Lehekülgi: 1 2 |
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 23.01.06 08:44
|
|
|
Õ–ösel autoga sõitmine
Juhiload taskus nüüd juba 7 aastat ja selle aja jooksul päris palju autodega sõitnud. Siiani on olnud suht ebamugavaks asjaks öine maanteesõit ning
eriti just see, kui keegi taga sõidab, sest tema tuled paistavad ikka ju salongipeegli kaudu silma. Olen mõelnud, et peaks hankima isetumeneva
tahavaate peegi, kuid pole selleni veel jõudnud ning õnneks pole nüüd enam vaja kah, sest sain mõni aeg tagasi veidi targemaks.
Nimelt vist nädal tagasi või nii, rääkis telekas sellest, kuidas pimedas sõita ning seal mainis ka seda, et öösel sõites võiks salongipeegli all
olevat nublakat vajutada. See nimelt muudab peegli nurka ja tagasõitja tuled enam ei paista silma. Asja peamine eelis on aga see, et taha nähtavus ei
kao täielikult vaid peeglis on teine tugevalt matistatud peegel veel ,mis on teise nurga all ning tänu sellele näeb ähmaselt tagasõitja tulesid
ikka.
Tegemist on minu meelest super lahendusega ja kahju on see, et alles nüüd selle avastasin. Kui tagasõitja ka täied peale paneb, siis mind see enam ei
häiri, kui siis ainult küljepeeglitest. Siiani olin ma selle peegli all oleva nupu suhtes segaduses ning ei suutnud välja mõelda, et miks küll on vaja
nuppu, mis peegli alla suunab. Nüüd siis olen targem ning hilised maanteesõidud on nüüdsest palju meeldivamad.
Asjal on teine hea omadus veel. Siiani ei söandanud ma kaugtulesid sisse lülitada kui mingid auto tagatuled ees paistsid. Nimelt teadsin ju ise,
kuidas tagasõitja tuled häirivad, kuid peegli asendi muutmisega tagasõitja tuled enam absoluutselt ei häitri ning seega olen nüüd maanteel julgem
kaugtulesid kasutama. Noh näiteks siis, kui Peterburi teel on eesõitja 2-3 kilomeetri kaugusel kuid tema tagatuled ikkagi paistavad, siis ennem ei
tahtnud kaugeid sisse panna aga nüüd panen küll.
Juhul kui mõni inimene siin veel sellest funktsionaalsusest ei teadnud, siis on tore teile see kasulik info anda.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
jk
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 170
Asukoht: päälinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ural M63 '65, Ocu, Leaf
|
postitati 23.01.06 08:46
|
|
|
Tõestus, et inimene õpib kogu elu
|
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 23.01.06 18:39
|
|
|
Kasutasin isegi enne seda funktsiooni, nüüd taga tume klaas ja taga sõitva auto tuled ei pimesta.
|
|
|
Ints
klubiliige
Registreerunud 27.12.05
Postitusi: 53
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Felicia GLX 1,6 ; Skoda Fabia Combi 1,6 16V
|
postitati 23.01.06 20:51
|
|
|
Sõidan pimedal ajal üsna palju ja peeglit saab liigutada omajagu.On üks halb tähelepanek-jõuab mulle järele kiiremini liikuv sõiduk ja siis toimub
midagi imelikku,nimelt see et ta jääb minu taha sõitma nii umbes 30 meetrise vahega,põlevad tal aga nii pool-kui udutuled(mis on reguleerimata).Väga
vastik värk
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 24.01.06 07:26
|
|
|
Kui liiga sabapeale tuleb, siis esiteks tasub pidurituledega ehmatada või siis hoog nii maha võtta, et mööda läheb.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
|
Octavianus
huviline
Registreerunud 25.10.05
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb III 2015 280HP Elegance
|
postitati 24.01.06 08:35
|
|
|
autokoolist:
tuli meelde 1988 kui sai koolis käidud. autoks oli Mosse, vist 4120.
õpetaja ütles: vaja ära käia Keilas, anna gaasi, 20 minutit on aega. ise sõi võileiba terve tee.
veepaak oli pagaasnikus, radikas lasi läbi, õpilane lisas vett ja sõit jätkus
|
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 24.01.06 10:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Octavianus
autokoolist:
tuli meelde 1988 kui sai koolis käidud. autoks oli Mosse, vist 4120.
õpetaja ütles: vaja ära käia Keilas, anna gaasi, 20 minutit on aega. ise sõi võileiba terve tee.
veepaak oli pagaasnikus, radikas lasi läbi, õpilane lisas vett ja sõit jätkus |
1986 peaaegu sama teema,autoks ainult GAZ 24 e. Volga
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 24.01.06 10:22
|
|
|
jajebuu, ma muuseumis aint volgat näinud
tänapäeval ikka esimese seeria pemmi pinki nühkisin - muide sellest 20 tunnist tillukese pemari roolis piisas, et hakata baier motor werki
inseneritööd väga hindama.
hannes
|
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 24.01.06 10:43
|
|
|
Pigem meeldib BMW, sest see on õppesõidu auto ning kuna õppesõit sujus kenasti, siis on järelikult ka auto hea. Eks mingil hetkel tekivad ka sügavamad
põhjused BMW-d hinnata.
Peegli koha pealt jah ei rääkinud mulle seda õpetaja ning polnud seda ka keegi mulle öelnud ega ise kusagilt lugenud. Ses suhtes lausa tore, et
telekast ära nägin.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 24.01.06 10:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wigry
Pigem meeldib BMW, sest see on õppesõidu auto ning kuna õppesõit sujus kenasti, siis on järelikult ka auto hea. Eks mingil hetkel tekivad ka sügavamad
põhjused BMW-d hinnata. |
oh sõidetud sai nii fordide kui volksude kui volvodega, aga bmw käitumine teel oli midagi ületamatut, mina kui autokauge inimene ei oska kirjeldada,
et mis dünaamika või asi seal mängus on, aga lihtsalt sitaks hea oli rooli keerata võrreldes nende teiste pisikeste trandulettidega. See tunne, et
kohe on külg ees põõsa poole minek ei kippunud ford focuse roolis kuidagi kaduma.
aga peab möönama, et eks ta alguse asi ole
hannes
|
|
|
|
kihutaja
huviline
Registreerunud 06.01.06
Postitusi: 9
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Super Combi
|
postitati 25.01.06 09:28
|
|
|
Enda isendil on tumenev tahavaatepeegel vihmasensoriga ja lisaks väga tume tagaklaas. Tagumised tuled ei häiri aboluutselt. Õ–ösel trassi sõidul
kasutan ka ise udutulesid, olenemata ilmast. Kõige suurem eelis on see, et udutuledega on häst metsloomi näha. Udukad on suunatud ju natukene külje
peale. Sellest on päris palju kasu. Teine asi on reguleerimata tuledega, need pimestavad küll mõnikord.
|
|
|
stefan
klubiliige
Registreerunud 07.01.06
Postitusi: 230
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Passat B8 Alltrack TSI, VW Golf TSI DSG 110kW MY2016, Yeti 1.8TSI 4x4, Karoq 4x4 TDI DSG
|
postitati 25.01.06 15:11
|
|
|
Minu arust küll pole uue Octavia udutuledest mingit tolku teeveere (ja metsa) valgustamisel. Lähituled on piisavalt külje peale "viltu" ja kõik on
väga hästi näha. Küll aga on mureks, et kaugtulede valgustugevus on kehvake võrreldes (ksenoon)lähituledega. Ehk siis kui täistuled on peal, siis see
ala mida lähituled valgustavad on nii selge ja hästi nähtav, et silm ei kohane vaatama kaugemale ette kuhu kaugtuled suht nõrgalt näitavad. Peab vist
midagi paremaid pirne kaugtuledele otsima.. On kellegil soovitusi?
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 25.01.06 15:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stefan
Peab vist midagi paremaid pirne kaugtuledele otsima.. On kellegil soovitusi? |
ise kasutan OSRAM SILVERSTAR-e.olen nagu rahule jäänud,uduga ka hästi näha.COOL BLUE-d ei soovita,märg teekate neelab valguse ära.
|
|
|
Timur
klubiliige
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 664
Asukoht: Harju
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia Combi 1,8T
|
postitati 25.01.06 21:06
|
|
|
Endalgi tuledes Silverstar-id ja nendega täitsa rahul.
|
|
|
indro
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 281
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 26.01.06 06:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stefan
Küll aga on mureks, et kaugtulede valgustugevus on kehvake võrreldes (ksenoon)lähituledega. Ehk siis kui täistuled on peal, siis see ala mida
lähituled valgustavad on nii selge ja hästi nähtav, et silm ei kohane vaatama kaugemale ette kuhu kaugtuled suht nõrgalt näitavad. Peab vist midagi
paremaid pirne kaugtuledele otsima.. On kellegil soovitusi? |
Ma arvan, et ilma Bi-Xenonide (pooled+täied) installi sa midagi paremaks kahjuks ka ei saa. Xenon lihtsalt näitab niipalju paremini, et tavaline pirn
(ka täistulena) ei küündi selleni kunagi. Tunnen ühte tuuning firma omanikku, kes võttis oma autolt täistuled üldse ära, erilist mõtet neil nagunii
pole. Tema puhul oli muidugi tegemist juba vana autoga ja tuled polnud tänu sellele esimeses nooruses. Võid muidugi proovida mingeid kangemaid pirne,
äkki paremaks teeb. Naise autosse installisin Philips Bluevision Ultra pirnid ja tulemusega võib rahule jääda. Teiste samalaadsete pirnide ees
on neil eeliseks see, et nad annavad ilusat valget, mitte mingit fake (xenon look) valgust. Pole küll meie foorumis aga pika arutelu pirnide teemalt
leiad siit.
|
|
|
|
diesel
klubiliige
Registreerunud 21.11.05
Postitusi: 1006
Asukoht: maal
Kasutaja on eemal
Auto: traktorid
|
postitati 26.01.06 07:49
|
|
|
mis värk nüüd käib? pika jutu kirjutasin ja keset kirjutamist järsku kadus see koht ära, kuhu vastust toksida???
no lühidalt uuesti.
xenon lähitulede kõrvale ainus abi võimalikult viljakad kauged.
nähtavuse kohalt oleks parim kui xenonid kaugete kasutamise ajaks ära kustuks, tehniliselt kahjuks suht võimatu teostada.
kõikvõimalikud udu ja muude lisatuledega sõitjad (lisaks tavalistele lähituledele) aga on kas lihtsalt kasvatamatud matsid või vaevlevad mingi
kompleksi käes.
heh, sain nüüd just omale hulga vaenlasi.
kodanik kihutaja näiteks võiks mõnikord proovida ka ilma udutuledeta sõita. hakkad ehk aru saama, et nähtavus paraneb kui nina ees heledat laiku pole.
ja vastutulejad kiidavad, et neid vähem pimestad.
|
|
|
Octavianus
huviline
Registreerunud 25.10.05
Postitusi: 205
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Superb III 2015 280HP Elegance
|
postitati 26.01.06 08:21
|
|
|
tehke mulle lollile selgeks (ma ei viici netist ocima hakata) xenoni ja xenoni vahe.
mingitel Lexustel näitex on ERITI valged, nende kõrval on Ocu xenonid lausa kollased.
Kas on eri tyypi xenoneid ja kui siis millised?
|
|
|
|
indro
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 281
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 26.01.06 08:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Octavianus
tehke mulle lollile selgeks (ma ei viici netist ocima hakata) xenoni ja xenoni vahe.
mingitel Lexustel näitex on ERITI valged, nende kõrval on Ocu xenonid lausa kollased.
Kas on eri tyypi xenoneid ja kui siis millised? |
Annan viite taaskord teise foorumisse, sealt peaksid oma
küsimusele vastuse saama.
|
|
|
|
wigry
huviline
Registreerunud 24.10.05
Postitusi: 456
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 1.6 MPI
|
postitati 26.01.06 09:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
nähtavuse kohalt oleks parim kui xenonid kaugete kasutamise ajaks ära kustuks, tehniliselt kahjuks suht võimatu teostada.
|
Mul näiteks teisel autol lisatuled ning nende kasutamisel lülitan põhituled gabariitide peale. Lisatuled on küll pimedas lähitulede asenduseks
paigaldatud, sest originaaltuled näitavad masendavalt umbes 25 meetri peale ning maanteekiirusel on see surmasõit.
Don't let the perfect be the enemy of the good
|
|
|
|
reFFLex
moderaator
Registreerunud 05.11.05
Postitusi: 758
Asukoht: Pirita kant
Kasutaja on eemal
Auto: Kodiaq 2.0TDI 2017
|
postitati 26.01.06 09:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: diesel
kõikvõimalikud udu ja muude lisatuledega sõitjad (lisaks tavalistele lähituledele) aga on kas lihtsalt kasvatamatud matsid või vaevlevad mingi
kompleksi käes.
|
Tegelikult on vahepeal liikluseeskiri oluliselt muutunud, võrrelduna selle ajaga, mil mina juhilubade saamiseks tarkusi õppisin (96. a). Sel ajal oli
esimeste udutulede kasutamine lubatud pimeda ajal asulavälisel teel koos lähi- või kaugtuledega (pole täpne sõnastus, kuid sisu oli selline - kindlalt
tean).
Praegu kehtivas liikluseeskirjas (Vabariigi Viletsuse 2. veebruari 2002. a määrus nr 48, viimati muudetud 14.07.2005) on kirjas selliselt:
§180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on
halb.
§2 (9) Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed,
vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.
Seega kõik need, kes pimeda ajal (§2 (34) Pimeda aja all mõistetakse ajavahemikku ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus
alla 300 m) linnavahel või asulavälisel teel udukatega vms lisatuledega sõidavad, rikuvad LE nõudeid. Kuivõrd meie riigis politsei
eriti liikluses toimuvat (suuresti tänu politseireformi destruktiivsele mõjule) suurt ei reguleeri, vaid peaasjalikult tundub piirduvat
liiklusõnnetuste protokollimisega ja vahel ka kiiruse mõõtmisega, siis ega udukatega pimestajate karistamist pole karta/loota.
Loodan, et käesoleva teema lugejad said minu jutust ning viidetest liikluseeskirjale piisavat teavet (juhul, kui seda varem ei teadnud), et täna ja
edaspidi liikluses õigesti talitada
Kusjuures ega ma ise ka ei teadnud LE muudatusest udukate osas, kui ma poleks seda oma elukaaslase käest kuulnud, kes parasjagu teeb lube ning õpib
eeskirju. Kurat, kui paljusid teoreetilisi asju mul see kaardilugeja nüüd sõidu ajal nina peale kipub viskama
Ise kasutan udukaid vahel, kuid ikkagi olukorras, kus auto ninaesise valgustust on tarvis kompenseerida. Seda näiteks siis, kui teekattemärgistust
pole võimalik näha või seda lihtsalt pole. Näiteks Pärnamäe teed mööda (või mis iganes selle teejupi nimi on, kus on 70km/h piirang) Viimsisse sõites
puudub teekattemärgistus ning väga raske on aru saada, kus tee serv kulgeb. Kui veel mingit materjali ka taevast alla kukub ja nähtavus seeläbi nirum,
siis aitavad udukad paremini orienteeruda.
Nõustun kihutajaga selles osas, et Octavia II udukad aitavad valgustada külgede peale jäävat ala. Neist on kasu päris palju. Samas
pole nagu kaugtuledest suurt palju abi, kuivõrd nähtavat ala auto ees need justkui ei pikendaks - pigem valgustavad kõrgemaid objekte ja eelkõige
tundub mulle kui juhile, et vasakpoolset teeserva, kui mitte öelda, et puulatvu
Sisemise peegli küljes olevat nupukest ning tema funktsiooni teadsin mina juba väga maast madalast, ajast, mil meie perekonnal oli sõitmiseks sapakas
(86. a) - raske uskuda, kuid isegi vene autodel oli kaugetest aegadest alates seesugune vahva lahendus kasutusel. Sestap natuke ehmatavalt hilja said
sina, wigry, sellest geniaalsest lahendusest aimu - öeldud ilma igasuguse eestlasliku pahatahtlikuse vms negatiivse alatoonita.
Tõesti - inimene õpib kogu elu ning ühele ammuteada asjad võivad teisele tulla üllatusena.
|
|
|
lare
meeskond
Registreerunud 21.10.05
Postitusi: 1154
Asukoht: Harkujärve
Kasutaja on eemal
Auto: Scout
|
postitati 26.01.06 10:53
|
|
|
mind isiklikult täistuledega vastusõitjad eriti ei häiri,sest keegi ei käsi ju tegelikult sinna tuledesse passida.pöörad pilgu korraks teeserva ja
ok.
kunagi oli isegi Soome TV liiklussaates sellest juttu.
|
|
|
AzA
huviline
Registreerunud 17.11.05
Postitusi: 205
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia II 2.0 TDI
|
postitati 26.01.06 12:15
|
|
|
oioi, pärnu kandi rahvas teab kindlasti kuidas teinekord udutuledega sõidu eest trahvi saab
kasutan ise neid näiteks majade vahel sõiduks, kus ikka väga hea on näha auto ees olevaid "augukesi".
Muidu ma ei näe mingit põhjust neid kasutada, ennemini lisa kaugtuled.
hannes
|
|
|
|
jyrisa
huviline
Registreerunud 13.11.07
Postitusi: 38
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: OII 1.9 TDI '07 Fabia 1.4 '08
|
postitati 16.02.08 22:34
|
|
|
Tekkis üks küsimus seoses öösõiduga.
Sõites Iklast Pärnusse(~60km ots) vilgutasid umbes 5 vastutulevat autot oma kaugtuledega kuigi meil olid peal lähituled. Tekkis küsimus siis seoses
sellega, et kas viga on auto tulede kõrguses või on probleemiks lihtsalt autojuhtide vanem põlvkond kes ei harju ära uute vängemat sorti Xenon
tuledega?
|
|
|
S.S.D.D.
huviline
Registreerunud 28.05.06
Postitusi: 234
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.02.08 09:28
|
|
|
OII kaugtuled näitavad puude latvu jah, nõus.
Kas võiks abi olle kui teeninduses neid tiba madalamale lasta regullida?
"Külaline"
Powered by BMW, aga üks pisike 2008a Fabia on veel peres
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |