Lehekülgi: 1 2 |
melka
huviline
Registreerunud 06.09.07
Postitusi: 10
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia 1,8 TSI
|
postitati 30.10.07 12:47
|
|
|
Elektrooniline juhitavuskontroll ESP
Elektrooniline juhitavuskontroll ESP (sisaldab EBV, MSR, ASR, EDS, ABS), kas keegi oskab lahti seletada mida need lühendid tähendavad?
|
|
|
Kosh
huviline
Registreerunud 07.03.07
Postitusi: 115
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8
|
postitati 30.10.07 13:12
|
|
|
Ma võiks sellised variandid välja pakkuda:
EBV - Elektronischer Bremskraftverteiler (German: Electronic Brakeforce Distribution)
MSR - Motor Spin Regulator ? (UK Skoda: Torque Moment Regulation)
ASR - Acceleration Slip Regulation
EDS - Electronic Differential System
ABS - Antilock Braking System
Ehk siis maakeeli pidurdusjõu jagamine, väändemomendi regulaator, veojõu kontroll, elektrooniline diffrilukk ja antiblokeeruv pidurisüsteem. Pole
päris 100% kindel kas kõik läks täppi aga umbestäpselt nii võiks olla, et ESP töötada saaks.
|
|
|
Hallvatt
huviline
Registreerunud 31.07.06
Postitusi: 169
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia Kombi 1,3 1997
|
postitati 30.10.07 13:48
|
|
|
Ausalt öelda, on ka mind nende buzz-lühendite sisu teinekord huvitanud ja nüüd kaasfoorumlaselt julgustust saades asusin otsima.
Tulemused on järgmised:
ESP -- Electronic Stability Program, Elektronisches Stabilitätsprogramm
EBV -- Electronic Brakeforce Distribution, Elektronischer Bremskraftverteiler
MSR -- Torque Moment Regulation, Motorschleppmomentregelung
ASR -- Acceleration Slip Regulation, Antriebsschlupfregelung
EDS -- Electronic Differential Lock, Elektronische Differenzialsperre
ABS -- Anti-lock Braking System, Antiblockiersystem
Kui ma nüüd mõnega mööda ei pannud.
Üsna palju abi on muide saksakeelsest Skoda leksikonist. Kahjuks pole sellist asja inglise keeles, vähemalt ma ei leidnud, rääkimata eestikeelsest.
Skoda esindus võiks siinkohal küll natuke tööd teha.
No sellist jama on raske kommenteerida.
|
|
|
|
Kosh
huviline
Registreerunud 07.03.07
Postitusi: 115
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8
|
postitati 30.10.07 14:14
|
|
|
Kui mõni ABSi sensor või juhe üles ütlema peaks, on automaatselt kogu see lühendite pundar kasutu
|
|
|
sckorpio
huviline
Registreerunud 28.06.07
Postitusi: 112
Asukoht: Rae Vald
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Elegasce TDI 2,0
|
postitati 04.04.08 18:50
|
|
|
kui keegi ei sa aru veel kuidas ESP toimib
vaata videot
Pole pahaaaa
|
|
|
|
Ranger
huviline
Registreerunud 28.03.08
Postitusi: 39
Asukoht: Eesti, mõnikord Välismaa
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Ocatavia 1.8T Elegance
|
postitati 06.04.08 20:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: melka
Elektrooniline juhitavuskontroll ESP (sisaldab EBV, MSR, ASR, EDS, ABS), kas keegi oskab lahti seletada mida need lühendid tähendavad?
|
Kõige lihtsam, mine proovi omal nahal! Läksin värskelt teehöövli poolt lükatud kruusateele ja lülitasin veojõukontrolli välja ja andsin lapatsit. Asi
lõpes peaaegu piruetiga sain enne jaole, aga nüüd tean, et abimees lobjakaga ja muudes halbades teeoludes.
Nobody is perfect but I’m pretty f*cking close!
|
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 07.04.08 05:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ranger
Kõige lihtsam, mine proovi omal nahal! Läksin värskelt teehöövli poolt lükatud kruusateele ja lülitasin veojõukontrolli välja ja andsin lapatsit. Asi
lõpes peaaegu piruetiga sain enne jaole, aga nüüd tean, et abimees lobjakaga ja muudes halbades teeoludes. |
Talvel on ju palju lõbusam sõita kui ASR välja lülitada.
|
|
|
sckorpio
huviline
Registreerunud 28.06.07
Postitusi: 112
Asukoht: Rae Vald
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Elegasce TDI 2,0
|
postitati 10.01.10 12:30
|
|
|
Octavia II 2007 a.
Selline küsimus peal on (ESP) elektrooniline stabiilsuskontroll. Nii (ESP) koosneb järgmistest süsteemidest:
elekteooniline diferentsiaalilukk (EDL)
veojõu kontrollseade (TCS)
ABS-pidur
Küsimus siis millal hakkab tööle (EDL) ja mis kiirusel.Mina proovisin mäe peal aga mitte midagi parem ratas kaabis ja kõik.
Pole pahaaaa
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 10.01.10 13:20
|
|
|
need elektroonilised "difrilukud" toimivad nõnna, et kiiremi liikuvat ratast pidurdatakse veidi. aga ära oota, et see suudab tühjalt käiva ratta
seisma pidurdada. aitab see asi siis kui meelitades üritad kohalt minna ja kergelt üks suss kippub tühja lööma. siis veidi takistab seda ja teine ehk
naksab ka natuke. üldiselt suht pullikaka. tundliku sidurijalaga saad samaväärselt vähemalt kohalt minema.
|
|
|
sckorpio
huviline
Registreerunud 28.06.07
Postitusi: 112
Asukoht: Rae Vald
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Elegasce TDI 2,0
|
postitati 10.01.10 17:44
|
|
|
Proovisin midagi ei teinud vasak ratas käis ringi ja kõik
Pole pahaaaa
|
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 10.01.10 17:52
|
|
|
Kas ESP tuli ikka vilgub,kui ratas ringi käib?
|
|
|
sckorpio
huviline
Registreerunud 28.06.07
Postitusi: 112
Asukoht: Rae Vald
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II Elegasce TDI 2,0
|
postitati 10.01.10 19:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Suslik
Kas ESP tuli ikka vilgub,kui ratas ringi käib? | ikka
Pole pahaaaa
|
|
|
|
Valts
klubiliige
Registreerunud 31.01.06
Postitusi: 330
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Mondeo 1,8 tdci
|
postitati 11.01.10 06:59
|
|
|
Minu omal oli ka ASR peal, ja selle difrilukustus toimis küll ilusti, võttis ikka teise ratta ka taha, ei jäänud ainult üks ratas pöörlema. Samas
tõmbas see asi ka mootori pöördeid maha! Piiras hoolega pöördemomenti.
|
|
|
tsekkar
huviline
Registreerunud 08.08.06
Postitusi: 144
Kasutaja on eemal
Auto: O3 4x4 black
|
postitati 11.01.10 07:07
|
|
|
Ega siin muud aita kui korralik LSD Natuke kahju, et näiteks RS-l seda
standardis pole. Mazda 3 MPS-l on see juba tehasest peal.
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 11.01.10 20:51
|
|
|
Mul autol kah vaid ASR ja kodu juures ristmiku juures ülesmäge tänav, kust iga hommiku siis üles kiirendan. Seal hea ASRi teastida. Vajutad gaasi,
rattad hakkavad libisema, seejärel rakendub ASR, differ lukustatakse ja sõit jätkub kohe oluliselt edulisemalt. Nii et elektroonika toimib kenasti
kuigi jah saa tuleuse saavutab ka ilma ASRita oskuslikumal gaasi pedaali kasutusel.
Kusjuures, mis mulle meeldib on see, et Skoda lubab kenasti mingil määäral läbi libisemist, nii lumistel teedel saab kahlata muretult. Ei ole see ASR
liiga jõuliselt vahele segaja ning pigem piirab liigset libisemist.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
Suslik
klubiliige
Registreerunud 07.09.08
Postitusi: 619
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Ateca 1.0TSI, Caddy Maxi 1.6TDI
|
postitati 12.01.10 16:11
|
|
|
Tsitaat: |
Minu omal oli ka ASR peal, ja selle difrilukustus toimis küll ilusti, võttis ikka teise ratta ka taha, ei jäänud ainult üks ratas pöörlema. Samas
tõmbas see asi ka mootori pöördeid maha! Piiras hoolega pöördemomenti. |
See pöörete piiramine on kohati lausa probleem,sest näiteks suurest järsust jäisest tõusust üles minnes võib elektroonilise abimehega lausa poole mäe
peale jääda. Rattad küll ei kaabi,aga jõudu tippu jõudmiseks ka pole.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 27.03.09
Postitusi: 173
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: OII Combi 1,8 TSI
|
postitati 13.01.10 06:40
|
|
|
Samuti on jama kui on paksus lumes manööverdada vaja, näiteks parkmisplatsidel, mis on rookimata.
Vahel targem ASR välja lülitada. Muidu kipub mootorit välja suretama.
Üldiselt olen ASR tööga rahul, igati abiks.
Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
|
|
|
|
pakiruum
huviline
Registreerunud 04.01.08
Postitusi: 407
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.10 12:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: undu
Samuti on jama kui on paksus lumes manööverdada vaja, näiteks parkmisplatsidel, mis on rookimata.
Vahel targem ASR välja lülitada. Muidu kipub mootorit välja suretama.
Üldiselt olen ASR tööga rahul, igati abiks. |
Nõustun. Kui auto suure lume alla sattunud või hommikul teed majade vahel pole veel puhtad (paksu pasase seguga eriti), siis olen ESP maas välja
sõitnud ja õigele teele jõudes tagasi sisse pannud. Muidu tõmbab lihtsalt jõu tagant ära ja istud augus.
|
|
|
testuser3
huviline
Registreerunud 01.04.06
Postitusi: 160
Kasutaja on eemal
Auto: Felicia 1.3 GLX
|
postitati 13.01.10 18:46
|
|
|
Kas olete kursis, kui oledki omale elektroonikata autoga esirataste alla augu kraapinud ja hoiad õrnalt gaasi ning ka pidurit peal, kas see
pidurdusefekt reaalselt aitab ka teist ratast liikuma?
|
|
|
Riff
huviline
Registreerunud 15.09.08
Postitusi: 12
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.01.10 06:51
|
|
|
Kas keegi oskab öelda, et mis aastast ESP-d octaviatele (OII) peale pandi või on nad kõigil olemas?
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 14.01.10 08:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Riff
Kas keegi oskab öelda, et mis aastast ESP-d octaviatele (OII) peale pandi või on nad kõigil olemas? |
Eestisse turustatavatele Octaviatele alates nädal 36/2008 toodetud masinatel. RS ja Scout mudelil eelnevalt standardis.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 27.03.09
Postitusi: 173
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: OII Combi 1,8 TSI
|
postitati 14.01.10 10:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: testuser3
Kas olete kursis, kui oledki omale elektroonikata autoga esirataste alla augu kraapinud ja hoiad õrnalt gaasi ning ka pidurit peal, kas see
pidurdusefekt reaalselt aitab ka teist ratast liikuma? |
Jama piduriga mängides selles, et pidurdatakse sel juhul mõlemat ratast võrdselt, st ka seda, mida sa soovid vedama meelitada. Ei ole küllise
proovinud, aga ei usu ka sellesse.
Piduritest nii palju, et tagaveolistel on osad praktikud soovitanud veorattaid käsipiduriga takistada, see peaks vältima siis nende tühja löömist. Ise
proovinud ei ole, siduriga autot õõtustades alati hakkama saanud.
Esiveolisel kui üks ratas on lootusetult libedale sattunud, siis olen vahel abi saanud rooli keeramisest - kui ratas on oste suunda endale augu
kaevanud, siis keeran ratast emmale kummale poole natuke välja ja meelitan uuesti - sisse kaevatud soones on nüüd ratas nurga all ja on lootust, et ta
mingit pidamist leiab.
Kui ASR või EDS vms autol peal ei ole, siis on nende asemel abiks mõiste "marurahulik" . Siduri ja gaasiga ettevaatlikult ringi käies ei ole
tegelikult neid abimehi väga vajagi.
Ja kui on juba nii libe, et üks veoratastest käib tühja tühikäigul, siis ei aita enam ka elektroonika.
Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
|
|
|
|
markus
huviline
Registreerunud 27.11.09
Postitusi: 305
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
|
postitati 14.01.10 13:01
|
|
|
Octavial hakkavad esirattad liigkergelt tühja lööma. ESP ragistab küll usinalt, aga see veojõud ei taha kuidagi maas püsida. Ei tea mis veel 1.8
motoga saaks. Teiseks autoks omal Mazda 6 (2.0 automaat) ja libedal kiirendusel ei saa Skoda ligilähedalegi.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 27.03.09
Postitusi: 173
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: OII Combi 1,8 TSI
|
postitati 14.01.10 14:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: markus
Octavial hakkavad esirattad liigkergelt tühja lööma. ESP ragistab küll usinalt, aga see veojõud ei taha kuidagi maas püsida. Ei tea mis veel 1.8
motoga saaks. Teiseks autoks omal Mazda 6 (2.0 automaat) ja libedal kiirendusel ei saa Skoda ligilähedalegi. |
Eks 1,4TSI puhul ole mureks ka madalalt saadav hiiglaslik vääne võrreldes Mazda 6, mis sellist väänet isegi korraks ei saavuta. 1,8TSI vääne on
lihtsal veel grammike suurem.
Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 14.01.10 16:20
|
|
|
uuematel vag-i asjadel tapab piduri puudutamine mootori mõneks hetkeks ää ja sellist omaloomingu difrilukku ei saa seega pruukida. a minu muldvanadel
trakatsitel veel seukest peent asja pole ja toimib küll.
ükskord suvisel ajal kruusateel kiires paremkurvis lohises sooda üle vastassuuna välja ja küljega kraavi, nõnna et parem esiratas jäi õhku ja tuurid
lendasid lakke. ma muidugi hoidsin kõik see aeg peal ka korralikult. vasakuga siis kergelt hakkisin pidurit ja toimis niipalju küll, et venitas teele
tagasi, mitte ei vajund oja põhja.
a kui tee nõnna libe on, et tühikäigul üks suss tühja vurab ja massin sugugi liikuda ei taha, siis on abiks ise lükkama minna. mul korduvad kogemused
ja saab liikuma küll. pärast peab hoolega jälgima, et auto omatahtsi suisa ää ei sõida.
veel on teinekord abiks lasta autol samuti iseseisvalt kohapääl kummi keerutada ja ise seista lävepakul ja hüpata sääl veidi, see muudab ka susside
haakimist ja naksavad teised siis kordamööda ja vahel olen nõnna ka liikuma saand.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |