Foorum Kodulehekülg Eesti Skoda Klubi

Viimati aktiivne: Mitte kunagi




Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: 1.4 TSI CZDA - turbo aktuaatori rike (Vastuseid: 0 | Vaatamisi: 190)
Quixy
huviline



Registreerunud 21.01.20
Postitusi: 21

Asukoht: Tallinn/Aruküla
Kasutaja on eemal


postitati 25.08.25 20:43 Tsiteeri
1.4 TSI CZDA - turbo aktuaatori rike



Tere!

Autoks on 2015 Octavia III 1.4 TSI 110kW CZDA, kuid antud mootorit on paigaldatud ka teistele VAG-grupi sõidukitele (Škodadest nt Kodiaq I, Superb III ning ka Yeti)

Läbisõit antud sõidukil ja mootoril hetkel ca 185 000 km.

Probleemiks siis veakood P334B00 (Charge pressure actuator - mechanical malfunction), mis tekkis kollase "EPC" tulena täiesti lampi järjekordsel maanteesõidul armatuurile, täpsemalt ilmus esimest korda koos kollase "CHECK ENGINE" märgutulega, kuid hiljem enam mootorituld põlema ei löönud ehk põles EPC täies üksinduses. Sai siis lastud turbol maha jahtuda ning mootoril süüde välja ja seejärel taas sisse lülitatud ning oli taas tuli kadunud. Linnasõidul mitte kordagi uuesti põlema ei läinud, kuid Tallinn-Tartu 2+2 trassil 130 km/h sõites läks jälle põlema. Kusjuures tehtud peale seda veel mõned pikemad otsad, kus EPC tuli jällegi üldse ei süttinud.
Igal juhul EPC süttimisega kaob turbo koheselt tagant ära ning 110kW -st jääb järele heal juhul vaid pool ehk sisuliselt võimatu möödasõitu vm teha.

Lugesin ka välismaa foorumitest selle veakoodi kohta, sest seda kohtab ka teistel VAG grupi 1.0 TSI ja 1.2 TSI mootoritel, mis on samast perekonnast (EA211) pärit. Seal osad väidavad, et puhtalt aktuaatori vahetusega on probleem lahendatud, samas kui teised, kes on kohalikus esinduses käinud, väidavad, et esinduse kindel nõue on vahetada aktuaator koos turboga!

Kuna sõidukil oli lähiajal hooldus tulemas, siis sai lastud ka tehnikul asi üle vaadata, kuid tema sõnum oli selge - tuleks vahetada ära aktuaator koos turboga. Okei, läbisõit tõesti pea 200 000 km ning arusaadav, et tänapäevasel moodsal tehnikal enam komponendid sama kaua ei kesta kui 30a tagasi toodetud Volvol, kuid näiteks mingit vilinat, kahtlast häält vm ei ole absoluutselt turbo poolt kuulda olnud ning see ei ole mul ka esimene turbobensiinimootoriga Škoda. Varasematel (1.8 TSI ja põlvkond vanem 1.4 TSI) on alati turboprobleemide puhul mingi vilin vm lisaheli taga olnud, mis annab märku peatsest suuremast probleemist.

Nüüd minu küsimus teile, eriti neile, kes selle probleemiga kaudsemal või lähemal moel kokku puutunud - kas reaalsuses on alati koos aktuaatoriga vaja turbo vahetada / taastada või pigem mitte? Saan aru küll, et kui jätta turbo vahetamata ja hiljem probleemid peaksid tekkima, siis maksan sisuliselt tööraha topelt, aga küsimus jääb siiski õhku.


VAGi OE aktuaatori (turborõhu regulaatori) hind nt Aeros hetkel 215,03 € (OE-kood: 04E 198 725 K)

Samas turbo laseks BR Turbos ilmselt siis juba pigem taastada, sest originaali hind ca 800 € ning ühtegi B-osa asenduseks ei soovi (ka NISSENSit mitte). Ehk siis tõuseks remondi hind koheselt 4-kohaliseks koos töörahaga.


Olen väga tänulik kui keegi leiab mahti kogemust jagada :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Škoda Club Edition
Arendanud Aventure Meedia & XMB Grupp © 2002-2010
Täiendanud indro & diversion @ 2002-2024
Eesti Skoda Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 21.7% - SQL: 78.3%]