel kunagi küündinud.
|
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 21.03.07 06:22
|
|
|
omal 66 kW disla ja pardakalkulaator väidab 4,2..4,4/100, sisse valatud vedeliku kogusega arvutamine annab u 5,1...5,2/100-le. Säh siis sulle.
Soojendusest rääkides, siis mul on elektrispiraal sees ja pikalt soojendades see vidin ei suuda isegi jahutusvee osutit liigutada, käivitusabiks sobib
rohkem, -20 juures põles eelsüüteküünal paar sekundit.
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 21.03.07 07:31
|
|
|
see seisuküte on mingi originaalasi vist teil?
mul on ühel traktoril webasto (vana 4,5kw) ja kütab igatahes kone ja salongi soojaks iga ilmaga. tõsi rammusa külmaga ühest tsüklist ei piisa, et
osutit kikki saada.
ja kompu ja päriselu kulunumbritel suurt vahet nigu põle täheldand. tea kas vanasti tehti nad täpsemad vä?
|
|
|
Indrek
huviline
Registreerunud 10.04.09
Postitusi: 9
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.04.09 14:23
|
|
|
Seisuküte on väga norm asi. Nagu keegi juba ütles, kui kord oled sellega sõitnud, siis ilma selleta autot ei tunnista.
90 kraadini see vett kunagi ei soojenda, heal juhul jõuab paigal 50-ni. Aga see on täiesti piisav, et salong soojaks saada.
|
|
|
romm
huviline
Registreerunud 27.11.12
Postitusi: 4
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Estate 2.0 103 kw
|
postitati 23.12.12 21:51
|
|
|
kas 2006 aasta diisel 2.0 103 kw Octaviale ka selline seisukütte asi on üldse tehtud ja kui on ,siis kust saab ja palju maksab ning kus ta üldse
paikneda voix. äkki minegid pilte sellest ???
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 18.05.12
Postitusi: 56
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru Impreza '10
|
postitati 24.12.12 10:37
|
|
|
Webasto või Eberspächer pakuvad mõlemad mudelikohaseid komplekte. Webastot müüb Autoekspert ja Eberit soeauto.ee
http://differ.ee
Autode remont, hooldus, diagnostika, varuosad, tööriistad, diagnostika seadmed - 53454729
|
|
|
|
romm
huviline
Registreerunud 27.11.12
Postitusi: 4
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Estate 2.0 103 kw
|
postitati 25.12.12 18:08
|
|
|
Ma ei mõelnud webastot vaid seda mis mõningatel autodel on ennem salongiradikat vahele pandud ja töötab 12 v pealt kui auto töötab- ehk maakeeli, kui
mootor töötab, siis 2-3 soojendusküünalt soojendavad salongi sisseminevat tosooli.
|
|
|
Ander
klubiliige
Registreerunud 01.06.10
Postitusi: 125
Asukoht: Narva - Jõhvi - Narva
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi G-TEC
|
postitati 26.12.12 17:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: romm
Ma ei mõelnud webastot vaid seda mis mõningatel autodel on ennem salongiradikat vahele pandud ja töötab 12 v pealt kui auto töötab- ehk maakeeli, kui
mootor töötab, siis 2-3 soojendusküünalt soojendavad salongi sisseminevat tosooli. |
See peaks sul peal olema. kontrollida selle toimimist on väga lihtne, kui mootor külm siis tühikäigul paned kompu kuvama hetkekulu, kui see
lisasoojendi töötab on külma mootori kulu ca 1,1l, kui vajutadad kliimal econ nuppu siis kulu langeb kohe märgatavalt.
|
|
|
romm
huviline
Registreerunud 27.11.12
Postitusi: 4
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Estate 2.0 103 kw
|
postitati 28.12.12 11:10
|
|
|
Nii, uurisin vin-koodi järgi, et mul polegi sellist asja vahel, kuna pole masin toodetud põhjamaa tarbeks, aga saab juurde lisada. Originaalis peax
olema siis el. radika moodi asi vahel, seal kus on salongiventikas.
On keegi kokku puutunud sellise asjanduse paigaldamisega voi oskab öelda, kes on reaalselt selle omale lasknud vahale panna ja mis hinna eest.
Jätkuvalt on külm olla autos, kui koha peal seisad, aga mootor töötab- kogu aeg ei joua kah tiirutada
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 28.12.12 17:29
|
|
|
varsti on kevad käes ja ilmad soojad.
|
|
|
Tihver
huviline
Registreerunud 11.01.10
Postitusi: 162
Kasutaja on eemal
Auto: Superb 3 Combi, 140kw TDI DSG 4x4
|
postitati 29.12.12 10:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: romm
Nii, uurisin vin-koodi järgi, et mul polegi sellist asja vahel, kuna pole masin toodetud põhjamaa tarbeks, aga saab juurde lisada. Originaalis peax
olema siis el. radika moodi asi vahel, seal kus on salongiventikas.
On keegi kokku puutunud sellise asjanduse paigaldamisega voi oskab öelda, kes on reaalselt selle omale lasknud vahale panna ja mis hinna eest.
Jätkuvalt on külm olla autos, kui koha peal seisad, aga mootor töötab- kogu aeg ei joua kah tiirutada |
Parem investeeri siis juba ahju. Maksab küll ca 1000EUR koos paigaldusega, aga ei pea kunagi autos külmetama. Lisa 85EUR`ga saad selle veel mobiililt
juhitavaks ja pääsed ka akende kraapimisest.
|
|
|
romm
huviline
Registreerunud 27.11.12
Postitusi: 4
Asukoht: tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Estate 2.0 103 kw
|
postitati 05.02.14 14:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: romm
Nii, uurisin vin-koodi järgi, et mul polegi sellist asja vahel, kuna pole masin toodetud põhjamaa tarbeks, aga saab juurde lisada. Originaalis peax
olema siis el. radika moodi asi vahel, seal kus on salongiventikas.
On keegi kokku puutunud sellise asjanduse paigaldamisega voi oskab öelda, kes on reaalselt selle omale lasknud vahale panna ja mis hinna eest.
Jätkuvalt on külm olla autos, kui koha peal seisad, aga mootor töötab- kogu aeg ei joua kah tiirutada |
No nii, mul nüüd tare soe - jeee.
Paigaldasin oma 103 kw diislile salongiradika pealevoolu lõdviku vahele jahutusvedeliku soojendusküünlad 4 tk koos korpusega ( RenaultÂŽi oma ). 1
küünla võimsus 300 W, koguvõimsus 1200 W.
Mingit überelektroonikat vahele ei toppinud. Lihtsalt 4 releed 30A ja 4 kaitset 30A, 3mm2 juhtmed ja lüliti salongi. Lülitiga panen küünlad tööle ja
kogu lugu.
Ennem kui seda vahel polnud, siis - 18 käis auto maja ees päev otsa, aga ikka tuba külm, nüüd peale selle panekut 10 min pärast on jahutusvedeliku
temp 65 kraadi. Maakeeli - süsteem töötab siis kui motor töötab.
Lihtne matemaatika ütleb, et 1200W / 12V = 100A. Kuna nii suurt mul polnud, siis sai pandud 4 tk 30 A releed ja kaitsmed.
Edu nokitsemisel, kui kellegil peax vaja minema.
Kui kellegil on küsimusi siis võib julgelt helistada 5024416.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 05.02.14 19:28
|
|
|
On keegi oma masinale selle seisukütte peale panna lasknud ka ? Mis numbritega peaks sellise ettevõtmise juures arvestama ? Olen kunagi aastate eest
Opeli 2,0 diislile pakkumist küsinud aga need numbrid olid suht ulmelised, mis küsida taheti. Siiani olen ilma hakkama saanud. Kindel tahtmine oleks
järgmisele liiklusvahendile paigaldada ja 90%-se tõenäosusega on see 1,9 / 77kw Octavia.
Kui kellelgi tehase poolt selline asi küljes siis tunneks huvi kuidas see süsteem suhtub alalaetud akusse. Ford Focus, millel see tehase poolt
paigaldatud, lülitab lisasoojendi kehva akutäituvuse juures välja ja esindus saab jälle 50⬠või nii küsida selle käimaprogrammeerimise eest. Omal
käel aktiveerida ei saa, vähemalt pole veel leidnud infot mis ütleks kuidas saab.
|
|
|
Ranx
huviline
Registreerunud 02.01.14
Postitusi: 624
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S audi, RS skoda,Allroad
|
postitati 05.02.14 21:40
|
|
|
Minu autol ei ole sellist probleemi esinenud ,et peaks esinuses mingit veateadet kustutama
Kui kütuse tuli põleb ,siis tööle ei hakka ,aga suht tühja akuga on ta ikka töötanud ,nii et aku vaevu jõudis vedada,kuigi päris tühjaks ta ei luba
akut lüpsta.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 25.04.16 15:58
|
|
|
Ärataks vana teema.
Kes ja kus tegeleb webasto vms analoogide paigaldamisega (ma ei mõtle ametlikke müüjaid-maaletoojaid. need ei taha sugugi tegelda kasutatud asjadega)
? Hetkeks on olemas auto ja olemas kasutatud Webasto ahi. Huvitaks nüüd kes need 2 asja usaldusväärselt ühendada oskaks. Ahi on korra laua peal tööle
saadud aga täpsemalt ma tema seisukorda hinnata ei oska. Kell ja juhtmed on ka olemas aga soov oleks süsteem pigem puldi abil tööle saada.
Igasugune info on abiks. Kust küsida, mida küsida ? Kellel on paigaldatud jne ?
Ammune plaan on et järgmine auto peaks webasto vms analoogse asja külge saama. Nüüd tahaks tegelda selle teemaga.
|
|
|
maxtor
huviline
Registreerunud 18.11.13
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia combi 2009, 1,9TDi.
|
postitati 13.05.16 14:28
|
|
|
üles !
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 14.05.16 07:40
|
|
|
no näiteks a-autoalarm.ee
või kui iga kopik arvel, siis leia börsist või ostast need kodanikud kes ainult teise ringi seadmetega tegelevadki.
|
|
|